Skapa nytt konto utan admin rättigheter

Permalänk

Skapa nytt konto utan admin rättigheter

Hejsan. Nu har bror min tagit studenten och på skolan han gick på fick man behålla datorerna när dom gåt ut.

Nu äre så att jag fick daton av han. Men man kan inte göra någe på den efter som "skol inlognings grejen" är kvar så jag har inte admin rättigheter. så nu undrar jag om de är möjligt att på något sätt:

Byta admin pasword.
eller
Skapa nytt konto med admin rättigheter UTAN att installera om windows.

Kan även säga att datorn är så jävla låst att jag inte ens kan bräna på den

Snabba svar är underbart!!
Mvh

Visa signatur

/Linkan

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt hur min kusin gjorde, men han kunde använda min dator, där jag bara har ett konto, genom att starta i felsäkert läge. Då skulle det tydligen dyka upp ett administratörs konto. Där kan man nog skapa ett nytt konto med admin rättigheter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om det är xp med en välkomstskärm tryck CTRL + ALT + DEL + DEL först, om det är xp men inloggningsruta så strunta i det, sen skriv in administratör och prova att logga in. (ibland glömmer folk att sätta ett lösenord på adminkontot).

Visa signatur
Permalänk

Inget av svaren hittils har funkat

Visa signatur

/Linkan

Permalänk
Medlem

Men det är väl bara att blåsa om maskinen, ny installation av Xp?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

http://ophcrack.sourceforge.net/
Det är inte svårt att hacka sam-filen.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk

Dagle: Har testat den där för länge sen utan resultat. de stog bara <Empty>

Visa signatur

/Linkan

Permalänk
Medlem

Är det xp/2k3? Välkomstskärm eller inloggningsruta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blås om burken, lättast så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

xp/2k3
får inte blåsa om datorn för bror min

Visa signatur

/Linkan

Permalänk
SpelClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linkan_204
Dagle: Har testat den där för länge sen utan resultat. de stog bara <Empty>

då borde det inte vara något lösenord för administrator och/eller admin

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk

byt hårdisk och sätt in en ny, för då har du inte blåst disken
Ne, men seriöst kontakta skolan

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk

Skolan vill inte hjälpa oss och att koppla in en extern hårdisk går inte för vissa usb enheter är blockade.

Visa signatur

/Linkan

Permalänk
Medlem

Men köp en ny dator då du inte för göra något med den..!!!

Permalänk
Medlem

men va f*n, plocka ut hdd, köp eller låna 2.5" hdd chassie eller IDE till usb konventerare, lägg över all information som din bror ska ha från datorn, sen tar och och formaterar disken! det funkade för mig utan problem!

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Varför inte bara tanka hem en linux livecd och sen köra från den och trycka in ett usbminne och lägga över allt viktigt på?

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB