Permalänk

Lås-sensor

Jag hade tänkt göra en lucka till datorn (fråga inte varför ), så hade jag tänkt att luckan skulle ha ngn sorts sensor. Så när man kommer inärheten av luckan så skulle den känna av att man fanns nära (med hjälp av ngn sorts sändare) och låsa upp låset automatiskt, eller öppna luckan automatisk...

Ngra ideer??

Mvh ThePenguin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

Japp, det är nog det som kan fungera, men var kan man få tag på sånna grejor...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk

nu var det ju mer tänkt till katten, så luckan (i datorn ) känner av när katten är i närheten och då låses luckan upp så katten ska kunna komma in..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Se bara till att jorda katten först, annars kan det gå illa. Görs väl enklast genom att dra en jordkabel från katten till t.ex. ett element.

Permalänk

hehe, mm..jag vet har osså tänkt på det

Visa signatur
Permalänk

hahahaha

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jowy
Se bara till att jorda katten först, annars kan det gå illa. Görs väl enklast genom att dra en jordkabel från katten till t.ex. ett element.

Måste vara "vattenburna" element isf! Inga el-element! Dom hjälper inte!

Btw varför ska du ha en katt i datorn? :S

Visa signatur

GAH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
nu var det ju mer tänkt till katten, så luckan (i datorn ) känner av när katten är i närheten och då låses luckan upp så katten ska kunna komma in..

Ja du skruvar dit transpondern i datorn och sätter en nyckelring med en rfidsändare i kattens halsband så när sen katten kommer i närheten så öppnas luckan eller vad du tänkt dig.

Permalänk

jaa, precis så...
Eller helst inte ett halsband, mer som typ ngn man kan trycka fast i örat, nått litet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThePenguin
jaa, precis så...
Eller helst inte ett halsband, mer som typ ngn man kan trycka fast i örat, nått litet

Flåt om jag verkar tjatig å så nu men...

1. Pierca inte din katt! Infektioner etc kan uppstå.
2. Pilla inte in något i örat på katten, dom har väldigt känsliga grejjor därinne!
3. Inga hemmagjorda chips under huden på katten, infektionsrisk här med.

Me andra ord, modda inte din katt! Satsa på halsband istället, tro mig det blir bättre för katten.

Permalänk

1. Varför sätta ett lås som låser upp sig automatiskt på?

2. Varför ska du ha en katt i datorn? (vad får dig att tro att katten vill bo i datorn?)

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Medlem

Kan du inte köpa en sådan där näthinnescanner som de har på de hemliga labben i alla filmer? Så behöver du ju inte modifiera katten och kan dessutom tillåta flera katter i lådan.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Hehe, Mm, nää..det får väl bli ett halsband kanske då..
För er som inte fattar att katten vil vara i datorn, klart han vill, det är ju varmt där inne

Visa signatur