Permalänk
Medlem

Tryck på touchskärmen och välj save state.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

jo men jag har gjort de men de händer ju inge, måste man lägga in save filer oxå???? o hur fixar man isf save filer??

__________________________________________________
Någon som e bra på Children of mana o kan hjälpa mig med en boss, de e en svart klump full av spöken tror jag, den har iaf massa armar, ben o ögon... någon som vet vad man ska göra med den???

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk

Kingston Micro SD (60x) funkar OK med de flesta eller alla flash kit. Vanliga SanDisk däremot gör långsammare Micro SD minnen och en del har repporterat "slow downs" med t.ex. Ninjpass X9.

Permalänk

Då ska det nya R4DS kortet dyka ner imorgon. Samt ska jag inhandla ett Micro SD kort.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UrbanRave
jo men jag har gjort de men de händer ju inge, måste man lägga in save filer oxå???? o hur fixar man isf save filer??

__________________________________________________
Någon som e bra på Children of mana o kan hjälpa mig med en boss, de e en svart klump full av spöken tror jag, den har iaf massa armar, ben o ögon... någon som vet vad man ska göra med den???

Men för helvete, STAVA BÄTTRE NÅGON GÅNG!

Du måste klicka ganska så exakt på save-knappen. Kan vara väldigt svårt med tummen, kör med pekpennan.
Men med den underbara L-knappen, som gör genomspelningar av svåra spel ännu enklare, så behöver man nästan aldrig spara.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Sådär, då har man fått hem sitt R4DS. Funkar kanon. Köpte ett Kingston 1GB Micro SD kort också.

Thx till SHOP.01media.com för telefonsnöret också. Alltid kul när det dyker ner något extra utöver det man beställt.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

Random-person

vad e de för fel på dig???? du e ju skadad, varför vill du rätta alla för? har du nå grymm självkomplex över någe eller?

kanske liten, ja du vet.... eller sitter du själv med en liten ordbok o kollar så att alla dina ord blir rätt? du behöver inte skämmas om du e dyslektiker, du vet väll hur vanligt de e?

__________________________
men har någon hört eller läst om de kommer komma ett GBA Emu till ds-x? + har någon kört den nya updater till ds-x

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem

random....du har inte lite mensbesvär??

sluta å hacka på alla haer ä du snälle!!

Visa signatur

C2duo e6600@2900,Gigabyte dq6 rev 3.3,4*1gb Corsair XMS2-6400
Samsung HD501LJ 500GB,A.P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neelo77
random....du har inte lite mensbesvär??

sluta å hacka på alla haer ä du snälle!!

Även om jag är lite bättre på att behärska mig så förstår jag honom. Det är jobbigt att läsa talspråk.

Urbanrave: Dyslexi är inte så vanligt, om man inte räknar alla som skyller på det när de inte orkar anstränga sig, då.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Sluta tjafsa nu!

Angående GBA emulator går det inte så mycket framåt vad jag sett.

Min DS-X fungerar prima och jag använder den i princip varje dag. Utmärkt produkt!

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk

ok, men de va ju trist..... vill spela Zelda, så färför vill jag ha GBA funktion....
mitt funkar oxå riktigt bra. har inte krånglat en endaste gång.... men har segat ur mig på de där..... fins ju inga roliga spel.... kan ingen komma med tips. vill inte att mitt ds ska bara vara liggande i hyllan...

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk

Jag har varvat en del spel redan, mina favoriter är:

Elite Beat Agents
Metroid Prime Hunters
Tony Hawk's Downhill Jam
Trauma Center
Bomberman
WarioWare Touched

+ Så håller jag på o lirar Megaman ZX, som är sådär, väldigt förvirrande spel igentligen man fastnar och vet inte vart man ska ofta ;S

Men men, kommer med mer tips sen

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk

jo jag vet spelade Megaman ZX på mitt gamla DS men jag kom inte heller nå vart på de.....

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neelo77
sluta å hacka på alla haer ä du snälle!!

Haha, sjuka människor... Jag kommer aldrig att förstå dem. Nåja, någon gång kanske de också blir vanliga människor.

UrbanRave: Jag har i hela mitt liv kanske spenderat fem minuter tittandes i en ordbok. Jag gör fel liksom många andra. Du däremot, gör fel med FLIT. Och du har INTE dyslexi, det är klart ovanligare än du kan tro. Har din doktor uttryckligen sagt att du har dyslexi? Om inte, så har du det inte, och därmed är det direkt sjukt att gå omkring och försöka få folk att tycka synd om dig.
Några stavfel här och där händer alla, bara i det här inlägget jag skriver finns ett antal stavfel. Men förstår du inte skillnaden mellan dina och mina (och de flesta andras) inlägg? Det handlar inte om en eller två felstavningar, i ditt fall handlar det inte om något annat än ren lathet. Du VILL inte stava rätt, du försöker inte ens.
Nog med OT nu, du får tjaffsa vidare med dina påhittade dyslexisyndrom om du vill, jag orkar inte diskutera sådant trams mer.

