Permalänk
Medlem

Grafikkort Hjälp!

Har ett litet problem, dell skriver inte direkt vad de har för moderkort på sina datorer, men de kan sätta dig ett geForce 7900gs och ati x1300

Så till min fråga, om man köper en sådan dator av dem, tror du man kommer kunna sätta in ett geforce8800 640mb eller ett av de kommande ATI dx10 korten?
Och om det inte går att svara på det, vad bör jag fråga på deras support efter för att vara säker på att det fungerar?

Man bör väl kolla upp vad den har för nätagg så den kan hantera de nya korten som drar en aningen mera än äldre.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Kolla vad grafikkortet kräver för egenskaper på Moderkortet.
sen får du fråga dell support vad dom har satt in för moderkort i burken.
har för mig att dom är rätt snåla på bra moderkort.

det är väl det enda jag kan bidra med, men du får vänta på en riktig expert

Visa signatur

Core 2 Duo E4300 1,8Ghz @ 3.4Ghz || Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet || Asus P5N-E SLI || XFX GeForce 7900GS 600M 256MB @ 630/1870 || Corsair PC5300 DDR2 2048MB 667 MHz || Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM + Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM || Tagan TurboJet 1100W || Samsung 24" LCD Widescreen

Permalänk
Medlem

Tack, får hoppas att experten kommer till min undsättning

Permalänk

Jag kanske inte är en expert men men...

x1300 är vanlig som vga, 7900gs är väldigt ovanlig som VGA men finns...
Tror inte att dell är så snåla att de kör med VGA kort men chansen finns ju. Enklast är helt klart att du kontaktar dell och frågar dem. Du ska alltid ställa dig skeptisk till leverantrörer som inte lämnar all info direkt. Om de inte går ut med all info om alla komponenter så finns det 2 anledningar, 1) De vänder sig bara till folk som inte fattar ett jota. 2) De vill helt enkelt inte att kunderna ska se den informationen.

Så "in short", kontakta dell. Hör med dem vad det är för typ av slot, eller ännu bättre. Namn och spec på moderkortet.