Permalänk
Medlem

Köpa dyrt ljudkort?

Har funderat på att köpa mig själv ett dyrt ljudkort (X-fi xtremegamer fatality), men jag är osäker på hurvida det är värt pengarna. Kortet kopplas ju till PCI, och PCI finns ju kanske inte kvar så jättelänge till.

Borde jag köpa eller inte?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

PCI kommer nog finnas kvar ett bra tag till.

Tycker inte du ska köpa den värsta varianten om du verkligen inte behöver alla anslutningar osv. Creatives mellanmodeller har stöd för EAX och allt tjaft och fungerar minst lika bra.

Upp till dig att bedöma om det är värt pengarna eller inte. Det kan inte jag eller någon annan göra åt dig. Läs specifikationerna och avgör om om du behöver ett kort för 3000kr eller ett för 800kr med samma funktioner men med skillnad i kontakter/anslutningar.

Permalänk
Medlem

Var inne på elgiganten och tittade på kameror, och så såg jag reapriset på fatalitykortet (utan frontpanelen och fjärren alltså)..
999kr tyckte jag var ett bra pris, så jag sket i att vänta på svar

Synd bara att man inte kan koppla det till de vanliga ljudutgångarna (Fram på lådan alltså)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB