Permalänk
Medlem

Com Hem 24/8mbit

För längesedan hadde jag Comhem som bredbandsleverantör, men på den tiden så hadde dom inte så värst snabba hastigheter att välja mellan. Jag tror det var 1mbit som högst. Så jag bytte till Bostream 8/1. Fast nu verkar det vara rätt omvänt så jag jag funderar på att byta tillbaks! Jag såg nämligen detta på deras sida!

Bredband Large 24 Mbit/s:
Pris: 369:-/mån
Nedström: (Upp till) 24576 kbit/s
Uppström: (Upp till) 1024 kbit/s (8 Mbit/s + 60:- **)
Hemsidor: 5 st à 100 MB ***
E-postadresser: 5 st med totalt 70 MB utrymme ***
Leveranstid: Max 1 vecka

Du kan även köpa till Säkerhetspaket till ditt abonnemang. Läs också om de systemkrav bredbandet kräver samt vad som ingår i startpaketetet.

** Gäller endast före detta UPC-hus.
*** Köp till extra e-post och extra hemsida via Mina tjänster

8mbit upp alltså! Men sen såg jag att det stod ** = gäller endast före detta UPC hus? Vad innebär det? Mitt hus har vart comhem hus så länge jag kan minnas. Kommer jag inte kunna få 8mbit upp då eller?

Sen för er som har 24mbit via comhem, får ni ut så mycket? Som jag förstått det så är inte kabel lika begränsat som adsl när det gäller distans mot stationen tex. Jag bor en bit ifrån min telestation så jag får ut max 650-700kbps med mitt 8mbit. Sen min polare som använder sig utav comhems 8mbit får ut uppemot 850-900kbps. En liten bit över alltså! Kommer detta kanske gälla 24mbit med?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Nej, du kommer inte få 8mbit. Bara de hus som var UPC / chello kan få det.

För 24mbit frågan får väl de med comhem svara

Permalänk
Medlem

Du kommer få 8 Mbit upload när uppgraderingen är klar.
När det gäller hastigheten beror det tydligen på var du bor. En del i gbg har inga problem men andra har problem.

Permalänk
Medlem

Okej, jag får ringa till comhem på måndag och se vad de säger! Tack ändå.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

8mbit i upload är endast för tidigare "upc-hushåll" i Sth. comhem kan inte leverera mer än 24/1 till andra hushåll som i ditt fall i Gbg förrän de uppgraderat till docsis 2.0 där.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
8mbit i upload är endast för tidigare "upc-hushåll" i Sth. comhem kan inte leverera mer än 24/1 till andra hushåll som i ditt fall i Gbg förrän de uppgraderat till docsis 2.0 där.

phunky, tror du de hinner klart till sommaren med docsis2.0 och lansera en 8 UL tjänst?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Aha okej men då förstår jag. Men comhem skall väl uppgradera till docsis 2.0 snart eller? Eller var det inte tom så att dom skippar det helt och skulle uppgradera allt till 3.0? Var ett tag sedan jag var insatt i detta.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

comhem lär säkerligen gå över till docsis 2.0 nu i vår och därefter lansera högre upload en liten tid senare. Till en början var det menat att de skulle skippa docsis 2.0 för 3.0 men med allt strul ang standarden mellan motorola och cisco fick comhem ändra planerna antar jag.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

då kanske de dröjer till i slutet av sommaren tom .. synd

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Sitter på 24/8. Får väl ut ca 22/7 nånstans. Funkar helt klart bra.

Permalänk
Medlem

Vi får verkligen hoppas att det kommer snart, sugen som fan

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold