Permalänk
Robot

Hangar 101 LOGG

Jaha, då var det dags för ännu ett projekt...

Detta bygget ska bli helt byggt från grunden, och då krävs en hel del tänkande och ritande i 3D och CAD. Själv använder jag Rhinoceros 3.0, men det finns en hel uppsjö med program att välja bland (Sketchup är ett bra,. populärt och någorlunda enkelt program som alla borde förstå sig på). Även om man ritar upp varenda liten del som ska finnas med kommer det alltid vara något som inte passar eftersom handen knappast är lika exakt som ett dataprogram, så därför: Mät ALLTID två gånger...

Namnet på det här projektet blir antigen "Impulse 101" eller "Hangar 101". Impulse 101 kom jag på när jag ritade chassit i Rhino samtidigt som jag kollade på Star Trek Enterprise, då formen är ganska lik skeppets warp core. Men efterson "Warp" är sååååå kliché så valde jag impulse istället. "Hangar 101" var det en polare som kom på. Han tyckte formen på den var skitlik en hangar, och därmed namnet. Det ligger väl på 70% Hangar, och 30% Impulse så jag skrev Hangar i rubriken.

Besök albumet: Hangar 101 LOGG av SleepstreameR

Permalänk

hottttttttttttttt! jävlar du är ju ägare av sveriges om inte världens snyggaste startknapp. och resten går ju inte av för hackor det heller.
en fråga bara. kan du visa lite 3d bilder från designen i rhino?

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk

aa in med 3d bilderna också

Visa signatur

Jag har en dator?

Permalänk
Proffsmoddare

De är uppe

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Riktigt läcker!

Permalänk

Klart snyggt bygge med mycket detaljer. Men på något sätt gillar jag din CAD-version ännu bättre, kanske för att den ser renare och mer hangarlik ut än slutresultatet. Den designen, i hangarfartygsgrå med svarta detaljer skulle inte vara helt fel...

Visa signatur

Born to mod..
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara lite längre tid

Permalänk
Medlem

jävli*t BRA byggt!

Visa signatur

CPU: AMD Athlon fx 3,0GHz |Grafik: Geforce 7950 gx2 |Ram minne: 4096MB |hårddisk:150gb raptor 300gb WD

Permalänk
Medlem

Om du någon gång känner för att sälja den, tveka inte på att kontakta mig på sjukronan@hotmail.com

Tack på förhand!

Visa signatur

None

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Onormal
Om du någon gång känner för att sälja den, tveka inte på att kontakta mig på sjukronan@hotmail.com

Tack på förhand!

Haha, ja när den bli klar kanske Tack för erbjudandet!

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Coolt bygge, men vad väger den Ser ut som en sån grej som gillar att skapa konturformade hål i mindre stabila saker

Permalänk
Proffsmoddare

Än så länge... ca 10kg. Inte speciellt mycket enligt mig iaf

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

kommer det en fortsättning, lite bilder "in action" ??

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk

Nice hur får du det att funka med cd spelaren ? (så att du inte behöver en irriterande lucka som sticker ut utan att du ka trycka in skivan direkt i hålet ? ^^

funderar på att använda det i ett bygge själv så jag behöver lite info

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Avstängd

Ser riktigt bra upp... *Tummen upp*

Visa signatur

SpelDator: P4 ||| Radeon X800 GTO 256MB ||| 3.3 gHZ ||| 2x200 GB hdd ||| 3x512 mB RAM
VentServerDator: Geforece2 ||| 800 mHZ ||| 6 gB hdd ||| 128 mb RAM :D
----------> Telia 24 Mbit/s <----------

Permalänk
Medlem

OTROLIGT!! har aldrig sett nåt så jä*la snyggt!
jag saknar ord! sugen på att sälja?? Jag kan erbjuda mycket pengar för ett sådant bygge! Hör av dig när det är till salu!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Klagar inte på nåt sätt nu, men va mycket skruvar och grejer det var ! Häftigt projekt önskar jag hade tid / pengar till nåt sånt

Bra jobbat säger jag bara // Staffan

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz | GPU: Gainward 8800 GTS 512 mb | PSU: Corsair 550 W | Moderkort: Asus P5k Premium | Minnen: Corsair XMS TWIN2X 2048 mb | HDD: Seagate Barracuda 250 GB | Övrigt: Windows Vista Home Premium 32 bit

Permalänk
Medlem

sicken snubbe. Kan bygga custom datorer och rita i 3Ds max (om jag inte tog fel), om jag varit brud hade jag friat!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

aa, asså det är riktigt bra gjort! Personligen är det väl lite väl spaceat för min smak, men du har verkligen jobbat på bra och det är jävligt snyggt!

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

snyggt som fan!!! men de måste väll ha varit jobbigt att göra allt de?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gratzner
sicken snubbe. Kan bygga custom datorer och rita i 3Ds max (om jag inte tog fel), om jag varit brud hade jag friat!

Hur vet du att det är en kille?

Visa signatur

"There are only 10 types of people in this world: Those who understand binary and those who don't."
[img]http://www.sloganizer.net/en/style7,TheDuke.png[/img]

Permalänk
Medlem

Det var fan så jag blev tårögd, DU ÄR MIN NYA IDOL!!!! Fan va snyggt! Snacka om känsla, borde fan bli chassi dessigner eller nåt, du borde fan kunna få en rätt fett ingångslön där!! :D:D

Visa signatur

"Öl är beviset på att gud älskar oss och att han vill att vi ska vara lyckliga" - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt:D...Skulle vilja veta priset på detta bygge?

Permalänk
Medlem

Du borde starta eget företag och bygga chassin, så j#vla snyggt asså.

Permalänk
Medlem

Tycker Chassit är fult. Inte för att vara avensjuk eller så, det är ju snyggt också. Men saken är att den har för mycket plexi, och skruvar eller vad man nu skall kalla dom. Men annars ser det bra ut. keep it up.

Visa signatur

// MATWB

Permalänk
Proffsmoddare

Alla har vi olika smak, har inget emot det alls. Iofs vill jag nog påstå att den har förhållandevis lite plexi på utsidan.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

hmm... någonting med färgkombinationen som jag inte är riktigt med på...
Annars är ju arbetet med alla detaljer och designen riktigt bra och det gör detta till en solklar fullpoängare!

Permalänk
Avstängd

ey mannen vad kan man köpa de sleeve du har i hangar det röda

Permalänk
Medlem

sjukt bra, gillar absolut inte stilen dock men det är bara en fråga om ytlighet!

Visa signatur

Zepto Nexus A15

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg!! Kanske inte så praktisk? gillar färgtemat!
Good Work!

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2