Idéer till plugins till mitt nya coola program?

Permalänk
Medlem

Varför inte. Alltid bra att ha konverterare nära tillhands även om vissa itne ser nyttan eller behöver det. Jag ehöver rätt ofta konvertera tid mellan svensk och US tid så jag skulel ha stor nytta av konverterare

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Hur går det delight? Har du kommit någon vart?

Permalänk

Underbart program du har på g! Du har så fina ideer varje gång!
Till er som vill starta program i kör genom att bara skriva programmet så är det bara att lägga en batfil i system32 så heter samma som kommandot du skriver.
Så vill du öppna photoshop så skapar du en batfil i system32 som heter photoshop.bat och i den skall det självklart stå start C:\program\photoshop.exe.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
Underbart program du har på g! Du har så fina ideer varje gång!
Till er som vill starta program i kör genom att bara skriva programmet så är det bara att lägga en batfil i system32 så heter samma som kommandot du skriver.
Så vill du öppna photoshop så skapar du en batfil i system32 som heter photoshop.bat och i den skall det självklart stå start C:\program\photoshop.exe.

Det räcker med att skapa en vanlig genväg till önskad fil med namnet man vill knappa in i kör, i alla fall winxp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cic
Det räcker med att skapa en vanlig genväg till önskad fil med namnet man vill knappa in i kör, i alla fall winxp.

Räcker med att sätta den rätta path:en.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

just det, den här tråden.
är också rätt nyfiken på hur det går

du har inte nåt prellat datum eller så?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det redan är skrivet men skulle vara skönt och kunna se
hur mycket lediga GB man har på sina håddiskar genom att bara skriva en enkel rad så som "FreeGB"

Sen kanske även mer så som:

FreeMB
FreeGB C
etc
UsedGB
UsedMB C
etc

osv osv osv.

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk

Skapade ett liknande program tillsammans med xtermin(?) i VB6 för 3 år sedan kallad Commander. Programmer stödde skins, alphatransparens, globala hotkeys samt aliases (för att korta ner kommandon eller utföra flera efter varandra), men koden var inte den bästa (en del fulhack och inte precis optimerat + ett antal buggar). Som sagt är programmer 3 år gammalt och jag har inga planer på att fortsätta, men om någon är sugen på källkod så kanske det går att ordna (har fortfarande allt kvar på hårddisken)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
Skapade ett liknande program tillsammans med xtermin(?) i VB6 för 3 år sedan kallad Commander. Programmer stödde skins, alphatransparens, globala hotkeys samt aliases (för att korta ner kommandon eller utföra flera efter varandra), men koden var inte den bästa (en del fulhack och inte precis optimerat + ett antal buggar). Som sagt är programmer 3 år gammalt och jag har inga planer på att fortsätta, men om någon är sugen på källkod så kanske det går att ordna (har fortfarande allt kvar på hårddisken)

http://cmd.vigge.net/

det var ju ganska coolt hade stöd för scripts/plugins om jag inte minns fel måste nog testa det igen någon dag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Sådär, nu var det implementerat. Jag löste det så att när man skriver in tex 'ipconfig' (eller andra consoleprogram) så ersätter min plugin det med 'cmd /k ipconfig' innan det skickas vidare till windows. Hoppas det duger.

Ett bättre alternativ tycker jag skulle vara att köra något som motsvarar följande .bat script när man skiver "ipconfig"

@echo
@ipconfig
@echo
@pause

Då kan man enkelt och snabbt stänga ner konsolen igen. Har själv detta bat-script på mitt skivbord.
Man skulle även kunna lägga till en sök-parameter. Om man t.ex. skiver "ipconfig ip" så läggs följande till i .bat scriptet

@ipconfig | find "IP Adress" ("IP-address" på svenska win)

Det bästa vore ju om man kan få följande output i cmd:

Eternet adapter Local Area Network
IP Adress...................................111.222.333.444
Eternet adapter Local Area Network 2
IP Adress...................................111.222.333.444

Men jag vet inte hur man åstakommer detta med .bat-script
Detta skulle väl kanske kunna ändras som man vil ha det m.h.a. settings men jag föredtar detta alternativ.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat med andra grejor än programmet den senaste tiden, men det är inte bortglömt, ska se till att ta mig tid att slänga ihop en beta iaf.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

torrents?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem

bort glömt nu då Delight?

