Ändra URL i adressfältet, bara domänen skall synas!

Permalänk
Medlem

Ändra URL i adressfältet, bara domänen skall synas!

Hej.

Har nyligen lagt upp den nya websidan men har stött på ett problem..
Tänkte ha lite mappstruktur för att hålla koll på filerna så jag la en index.htm i rotmappen på FTP'n. Jättebra, men när man klickar på den och kommer till www.domain.com/docs/index2.htm så visas även den adressen uppe i adressfältet..

Så jag snackade med supporten och fick veta att bara index.htm/html/php är filer som döljs så jag bytte namn. Fungerade HALVT nu visas bara www.domain.com/docs uppe i adressfältet efter att man varit på startsidan (nummer 1) och klickat sig in till startsidan (nummer 2, den riktiga sidan).

Då sa supporten att det är för den index.htm ligger i DOCS mappen och däför visas den som en subdomän eller nåt sånt, MEN dom sa att man kan hitta något PHP script eller liknande som tar bort detta. Frames är inget alternativ..

Någon snäll själv som vet vad det är för script eller liknande som dom kan ha menat (dom själva visste inte vilket det var)..

Eller om det finns något annat sätt..

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Detta ska väl gå att göra i .htaccess (om din host använder Apache.)
Nån RewriteRule ska väl fixa saken, dock så är jag inte så haj på vad man ska skriva. Nån annan kanske vet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om apache är ett krav för att .htaccess ska funka, så är det apache, har kört .htaccess innan på servern vilket har funkat bra. Har dock inte en aning om någon RewriteRule :S Men som sagt någon annan kanske vet?

Permalänk

Om du nu skulle skriva om så att allt när man efterfrågar /index.html så kommer man till /docs/index.html , då kommer du ju inte kunna komma åt filer som ligger i t ex /docs2/
Är det inte då bättre att flytta ner filerna från docs till rooten?
En annan lösning är ju att använda php och include, för att på så sätt inkludera innehåll istället.
Men jag är inte säker på att mod_rewrite är det bästa i det här fallet faktiskt