Permalänk
Medlem

Asus P5B Deluxe/WiFi-AP problem

Har problem med Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (port 1) på moderkortet. Den får ingen kontakt med internet så fort jag stoppar in nätverkssladden trots att Windows säger att den är felfri och fungerar. Den andra porten (port 2) fungerar felfritt. Jag kör med den senaste BIOS och drivrutinerna.

Jag har kollat runt i BIOS utan resultat och har även ominstallerat Windows XP sp2. Vad kan det vara för fel?

Permalänk
Medlem

Hårvarufel... kanske?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Hur får man igång det trådlösa internet med p5b dlx? Hoppas det inte gör ngt att jag lånar tråden!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Hur får man igång det trådlösa internet med p5b dlx? Hoppas det inte gör ngt att jag lånar tråden!

Det står i manualen...
Men nu för att hjälpa dig i rätt riktning så ska jag gissa.
Du installerar trådlösa grejjen med den medföljande cdn, du kopplar i den där vita grejjen med wifi-grejen där bak.

Mikro:

Jag har själv P5b deluxe och lider inte av det, så troligen är det fel på ditt moderkort.
Om det varit fel ända sedan du fått den så ring därifrån du köpte det och se ifall de kan hjälpa dig, annars begär ett nytt.

Permalänk
Medlem

Frixos: Köpte moderkortet från datorbutiken.com, är dem lätta att ha med när produkter krånglar. Kan även säga att just den porten har jag aldrig fått igång.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikro
Frixos: Köpte moderkortet från datorbutiken.com, är dem lätta att ha med när produkter krånglar. Kan även säga att just den porten har jag aldrig fått igång.

Vad jag hört är deras support inte den bästa. Men du kan kolla runt på forumet, men ifall du bara använder 1 port vore det bäst att köra på 2:an tills du kanske ska bort någonstans en längre tid (om dem inte har bra support vill säga) och då kan du skicka den till dem.