Direct X 10 får Geforce 8800 på fall

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
De stämmer, men eftersom de är sagt att de ska bli bättre flyt med DX10, så borde de jämna ut sig på ett ugefär. Okej, de e ett fett spel, men de ska fan kunna liras utan problem åtminstone med samtliga G80 kretsar eftersom spelet har utveklats med dessa i åtanke. Vad är det annars för mening med att släppa ett sånt spel då bara minoritet med superdatorer kan lira det? Snacka om förlust på stålar för Crytek. Nae, ni hör ju själva, de låter orimligt.

Nja tror inte det jämnar ut sig så mycket. DX10 ska ju gå mycket snabbare om man jämför med hur lång tid det tagit att göra motsvarande på DX9.
Men kör man DX9 så kör man utan många av dom där ögongodisen helt.

Permalänk

Tror ni glömmt att dom kör med en demo version av Crysis och att dom drivers till 8800 serien är BETA drivers... Så ta det lugnt

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Ännu ett skäl till att bojkotta Vista.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuniqtower
Bojkotta vista ... tills microsoft tar in folk som kan sin sak !!!

gud asså köpte just ett 8800gts kort bara för att köra crysis!!! braaaaaaaaaaaaaa!

Ni fick mig att fnissa högt

personligen tar jag detta test med en stor nypa salt. både OSet Vista och drivrutinerna till hårdvaran behöver mogna rätt bra innan man kan kan få rättvisa värden. samt att som det stod så var det en gammal beta.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Vem fan kör i 2560x1600 de med gamla Crt klubbor eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birks
Vem fan kör i 2560x1600 de med gamla Crt klubbor eller?

Eh? 30" TFT. (högst antagligen)

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
1, Hoppas ni som köper GFX månader innan anledningen till köpet är släppt skakar. För det är ett helt irrationellt beteende.

Word. Okej, jag "hoppas" inte att dem är oroliga, men nog är det bra korkat/omotiverat att köpa ett DX10-kort när det knappt finns någon direkt användning för dem. De DX9-kort som erbjuds idag klarar ju allt i DX9-väg med råge.

För övrigt är det helt meningslöst att ens beakta de där testresultaten. Jag kan också sätta ihop en graf med lite kinesisk skrift och få det att se "äkta" ut. Crytek vet utan tvekan vad dem sysslar med...

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Så går det när man är prylkåt. Hur dumt är det inte att köpa grafikkort nästan ett halvtår innan spelet säljs på marknanden?

Alla vet ju att högpresterande grafikkort för 5000kr inte är högpresterande ett halvt år senare. ATI R600, here I come

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omEn||LabZ
Tror ni glömmt att dom kör med en demo version av Crysis och att dom drivers till 8800 serien är BETA drivers... Så ta det lugnt

Precis. En gammal demo-version stod det också. Jag är inte det minsta orolig att Crysis inte kommer att flyta när det väl är färdigt. CryTek kan iaf sina saker. Och jag litar inte ett dugg på såna suspekta tester.

Och till Bacon: GF8800 är fortfarande ett mycket bra kort. Egentligen mycket bättre än alla DX9-kort som fanns tidigare (x1900 presterar iofs rätt nära - ATI tycker jag har lyckats bra med sina drivers på siståne). Alla som köpt ett sånt kan nog vara lugna även om ett R600 säkert kommer att vara snabbare. Det är bara drivrutiner som inte har mognat ännu och man har inte sett dess fulla potential ännu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Avstängd

Mycket tjat om ati r600 hela tiden! fanboys!

alla kanske inte gillar ati och vill att nvidia kör med bra kort och jag tycker dom har lyckat göra det med nvidia 8800 serien och med 7900 serien... forutom 7900gt's gamla revision haha.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuniqtower
Mycket tjat om ati r600 hela tiden! fanboys!

alla kanske inte gillar ati och vill att nvidia kör med bra kort och jag tycker dom har lyckat göra det med nvidia 8800 serien och med 7900 serien... forutom 7900gt's gamla revision haha.

Hahaha... man behöver inte vara fanboy för att hoppas på R600 som på pappret ser lovande och snabbare ut. Men däremot så är det fanboyvarning på detta: "alla kanske inte gillar ati och vill att nvidia kör med bra kort"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Ni fick mig att fnissa högt

Fnissa bäst du vill. Jag fnissar istället åt de som springer ut och "uppgraderar" till Vista eller vilken ny OS version det nu är direkt när den kommer. Microsoft tackar er och garvar hela vägen till banken när världen köper deras svindyra bloatware med DRM-crap och certifierade drivare.

Ett tips: Läs på lite, tex på ATI:s hemsida om vad Vista kommer innebära för hårdvarutillverkare, ledtider, prestanda och priser på hårdvara.

Så kom inte och gnäll sen när vi sitter där med höga hårdvarupriser och monsterburkar som går långsamt i spel som Crysis.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Mitt 8800gts var värt det enbart för Oblivion. Allt annat är en bonus. Men Ati krossar verkligen Nvidia vad det gäller drivrutiner då det fortfarande inte finns ok fungerande 8800 drivrutiner till någon plattform. Troligen Vista och dålig planering av nvidia som orsak. Vista ger bättre fps ibland med Ati drivisar vs Xp. Rätt så lovande.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk

MEN DAAH BOYS....Om inte Crysis fungerar bra med typ E6600@3.2Ghz, 2gig ram samt 8800GTX så kommer jag äta upp mitt tagentbord

Fråga: Hur kan spelutvecklarna själva spela Crysis isf då med bra fps spm dom säger?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
MEN DAAH BOYS....Om inte Crysis fungerar bra med typ E6600@3.2Ghz, 2gig ram samt 8800GTX så kommer jag äta upp mitt tagentbord

Fråga: Hur kan spelutvecklarna själva spela Crysis isf då?

Uschh.. det kan inte vara bra för din matsmältning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Uschh.. det kan inte vara bra för din matsmältning

Ifs så tar jag nog tillbaka det där med att äta tangentbord. För ca: 5år sedan vid en vadslagning så blev det en framsida på ett anteckningsblock till middag

Fråga: Hur kan spelutvecklarna själva spela Crysis isf då med bra fps som dom säger?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82
Ifs så tar jag nog tillbaka det där med att äta tangentbord. För ca: 5år sedan vid en vadslagning så blev det en framsida på ett antecknings till middag

HAHAHAHA...... vi har haft något liknande här, fast då med dåligt bröd

Edit: Den versionen de har testat nu är förmodligen en äldre version som inte är särskilt optimerad. Sen kan det också vara en del konflikter med drivrutinerna som spelar in. Som någon innan skrev så har nuvarande drivers från Nvidia problem med SLI i Vista

Permalänk

Lol, SÅ GLAD över att jag inte skaffat detta än, ska vänta till sommaren med mitt 6800GT AGP

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThunderHawk82

Fråga: Hur kan spelutvecklarna själva spela Crysis isf då med bra fps spm dom säger?

dx9???

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

nytt OS
nytt grafikort
nya drivrutiner
Nvidia & Microsoft

Bara att be om bekymmer
The way it is meant to be BSOD!

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Detta test är fake:

http://www.crysis-online.com/forum/index.php/topic,1731.0.htm...

Så ta bort denna nyhet nu, den skrämmer ju folk.

Permalänk
Medlem

Som de förnuftiga redan sagt i den här tråden, intressant bara hur många det var som genast började peka finger åt alla puckon som köpt kassa 8800or ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Nu vill jag bara se allas min som suttit och garvat åt alla med ett 8800 kort. Jag är ett ex ATi fanboy men eftersom att ATi inte verkar veta vad Linux är eller hålla tidsschema till Vista vart det ett 8800 kort.

ALLA vet att med 90% sannolikhet så kommer ATis kort spöa nVidias, varför? Jo ATi har haft mer än 6mån på sig att göra den bättre. nVidias drivers är enligt mig fortfarande i beta stadiet och Vista är en dag gammalt och jag är förvånad över att fast det är så nytt så fungerar det bättre än Win XP som funnits i 5år! Enda problemet är programmen som inte är 100% kompatibla och det är inte MS fel att tilverkarna inte hinner med när dom haft 5år på sig att komma med något nytt. Visst har Vista nackdelar. Jag tycker att det är FÖR idiotsäkert jag vill ha fler inställningar att pilla på men den har en tendens att gömma allt och varna mig för nästan allt. ajg uppskattar det men det är lite irriterande för just mig. Jag tror jag spårade ur lite där

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Fnissa bäst du vill. Jag fnissar istället åt de som springer ut och "uppgraderar" till Vista eller vilken ny OS version det nu är direkt när den kommer. Microsoft tackar er och garvar hela vägen till banken när världen köper deras svindyra bloatware med DRM-crap och certifierade drivare.

Ett tips: Läs på lite, tex på ATI:s hemsida om vad Vista kommer innebära för hårdvarutillverkare, ledtider, prestanda och priser på hårdvara.

Så kom inte och gnäll sen när vi sitter där med höga hårdvarupriser och monsterburkar som går långsamt i spel som Crysis.

Härligt att uppmana andra att läsa på när du själv har 0 koll. Det enda som är bloated här är du. Och du det går faktiskt att köra med ocertade drivisar i Vista. "DRM-Crap" har jag inte stött på än...
Så gå nu o göm dig i din en hörna med ditt *unix. Kan du sitta där och sura över att Vista kommer bli ett jävla bra OS.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900