Anyway, jag har kört Castlevania i över 10h nu (idag och igår), och sparandet har aldrig hakat upp sig. Jag har sparat säkert 30 ggr, och dött (och sedan laddat sparningen) ca 5 ggr.
Det verkar alltså som att den senaste versionen funkar bättre?
Jag säkerhetskopierar dock ändå varje dag.
Oerhört bra spel! Riktigt stort också, hela spelet verkar ta minst 25 timmar att köra igenom. Lite för mycket imho, men ändå helt okej.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

jaja, skitsamma...... men castlevania e knas, men kommer ju inge vart på de... jag klarade mig bara en bit in i slottet sen kommer man inte vidare.... fattar inget av de...

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem

Castlevania is the shit!
Skaffade 1000% och klarade alla quest för länge sedan..synd att det är så kort.

Jag blev iofs tvungen att köra det på orginal kassett eftersom min DS-x flippade ur 2ggr när jag skulle spara.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vkn
Castlevania is the shit!
Skaffade 1000% och klarade alla quest för länge sedan..synd att det är så kort.

Jag blev iofs tvungen att köra det på orginal kassett eftersom min DS-x flippade ur 2ggr när jag skulle spara.

Hur grym är inte du på Castelvania? jag har spelat i typ 3h och jag är på en ökenbana, och jag dör hela tiden men det är sjukt kul.

Permalänk

fan va segt, jag vill oxå kunna köra de. men jag fastnar ju typ på en gång.... kommer ju inge vart..... har försökt med allt men kommer inge vart..

__________________________________________

Har läst lite DS-X hemsida om nå Qkin problem blablabla, va e de för någe???? sen har dom en ny updater e den värd o köra, mitt ds-x funkar helt problemfritt men vad blir de för skilnad om man kör den nya uppdaterings prylen???

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem

Urbanrave:Tror inte du ska köra qkin update om det redan fungerar hyffsat.
Bara för att nåt spel ballar ur 1 av 100ggr så beror det nog inte på qkin.
Hade hoppats dom skulle släppa en ny Firmware snart dock som fixar felen med sparfilerna som blir korrupta.

MR_Smaug:har man spelat castlevania innan så är det inte så lurit som man tror..men dock tidsödande.9

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

jag har inte haft några fuckade sparfiler, inte en endaste gång, o de e jag glad över..... o alla spel jag har testat har funkat hut bra som hälst

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem

Korrupta sparfiler är endast ett fåtal spel som har, så lyckligtvis är det inget större problem, men man vill gärna att alla spel ska funka 100%.
Så en FW update vore på sin plats.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

ja de tycker jag med..... men dom på ds-x jobbar ganska söligt med allt tycker jag....

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem

Japp...håller med, ds-x är slappa, men annars har dom tydligen bra support.

Dagens tips från mig:FAN va bra Final Fantasy III är, helt impad...ett måste om man gillar FF eller japan RPG.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

jag hade FF 3 på min men de gick ju inte o spara de, eller jag sparade men när jag dog så fick jag börja om från början, annars va de ett jävligt hett spel. har aldrig gilla FF innan men de där va kul....

Visa signatur

[NERD-ZooN,inc]

Permalänk
Medlem

Jag kör med M3 simply och det funkar kanon

Permalänk

Någon mer som har Xtreme som har problem med Castlevania: PoR?
Det låser sig titt som tätt med reset som enda utväg :/
Mest när man ska warpa.

Annars fungerar min Xtreme flawless med alla spel jag testat nästan! Mycket bra köp!

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

köpte nyligen från shop.01media.com en R4 och den fungerar klockrent! med ALLA spel jag testat, bla Castlevania...

Visa signatur

markus

Permalänk
Medlem

Castlevania flippar för mig oxo...med DS-x
Har inte testat nu efter jag uppade med qkin fixen, men generelt så verkar allt funka mkt bättre.
Har ett R4 liggandes, ska rå köra CV-PoR å se ifall det berkligen klarar trycket^^

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk

Köpte också ett R4 från shop.01media.com. Inte ett spel som krånglar. Funkar klockrent.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk

Hur funkar R4 korten för er? Verkar enligt mig vara det mest intressanta kortet idag p.g.a. uppgraderingsbart minne sd-micro

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2