Permalänk
Medlem

Två skärmar nu

Hej! Jag har precis packat upp min andra Samsung 205BW. När jag kopplar in den så och väljer "Utöka Windows skrivbordet till denna skärm" så ser jag bara min bakgrundsbild på andra skärmen. Jag kan så klart dra över rutor till den andra skärmen men det jag vill är att HELA aktivitetsfältet (blåa randen där nere i xp) ska gå över till andra skärmen.. Jag vill alltså har trayen och klockan nere till höger på andra skärmen.. Har sätt att vissa har så. Hur gör jag?

Värt att nämna kanske. Min första skärm körs på DVI och andra körs på VGA.. Borde inte spela någon roll men ändå..

Permalänk
Medlem

finns allefall inte inbyggt i windows vad jag vet.
det är ngt program som kostar pengar om jag inte minns fel som gör det där med att du kan ha windows aktivitetsfältet.
du kan flytta runt aktivitetsfältet hur du vill i windows mellan de två skärmarna.
eftersom jag har den dold eller inte använder den alls så kan jag nog inte säga så mkt mera ^^.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem

Om jag inte har helt fel gör mig så klarar Ultramon av det du söker.

http://realtimesoft.com/ultramon/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seabazz
Om jag inte har helt fel gör mig så klarar Ultramon av det du söker.

http://realtimesoft.com/ultramon/

Ja, nästan.. Den gör precis det jag vill FÖRUTOM att trayen (klockan och alla andra små grejer) fortfarande är på första skärmen :/

Permalänk
Medlem

Använder också ultramon, men skulle gärna vilja ha samma sak som du efterfrågade, altlså klocka och "smågrejer" längst till höger

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

ha startremsan på andra skärmen och kör objectdock på primära, funkar riktigt bra.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
ha startremsan på andra skärmen och kör objectdock på primära, funkar riktigt bra.

Har också ett aktivitetsfält på andra skärmen och alla fönster som finns den syns i den egna skärmens aktivitetsfält. Saknar dock klockan och de andra tray objeken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilwarin
ha startremsan på andra skärmen och kör objectdock på primära, funkar riktigt bra.

Menar du att du har startmenyn på höger skärm? (och därmed får du klockan och småsaker på den) Och får den andra aktivitetsmenyn på vänsterskärmen?

(vanligast är väl att man har vänsterskärmen som primär?)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Har också ett aktivitetsfält på andra skärmen och alla fönster som finns den syns i den egna skärmens aktivitetsfält. Saknar dock klockan och de andra tray objeken

Du måste nog se till så du har vänster skärm som primär skärm, sedan göra så aktivitetsfältet dras ut till den högra skärmen. Det låter lite konstigt ifall aktivitetsfältet ska vara åt motsatta håll än vad den är gjord för. Om jag förstår det rätt så är det såhär du vill ha det? :

http://img529.imageshack.us/img529/356/49190494wo0.jpg

Tänk bara på att jag har ett annat windows tema än original. Men det fungerar på samma sätt.