Permalänk
Medlem

Körde dubbel på Tennis igår (4p) helt sjukt roligt, rekommenderas

Och folk som säger att det inte går att softlira Wii själv har fel.

Det är som Lind78 säger, det förhöjer bara spelupplevelsen att vifta lite med händerna.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
det är väll alltid MINST 1 år garanti i sverige??

6 månader garanti, 3 år allmänrekalmation enligt lag

Permalänk

Om man vill lira bowling och sitta ner så har jag kommit på ett knep

Håll kontrollen åt fel håll så att B knappen är mot dig. Håll inne B och skaka kontrollen fram och tillbaka några gånger medans han/hon springer fram och sen släpp B när du är längst fram på banan. Funkar perfekt om man inte vill stå upp!

Testade en annan grej också när vi lirade bowling. Gick ut från huset och ställde mig på gatan ca 10-15 meter från huset så jag såg in genom fönstret. När kontrollen plongade till så bowlade jag på känn och fick in en strike Nästa gång blir det att golfa med kontrollen tejpad till benet och lite annat skumt... alltid lika kul att leka runt med kontrollen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Körde dubbel på Tennis igår (4p) helt sjukt roligt, rekommenderas

Och folk som säger att det inte går att softlira Wii själv har fel.

Det är som Lind78 säger, det förhöjer bara spelupplevelsen att vifta lite med händerna.

Hur får man plats? Min wii kontroll börjar bli lite bångstyrig om jag går längre än 4 meter från konsolen.

Visa signatur

Dator 1: C2D E6600 2,4ghz, 2gb 800mhz, 74gb raptor + 2x320gb, 8800gts 320mb

Permalänk

men ge mej Wii NU(!),vill spela golf,tennis och bowling:).
fan att det skulle vara slut på webhallen då:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av priv
Hur får man plats? Min wii kontroll börjar bli lite bångstyrig om jag går längre än 4 meter från konsolen.

Vi stod typ 2-3m ifrån, spelade på en 42" med hyffsat med utrymme, men visst, det är lite trångt när 4st ska stå på rad och ha en svängradie på en halv meter var typ

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
6 månader garanti, 3 år allmänrekalmation enligt lag

men alla butiker ger väll minst 1 år garanti eller har jag fel?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

1 eller ibland tom 2 år, men är inget de är tvungna att göra... Men jag gillar det:)

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Jag är intresserad av Wii men jag har några frågor.

Jag förstår att Wii är toppen när man testar i början, men försök att tänka hur det blir om 1 år. Fortfarande lika kul att vifta med kotrollen för att spela?

Och hur är det att spela själv? Behövs det att man lirar med kompisar eller kan man lika gärna spela helt själv hemma i soffan?

Kom med ett argument, annars så behöver ni inte svara.

Mvh

Beror nog på vad du kräver av spelen, själv tröttnade jag rätt fort på tex Wii Sports, grymt kul i början med kompisarna (dvs första helgen) sen så var det roliga slut och man började längta efter spel som bjöd på lite mer "djup". Samma sak i andra Wii-spel som Downhill Jam, Rayman, etc... I de flesta spelen används ju bara viftningarna som en substitut till knappar. Du slår ut med armen åt något håll och en scriptad händelse triggas. Du svingar inte svärdet helt fritt i Red Steel tex vilket jag själv tycker är riktigt tråkigt iom att det hade kunnat bli så förbannat mycket bättre.

Hur länge kontrollen kommer att vara rolig i sig är upp till utvecklarna. Tror att det måste gå längre än att bara fungera som ett pekdon och knappsubstitut för att hålla i det långa loppet. Tror faktiskt inte partyspel kommer att räcka utan det behövs också mer "episka" spel som Zelda och framförallt behövs det fler bra spel från andra utvecklare än Nintendo. Förhoppningsvis kommer även andra att lista ut bra sätt att utnyttja kontrollens styrkor (EA Sports har redan lyckats riktigt bra med Madden 07 tex) för implementationen i många spel är idag riktigt trist.

Men men, Wii är en riktigt trevlig konsol och man kan bara hoppas att den får de spel som den förtjänar.

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Min son med Wii!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

aldrig för tidigt att börja:up:

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

För er som har strul med sladden till sensorbaren rekommenderar jag att ni bygger en egen för att slippa trassla med garanti

Jag kopierade bara en befintlig idé och adderade både statusled och brytare

http://www.mediahump.com/gallery/1523/

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Postade för ett par dar sen en fråga om vad för trådlöst nätverk man skulle använda till Wii, då var det nån som visade en trådlös router som verkade bra men så kostade den å andra sidan nästan 1000 kr.

Nu undrar jag om det finns något billigare alternativ eftersom att det i princip bara är mitt Wii som ska ha det trådlöst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Postade för ett par dar sen en fråga om vad för trådlöst nätverk man skulle använda till Wii, då var det nån som visade en trådlös router som verkade bra men så kostade den å andra sidan nästan 1000 kr.

Nu undrar jag om det finns något billigare alternativ eftersom att det i princip bara är mitt Wii som ska ha det trådlöst.

Tjena, det var jag.
Var denna jag tipsade om: http://www.webhallen.com/prod.php?i...359a79824f7eb7d

Det var dock en som jag hade, men vilken som funkar säkert tror jag.
Har WEP på mitt nätverk och det gick kalas lätt att ställa in.
Om du bara ska ha Wii't på den så räcker det nog med 54mbit också

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Postade för ett par dar sen en fråga om vad för trådlöst nätverk man skulle använda till Wii, då var det nån som visade en trådlös router som verkade bra men så kostade den å andra sidan nästan 1000 kr.

Nu undrar jag om det finns något billigare alternativ eftersom att det i princip bara är mitt Wii som ska ha det trådlöst.

Har själv denna http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324241

Funkar mycket bra.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

Aker till USA om nagra veckor och funderar stark pa att kopa ett Wii dar da ar mycket billigare men framforallt gar att fa tag pa till skillnad ifran Blocket.

Nagon som dock vet hur det ar med regioner eller annat?
Kommer det att ga att spela utlandskaspel eller tror ni jag kommer tvingas importera spel fran staterna nar jag kommer hem igen (da blir det ju knappast billigare i langden)

Tacksam for svar!

Permalänk
Medlem

Det är ju på import som man tjänar på, dollarn är ju snuskigt låg nu

Så svaret blir att du måste köpa spel från Kanada/USA.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

det där angående nätverket till Wii låter inte speciellt kul:(,alltså det där med inställninger och dylikt.
är det inte bara att göra som i xbox360,dvs att koppla in sladden så är de fixat och klart sen?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Det är ju på import som man tjänar på, dollarn är ju snuskigt låg nu

Så svaret blir att du måste köpa spel från Kanada/USA.

Tror du verkligen jag tjanar pa det?
Finns det inte risk att man maste tulla eller massa annat tjavs nar man bestaller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det där angående nätverket till Wii låter inte speciellt kul:(,alltså det där med inställninger och dylikt.
är det inte bara att göra som i xbox360,dvs att koppla in sladden så är de fixat och klart sen?

Jag har en flera år gammal router. Den dök upp direkt i inställningarna på Wiin, valde den, skrev in krypteringsnyckeln, klart. Tog ca 1 minut.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
det där angående nätverket till Wii låter inte speciellt kul:(,alltså det där med inställninger och dylikt.
är det inte bara att göra som i xbox360,dvs att koppla in sladden så är de fixat och klart sen?

Personligen förstår jag inte alls hur folk kan ha problem med att ställa in sin Wii. Det är det mest användarvänliga gränssnittet som jag har stött på. Tog max en minut att få igång nätförbindelse, och då var det ändå att skriva in nyckeln som tog längst tid.

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Hihi, har ingen kryptering så det var bara att trycka på anslutningen och sen köra
Mycket enkelt.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Hihi, har ingen kryptering så det var bara att trycka på anslutningen och sen köra
Mycket enkelt.

Och samma sak gäller oxå för dina grannar och folk som passerar förbi Kryptering rekommenderas även om du inte tror att du behöver det

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mtavander
Tror du verkligen jag tjanar pa det?
Finns det inte risk att man maste tulla eller massa annat tjavs nar man bestaller?

Många importsidor brukar skicka paketen som gåvor och skriver ner värdet så man slipper tullen. Vissa sidor kräver att man frågar om det. Om du bara beställer enstaka spel så går det inte över tullgränsen. (vet inte exakta priset för tullen, men kolla tullverket.se för att vara säker)

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doodle
Många importsidor brukar skicka paketen som gåvor och skriver ner värdet så man slipper tullen. Vissa sidor kräver att man frågar om det. Om du bara beställer enstaka spel så går det inte över tullgränsen. (vet inte exakta priset för tullen, men kolla tullverket.se för att vara säker)

Senast jag importerade spel så köpte jag bara ett, det åkte fast.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Senast jag importerade spel så köpte jag bara ett, det åkte fast.

Beställde du från Asien? Jag kanske bara har fått för mig det men de verkar mer sugna på att tulla paket därifrån (har själv åkt på tull på spel från asien, fast det var fler än ett spel)

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

En polare till mig säger att han fick wii i julklapp, men jag tror inte han. Vet ni något jag kan fråga honom, som bara en som verkligen har Wii kan berätta om?

Permalänk
Medlem

fråga han om det satt nån lapp på nunchuck-kontroll-sladden och vad det stod på den.
Den förklarar hur man skall snäppa fast snöret som sitter i wiimoten (som man har runt handleden) i kontakten från nunchucken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
fråga han om det satt nån lapp på nunchuck-kontroll-sladden och vad det stod på den.
Den förklarar hur man skall snäppa fast snöret som sitter i wiimoten (som man har runt handleden) i kontakten från nunchucken.

Min polare e lite trög, men på lappen, är det 10 rader me liten text och på andra sidan 2 bilder?
edit.

Står det:

put the wrist strap through the connector hook as shown

?