Direct X 10 får Geforce 8800 på fall

Permalänk
Medlem

Så går det när man har bråttom att skaffa nytt. Jag och flera andra gjorde det smartaste, vänta på R600. Detta är riktigt bra för AMD/ATI. Såg aldrig det som var så bra med 8800. Långa, drar mycket ström. Visst är det bra kraft, men ändå. ATI tar ju väldigt lång tid på sig för att de ska vara bra. I både dx9 och dx10. Inte asbra i dx9 och sisådär i dx10. Hoppas dessutom på att de inte kommer vara lika varma.

Permalänk
Medlem

Men för fan...det här stämmer inte.
SLI i Vista funkar inte eller väldigt dåligt.
Dessutom ska man definitivt inte lita på dom testerna, sen när skulle en asiatisk sida få tillgång till en beta version av crysis?
Fake hela vägen...

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Avstängd

som nån anna sa, Har crysis stöd för PhysX, och sist jag pillade med det, så sänkte snarare physx kortet (i R6 vegas) fps snarare än att höja den.

Och undra just vad dom kör crysis på i demo videosarna, dom har nog lånat Nvidias prtotyp på 10700GTX Quad core Extreme edition då.....

Permalänk

mmm och dom har en 8kärnigt physx kort

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Sa dom inte i någon video att Crysis inte använder sig av PhysX?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Så går det när man har bråttom att skaffa nytt. Jag och flera andra gjorde det smartaste, vänta på R600. Detta är riktigt bra för AMD/ATI. Såg aldrig det som var så bra med 8800. Långa, drar mycket ström. Visst är det bra kraft, men ändå. ATI tar ju väldigt lång tid på sig för att de ska vara bra. I både dx9 och dx10. Inte asbra i dx9 och sisådär i dx10. Hoppas dessutom på att de inte kommer vara lika varma.

Lugna puckar nu fanatic, detta är bara ett fuling resultat. Operativet är en dag gamalt ffs! Ge det minst ett halvår eller så. Sedan finns det inte några drivare som funkar bra och sli funkar inte bra heller just nu. Detta lär vara fixat fram tills det att spelet släpps ska du se, först då kan du få riktiga tester. Du har inte sett 8800 spänna musklerna helt i dx10 ännu.

Ett privat råd till dig: träna på din meningsbyggnad.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk

Fattar inte ens att ni med G80 är oroliga, kan crytek snubbarna lira utan problem med det kortet och i pre-alpa dessutom, så ska ni nog se att ni kan lira crysis i höga-högsta grafikinställningar utan svårigheter.

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk

Fint, den stora skillnaden i Crysis mellan dx10 och dx9 ska vara att i dx10 går det snabbare. He he... får man då 3-7 fps i dx9? Den här testen är givetvis skit rakt av. Men lite kul ändå med skvaller.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
Lugna puckar nu fanatic, detta är bara ett fuling resultat. Operativet är en dag gamalt ffs! Ge det minst ett halvår eller så. Sedan finns det inte några drivare som funkar bra och sli funkar inte bra heller just nu. Detta lär vara fixat fram tills det att spelet släpps ska du se, först då kan du få riktiga tester. Du har inte sett 8800 spänna musklerna helt i dx10 ännu.

Ett privat råd till dig: träna på din meningsbyggnad.

Windows Vista har varit ute i någon månad...

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk

Klart det kommer att gå lira fint med ett Geforce 8800GTX och andra grafikkort för den delen inge snack om saken.
Crytek skulle begå självmord om inte den breda massan kan spela det.

För den lilla skaran som vill kunna köra i löjligt höga inställningar krävs som det som vanligt att man måste ha det extremaste markanden kan erbjuda, så har det ju alltid varit och kommer fortsätta att vara så:)

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

NEJ MAN KOMMERK UNNA SPELA CRYSIS MED 8800GTS. spelet kommer i mars eller februari. massa buggar o sånt som inte är klart ännu.
gud vad ni är oroliga människor!

Visa signatur

Antec P180B | Asus P5B Deluxe | Core 2 Duo E6600 | Zalman 9500LED | ASUS 8800GTS | WD SATA II 250gb | WD SATA II 320gb | Samsung SATA II 500gb | 4x1gb DDR2 PC6400 Corsair Extreme 800mhz | Zalman 600w Nätagg | Windows Vista Ultimate 32bit

Permalänk
Medlem

1, Hoppas ni som köper GFX månader innan anledningen till köpet är släppt skakar. För det är ett helt irrationellt beteende.

2, Testerna visar absolut ingenting och har ingen trovärdighet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Det måste vara den sämst optimerade versionen av Crysis de fått fingrarna på, det är inte rimligt att man skulle få så låga FPS med den burken redan vid så låga upplösningar.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

som fler andra har sagt så fanns det väll inte äns drivisar till sli när de utförde testet.

ganska nötigt att testa 2600x1xxx i min mening.
de flesta kör väll på max 1200x1024 skulle jag tro.

en grej jag såg är att de har skrivt crysis såhär : CrySis .
hihihh ;D

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

"Datorn som prestandatesterna utfördes på var relativt snabb och bestod av en Intel Core 2 Quad QX6700, ett Asus Nforce 680i-moderkort, två stycken Geforce 8800 GTX i SLI-läge, 4 gigabyte ddr2-800-minne, ett BFG Physx-kort samt två stycken Western Digital Raptor 150 i raid 0."

Relativt snabb?(!) wtf... Vad har artikelförfattaren för dator?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Kul med litet skvaller som nån sa! Kan se mellan fingrarna med källkritiken en sån här gång!!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
"Datorn som prestandatesterna utfördes på var relativt snabb och bestod av en Intel Core 2 Quad QX6700, ett Asus Nforce 680i-moderkort, två stycken Geforce 8800 GTX i SLI-läge, 4 gigabyte ddr2-800-minne, ett BFG Physx-kort samt två stycken Western Digital Raptor 150 i raid 0."

Relativt snabb?(!) wtf... Vad har artikelförfattaren för dator?

HAHAHA, fan den va bra! De e sant, vadå relativt snabb, finns det bättre eller?
De här tycker jag låter HELT sjukt eftersom crytek själva hade sagt att de skulle gå å lira spelet på ett GeForce 7800GTX utan problem, tror ja läste de i nån nyhet här på sweclockers faktist. Så hur blir det???
Antingen ere detta test som bara e skräp eller så vet inte Crytek vad dom själva håller på med.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Porraz
HAHAHA, fan den va bra! De e sant, vadå relativt snabb, finns det bättre eller?
De här tycker jag låter HELT sjukt eftersom crytek själva hade sagt att de skulle gå å lira spelet på ett GeForce 7800GTX utan problem, tror ja läste de i nån nyhet här på sweclockers faktist. Så hur blir det???
Antingen ere detta test som bara e skräp eller så vet inte Crytek vad dom själva håller på med.

Eller så är spelet tungt under DX10 medans relativt lätt under DX9.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
ATI tar ju väldigt lång tid på sig för att de ska vara bra.

Objection, speculation!

Permalänk
Medlem

Skriver som jag skrev över hos NH.

Konstigt att de använde ett PhysXkort då Crysis inte stödjer PhysX

Som jag hört det har de senaste nVidia drivrutinerna (100.54 vilket är de officiella för Vista) inte ens har stöd för SLI. Så det är konstigt att de kunde testa det. Inte heller de läckte versionerna har det. Jag är extremt skeptisk till det här testets trovärdighet.

http://techgage.com/article/windows_vista_gaming_performance_...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

jag säger som många andra säger. det är drivrutiner, ett grafikkort som 8800gtx och exempel: P4 3.4 g ska kunna lungt köra detta spel med lagom fps.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
jag säger som många andra säger. det är drivrutiner, ett grafikkort som 8800gtx och exempel: P4 3.4 g ska kunna lungt köra detta spel med lagom fps.

Processorn lär flaskhalsa lagom..

Permalänk
Medlem

Jag tror att folk var för ivriga på dx10 korten elr ska man säga kortet.
Crysis är ett mycket krävande spel. alla såg väll på testerna på upplösningen 2580*bla bla hur fpsn va.
Jag tror till och med att ati kommer ha problem med detta spel. kanske inte i crossfire. men vem vet.
Nvidia har problem med drivrutinerna. men.
då är frågan. vad kommer ati ha?

Jag har en massa strul med mitt X1950 pro med nya drivisarna. datorn crashar i spel osv.

Visa signatur

E4300,2gb 6400 ,P5N-E SLi,400gb, 8800gts.

Permalänk
Medlem

tror inte G80 kommer att ha nå problem med crysis, bara de får ut fungerande drivisar och man inte försöker köra SLI med drivisar som tydligen inte stödjer SLI

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

jag tycker att program borde komma ut färdiga, varför skall allt komma ut vara "defekt"och i stort behov av uppdateringar?
sen så tror jag inte på att göra något för något som inte ännu finns, som nvidia gjort med dx10 stödet!
som att bygga en ny cpu gjord för det där nya spelet som kommer om ett år...öhh hur vet man då att spelet lirar med cpu'n om det inte är klart? visst man kan snacka med dom som gör det men alla ändringar som görs på mjukvaran när hårdvaran redan är ute och inte går att ändra längre?
kort och gott så var säker 8800 korten dx10 kompitabla till 100% när dom släpptes men att microsoft antagligen ändrat en del efter att kortet kom ut. men allt det är bara spekulationer! tror nog nvidia satte in dx10 på korten för att ha ett scysst PR trick!

men men återstår att se, när riktiga divisar sam program och när vista fungerar fullt ut efter sisådär 50 uppdateringar...eller ca 1 år!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redsmoke
Jag tror att folk var för ivriga på dx10 korten elr ska man säga kortet.
Crysis är ett mycket krävande spel. alla såg väll på testerna på upplösningen 2580*bla bla hur fpsn va.
Jag tror till och med att ati kommer ha problem med detta spel. kanske inte i crossfire. men vem vet.
Nvidia har problem med drivrutinerna. men.
då är frågan. vad kommer ati ha?

Jag har en massa strul med mitt X1950 pro med nya drivisarna. datorn crashar i spel osv.

Ati har Vista drivrutiner ute med fullt stöd för Crossfire + alla andra funktioner. De har tom. fixat CCC så den startar lika snabbt som den gamla CP (Undantaget är Crossfire i OpenGL som inte stöds än så länge men det kommer). Jag tror även att Ati är ar legat steget före nVidia i prestanda när det gäller Vista drivrutiner fram till release.

Jag har 2 st X1950 Pro och har inga problem med Cat 7.1 varken Vista versionen eller XP versionen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av winmine
Tycker också det är ett lite skumt resultat. 1280*1024 är ca 1,3Mpixel medans 2560*1600 är ca 4Mpixel. Således borde resultatet vara lite bättre i den höga upplösningen än det är nu.

Men det är sant, fan va skamligt dåliga (även) nya kort är i riktigt höga upplösningar

Behöver ju inte direkt vara linjärt. Låt oss säga att minnet fylls - då kan du vara glad om du får 0.0001 FPS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Ännu ett skäl till att bojkotta Vista.

Hahahahahahah
Tänk att jag var nära att lägga mig precis - då hade jag ju missat den där kommentaren

Kommer sakna sånt

Permalänk

crysis ska gå att spela på en 3 år gammal rig, och vara mer än dugligt på en state of the art dx9 rig. skillnaden ska tydligen inte vara SÅ stor mellan dx10 och dx9.

hursomhelst komer jag att vänta med att uppgradera tills det finns riktiga tester att falla tillbaka på.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Eller så är spelet tungt under DX10 medans relativt lätt under DX9.

De stämmer, men eftersom de är sagt att de ska bli bättre flyt med DX10, så borde de jämna ut sig på ett ungefär. Okej, de e ett fett spel, men de ska fan kunna liras utan problem åtminstone med samtliga G80 kretsar eftersom spelet har utveklats med dessa i åtanke. Vad är det annars för mening med att släppa ett sånt spel då bara minoritet med superdatorer kan lira det? Snacka om förlust på stålar för Crytek. Nae, ni hör ju själva, de låter helt orimligt.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Objection, speculation!

objection sustained, please rephrase.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster