Permalänk

TV via bredband men en kabel?????

Hej!
Jag sitter och funderar på alternativa lösningar nu när marknätet släcks ner.
Ett alternativ är bredbandsleverantörernas digital-TV erbjudande via ADSL.
Det jag förstår när jag läser på leverantörernas hemsidor är att modemet har separata utgångar för TV och för internet.
*Går det inte att dela ETT nät i bostaden så TV och internet går i samma kabel?
*Går TV signalen att dela via en switch så TV kan tas emot i två apparater?

/A

Permalänk
Avstängd

nej och nej...

du får även KRAFTIG minskad hastighet...

Bättre att välja Boxer eller BÄST Sattelit...

Permalänk
Medlem

man får inte minskad hasighet om man har under 2 mbit hos telia
Står bl.a annat det på deras hemsida xD
Men endå, boxer är det väl inge fel att skaffa direkt?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Minskad hastighet beror ju på vad man har innan.
På vårat 2Mbit märks det knappt.

Däremot så är inte boxern man får med Telia så stabil. Ganska ofta som man måsta dra ut sladden i ca 5 sekunder och sen stoppa in den igen. Så tar det 1 minut från att man startar den tills man får bild också.

Om du ska dela via en switch så måste du väl ha flera boxa med ett programkort i varje.

Men jag tror att boxer eller sattelit är bättre.

Permalänk

Min viktigaste fråga återstår.
Från modemet går det en TP-kabel till TV och i innan TV ansluter man en box. Frågan är om man kan köra TV och internet i samma kabel från modemet och innan TV sätta en switch och på så sätt få en kabel vidare till box och TV och en annan till dator/internet?

Mitt problem är att jag dragit nätverk CAT5e till vissa rum och jag vill komma åt både TV och internet via dessa kablar!

/A

Permalänk

Nej, det är 2 olika portar med olika egenskaper i modemet..därmed 2 olika kablar. Så det blir en från modem till dator och en från modem till digitalboxen.

Visa signatur

The wheel of time turns, and Ages come and pass. What was, what will be, and what is, may yet fall under the Shadow.