Vad är det som gäller när man vill använda sin lcd tv som dator skärm?

Permalänk

Vad är det som gäller när man vill använda sin lcd tv som dator skärm?

Jag vill köpa en LCD tv och använda som dator skärm, men jag vet inte riktigt vad det är som gäller. Jag vill gärna kunna använda TVn för att spela spel som WOW o dylikt på.
Det jag vet är att tvn helst ska vara LCD och DVI är väldigt bra när man ska använda som dator skärm.

Men skiljer det sig hur bra en tv är som dator skärm eller är det garanterat att det fungerar bra om den har DVI?

Jag var helt inställd på en:
Fujitsu Siemens Myrica V40-1. En jag känner har en sån och den fungerade fint som dator skärm för han, så den känns minst riskfyllt.

sen såg jag att det finns en nyare modell som är 500kr billigare:
Fujitsu Siemens Myrica VQ40-1

Så jag var lite osäker vilken av dem jag skulle ta. Men nu har jag sett ytterligare en TV som är nästan FÖR billig.

SWEDX XV1-40TV-BE1 snygg med ram av trä, 40tum som dom andra bara att den är 4000:- billgare??

Tror ni det är någon större skillnad mellan dom eller kan jag lika gärna köpa en Sån?

Visa signatur

**commodore 64** Processor: MOS Technology 6510 @ 0,985 MHz ** Grafik: MOS 6569/8569 ** Ram: 64 KiB (65536 bytes) ** Ljudhårdvara: MOS Technology 6581/8580 "SID" med Oscillatorsynkronisering**