Vill själv ha detta programet, ge oss en beta som du sa

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem

Just de ja, hade glömt bort det programmet Ska kolla om jag har kvar koden nånstans efter formateringen förra veckan

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Just de ja, hade glömt bort det programmet Ska kolla om jag har kvar koden nånstans efter formateringen förra veckan

Alla som blev så excited när du startade denna tråd.
Upp me en beta nu, det här programmet kan hänga med i flera år hos många tror jag.

OFT: Förresten, har dump2ftp "slutat" funka? Den kan inte connecta nånstans längre, du får gärna lägga upp en förnyad länk, tror jag har en gammal version lr nåt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kismo
Alla som blev så excited när du startade denna tråd.
Upp me en beta nu, det här programmet kan hänga med i flera år hos många tror jag.

OFT: Förresten, har dump2ftp "slutat" funka? Den kan inte connecta nånstans längre, du får gärna lägga upp en förnyad länk, tror jag har en gammal version lr nåt

Jag hittade koden nu och har lyckats kompilera igen. Ska se var jag slutade senast.

oft: har inte dump2ftp installerat, men ska testa om det gör som det ska.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jajaja, här är nått som ni gärna får testa. Innehåller bara två plugins och inget grafiskt gränssnitt att titta på, bara själva styrprogrammet i dess enklaste form: http://www.lindalinda.se/filer/k%f6r++%20v0.002%20BETA.rar (46kB)

Fungerar det?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
jajaja, här är nått som ni gärna får testa. Innehåller bara två plugins och inget grafiskt gränssnitt att titta på, bara själva styrprogrammet i dess enklaste form: http://www.lindalinda.se/filer/k%f6r++%20v0.002%20BETA.rar (46kB)

Fungerar det?

Underbart! Kalkylatorn fungerar iaf.
Edit: Även ipconfig, tracert m.m fungerar! Grymt härligt!

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Hur fungerar kalkylatorn? Hur gör man?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Hur fungerar kalkylatorn? Hur gör man?

=5+5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Frågor till er som provat : Fungerar programmet på:

1. Icke-svensk windows?
2. Windows Vista?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
1. Icke-svensk windows?

Ja, engelska här.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Ja, engelska här.

Ah, va kul Det finns nämligen inget vettigt sätt att snappa upp kör-fönstret på, så programmet måste titta på alla nystartade fönsters struktur och titel-text för att avgöra om det är Kör eller inte. Detta gör att om man skapar en kopia av kör-rutan i valfritt programmeringsspråk så kan man få mitt program att ta kontrollen över det programmet oxå

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Ah, va kul Det finns nämligen inget vettigt sätt att snappa upp kör-fönstret på, så programmet måste titta på alla nystartade fönsters struktur och titel-text för att avgöra om det är Kör eller inte. Detta gör att om man skapar en kopia av kör-rutan i valfritt programmeringsspråk så kan man få mitt program att ta kontrollen över det programmet oxå

Borde det inte gå att få windows att ignorera WIN+R och sedan starta ditt program när det kommandot skrivs in? Lika dant om man går in till kör genom startmenyn.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Jag får det inte att funka på Vista B Eng

EDIT: programmet är startat men kommer inte upp om jag trycker på kör.

Permalänk
Medlem

Detta var verkligen ett underbart program!
Du ska väl fortsätta utveckla det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagfjäll
Borde det inte gå att få windows att ignorera WIN+R och sedan starta ditt program när det kommandot skrivs in? Lika dant om man går in till kör genom startmenyn.

Grejen är att som jag har förstått det så ersätter itne delights program run rutan utan bara tar hand om inputet som ges.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Grejen är att som jag har förstått det så ersätter itne delights program run rutan utan bara tar hand om inputet som ges.

På sätt och vis, det står ju Kör ++ istället för kör. Men du kan ha en poäng där.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "