Ljud från bärbar till förstärkare - trådlöst!

Permalänk

Ljud från bärbar till förstärkare - trådlöst!

Hej

Nån som har tips på bra, gärna billiga produkter som överför musik trådlöst från min bärbara dator till förstärkaren? Har sett att Logitech har några men det borde väl finnas fler?

Ge tips om du vet!

Permalänk
Medlem

roku soundbridge, äör iof inte billig kostar ca 1600 men oj vilken fin liten maskin:)

så kan jag rekomendera silmserver som server till den, då kan du styra den via datorn

(koppas upp mot ditt trådlösa nätverk och antsluter till en server du kör på datorn, ex slimserver som ja rekomendera)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Apple Airport express. 895kr inkl frakt på applestore. Kör en själv. Grym liten pryl. Även uttag för USB skrivare trådlöst och sen funkar den ju som en 54mbps router med om man vill det. Tex som slav för att förstärka signalen vid långa avstånd.

Permalänk

Apple Airport Express verkar ju vara en bra pryl. Kan jag använda den som trådlös router till min nya HP och till en två år gammal Acer? Skriva ut trådlöst och även koppla den till förstärkaren för trådlös musik från datorn?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pettersson.e
Apple Airport Express verkar ju vara en bra pryl. Kan jag använda den som trådlös router till min nya HP och till en två år gammal Acer? Skriva ut trådlöst och även koppla den till förstärkaren för trådlös musik från datorn?

Den är XP kompatibel så ja det ska gå bra. Men allt kan ju krångla men tekniskt är det inga problem