Permalänk
Robot

My New Alienware!

Hej alla, nu har jag fotat min relativt nya Alienware, den kanske är 2 månader gammal.

Alienware Area-51 Specs:

Operating System: Genuine Windows® XP Professional UK with SP2 - English

Chassis: Alienware® P2 Chassis - Saucer Silver

Chassis Upgrades: Alienware® AlienIce™ 3.0 Video Cooling + AlienFX™ System Lighting + Alienware® High-Performance Liquid Cooling

Power Supply: 700 Watt Alienware® Approved Multi-GPU Power Supply

Motherboard: Alienware® Intel® D975XBX "BADAXE" rev. 305

Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6300 1.86GHz 2MB Cache 1066MHz FSB

Memory: Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2 DHX E.P.P + Kingston HyperX PC6400 DDR2 2x512 [All In CL4-4-4-12 / 2.1V]

Video Card: 256MB ATI RADEON™ X1600 XT w/ Avivo™ Technology

System Drive One: WD Raptor 36GB 10000RPM 16MB Cache

System Drive Two: 160 GB Serial ATA 3Gb/s, 7,200 rpm with 8MB Cache

External Drive: Lacie Brick 250Gb 16MB Cache

Optical Drive One: 18x Dual Layer DVD±R/W Drive

Optical Drive Two: 18x Dual Layer DVD±R/W Drive

Sound Card: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192Khz) with 7.1 surround sound

Network Card: Integrated High Performance Intel Gigabit Ethernet Adapter (DSL-ready)

Monitor: HP w19b 5ms
Second Monitor: Samsung 26" LCD-TV

Mouse: Razer Copperhead

Besök albumet: My New Alienware! av zm

Permalänk
Medlem

Nice vad kosta den? Alienware har blivit mer att ett märke som är ute efter pengar känns det som.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Nice vad kosta den? Alienware har blivit mer att ett märke som är ute efter pengar känns det som.

Nej det var inte sååå dyrt, det är ju inga dåliga grejjor heller ...fick den för 17000kr inkl VAT/Moms

Så det var inte så dyrt/prestanda...med tanke på att jag köpte den för x antal månader sedan!

Men detta är ju inte deras värsta modell heller ...den du tänker på är nog ALX:en...den e svin dyr...men den e ju också svindyr....men det är ju alltid så att man får betala en del för märket....och alienware har ju grym service....och om min dator pajjar så kan jag skicka den till storbrittanien så pröjsar dem för frakt och allt!! ...slå det!

jag fick iaf jobba ett tag för att få denna!...spara osv.

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Må det vara bra grejor men det är överpris till vad man får.
Tycker att du hade kunnat få mycker mer prestanda till det priset eller tom billigare.
Din är kanske i prestanda med den här.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=326413

och den här slår din med hästlängder.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323837
och den här oxå.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=328613

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Må det vara bra grejor men det är överpris till vad man får.
Tycker att du hade kunnat få mycker mer prestanda till det priset eller tom billigare.
Din är kanske i prestanda med den här.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=326413

och den här slår din med hästlängder.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323837
och den här oxå.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=328613

Du har fel i mkt när du jämför....priserna du visar på komplett är för det första dags priser...jag köpte min 01-03-2007

För det andra så har jag både Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2 DHX E.P.P
.....och Kingston HyperX PC6400 DDR2 2x512
Alla i CL4-4-4-12

Jag har WD Raptor 36GB 10000RPM 16MB Cache

Jag har även vattenkylning!!

och bättre chassi
bättre support
bättre garanti
...men allt kan ju diskuteras!

sååå jag har alltså mkt bättre minne och hårddisk än de du visat...det ända jag har sämre är mitt grafikkort och min processor.

anledningen till att jag köpte billigt grafikkort var för att jag vistte att det skulle komma DX10 kort och anledningen till en E6300 var för att den var billig och bra att överklocka... har fått upp min i 3.3GHz stabilt men kör på 2,8 24/7

Så jag kan ju säga att det är min dator som äger de datorer du visat nu när min är överlockad. Sen så klarar mitt grafikkort alla spel, förutom dx10.

allt kan diskuteras.

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Absolut, du har en mycket fin dator skulle kunna uppgradera grafikkortet om du spelar mycket så har du en kanon dator.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Absolut, du har en mycket fin dator skulle kunna uppgradera grafikkortet om du spelar mycket så har du en kanon dator.

Joo precis...det är det jag ska göra.
Ska vänta på nästa generations DX10 kort...möjligen GeForce DX10 9x serien

eller om ati och amd finns kvar så kanske det blir ett ati kort ...man får se...
men det gäller att vara taktisk och smart...det är ju f*n som rena rama börsen

Jag har nu även bytt lite bilder!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var inte nån stor skillnad sen 2månader tillbacka en tusing hit och ditt, alienware har ju blivit lite mer giriga men supporten är väll bra samnt att man säkerligen får garanti. Men jag skulle aldrig köpt en märkes dator.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Var inte nån stor skillnad sen 2månader tillbacka en tusing hit och ditt, alienware har ju blivit lite mer giriga men supporten är väll bra samnt att man säkerligen får garanti. Men jag skulle aldrig köpt en märkes dator.

Det är sant...men nu var det så att en alienware var en dröm för mig, och säkert för många andra...det är ju trots allt en alienware!!!.....älskar den...den har alldrig kronglat!

super super...och super.

...ja jag tror ni alla hajjade för ett tag sedan att jag gillar den

nej men när jag var lite mindre så var det ju så här att man lekte o sa att jag har världens bästa dator , en alienware osv...

EDIT: stavfel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
Det är sant...men nu var det så att en alienware var en dröm för mig, och säkert för många andra...det är ju trots allt en alienware!!!.....älskar den...den har alldrig kronglat!

super super...och super.

...ja jag tror ni alla hajjade för ett tag sedan att jag gillar den

nej men när jag var lite mindre så var det ju så här att man lekte o sa att jag har världens bästa dator , en alienware osv...

EDIT: stavfel

Iofs man har säkert ett helvetets bra andrahands värde ifall man ska sälja, skriver man Alienware på blocket nappar nog fler.

*edit, för att det är alienware!

Permalänk
Citat:

och alienware har ju grym service....och om min dator pajjar så kan jag skicka den till storbrittanien så pröjsar dem för frakt och allt!! ...slå det!

Jepp... Apple. Samma sak där med garantin... Kanske inte direkt samma dator typer men iaf

Visa signatur

Apple Mac.

Permalänk
Avstängd

jag betalade drygt 18 - 19k för min.. och det var typ i februari och min äger din rakt av... för 1000kr mer så fick jag mycket mer prestanda än dig... d;

så jag tycker att du inte har gjort en så bra affär...

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk

Alienware vet hur man tjänar pengar ut att egentligen vara bäst.
Äckligt och plastigt chassi btw

Permalänk
Medlem

Usch en köpeburk :S Nej jag tror du hade sparat in en massa pengar på det där systemet om du byggt det själv. Kanske coolt med "äjliänwääre" bland småungar som tror att dom verkligen är något att ha men saftigare överpriser får man leta efter.

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Avstängd

fin insida, inte så förtjust i alienware annars...

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckthelocals
jag betalade drygt 18 - 19k för min.. och det var typ i februari och min äger din rakt av... för 1000kr mer så fick jag mycket mer prestanda än dig... d;

så jag tycker att du inte har gjort en så bra affär...

få se

du har

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

du har lite bättre processor och bättre grafik. Jag har bättre minnen, PSU och hårddisk....tycker nog inte att din "äger min", plus att din kosta några tusen mer!...och har du bra garanti och support?

PS. Din dator är bra, no offence

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Usch en köpeburk :S Nej jag tror du hade sparat in en massa pengar på det där systemet om du byggt det själv. Kanske coolt med "äjliänwääre" bland småungar som tror att dom verkligen är något att ha men saftigare överpriser får man leta efter.

Kanske coolt med "äjliänwääre" bland småungar som tror att dom verkligen är något att ha men saftigare överpriser får man leta efter.

...va e d me dig då!....det är ju lett värt att köpa en sån dator, vad kan den kosta...2-3 tusen...och som zm skriver så har de ju bra support och garanti!
och det är väll värt de tusingarna plus att du får en "äjliänwääre".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brabar!
Kanske coolt med "äjliänwääre" bland småungar som tror att dom verkligen är något att ha men saftigare överpriser får man leta efter.

...va e d me dig då!....det är ju lett värt att köpa en sån dator, vad kan den kosta...2-3 tusen...och som zm skriver så har de ju bra support och garanti!

heheh....nej men jag får nog hålla med dig barbar!

EDIT: brabar* sorry!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brabar!

Köpte den genom ett företag...så blev av med momsen ;)....så...fick den för jaaa 17000 minus moms!

Så jag vet inte om det vart en sån dålig deal för mig endå

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men att du köpte den genom ett företag spelar ju egentligen ingen roll. Hade du köpt från Komplett så hade du ju blivit lika mycket av med momsen isf.
Har egentligen ingen åsikt om något av det andra, bara påpekar att kommentaren med momsen inte spelar så stor roll.
Tittade också på en Alienware när jag handlade min (ungefär samtidigt för övrigt) men de föll på att de var för dyra och på att jag ville bygga själv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av floppa
Men att du köpte den genom ett företag spelar ju egentligen ingen roll. Hade du köpt från Komplett så hade du ju blivit lika mycket av med momsen isf.
Har egentligen ingen åsikt om något av det andra, bara påpekar att kommentaren med momsen inte spelar så stor roll.
Tittade också på en Alienware när jag handlade min (ungefär samtidigt för övrigt) men de föll på att de var för dyra och på att jag ville bygga själv.

Ja jag förstår!...klart att om man bygger själv så blir det billigare ...det har jag ju gjort med mina andra datorer. Men jag har alltid som sagt velat ha en alienware, och några tusen hit och dit spelar ingen roll om det är det man vill ha, jag tycker att jag får bättre garanti och support och allt runt omkring bättre fast lite sämre prestanda möjligen, och det är fine för mig!

Men det har ju alltid varit så att om man gör något själv så får man högre betyg här på swec. Men jag ville bara visa min nya dator och för de som inte gillar den har det endå varit bra att jag lagt upp allt, på så sätt att de nu vet att det är inget de vill ha med säkerhet...eller hur?

Men jag tycker defenitivt att den är värd mer än 4,8 i poäng?!

eller är det nått jag missat om varför man inte bör gilla alienware förutom att den kostar mkt....men det gör ju alla märkes datorer!

Så bedöm den nu efter märkesdator, jämför den med andra märkesdatorer...är inte alienware bra då eller?

Jag håller klart med att om man bygger själv så får man bättre prestanda...men inte ett alienware chassi...som jag då ville ha;)....och bra andra hands värde som sagt!

EDIT: Stavfel

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

mjo men tanke på att jag har 2 st 7950gt 512or..

och ett xfi ljudkort är ganska så mycket bättre än det du har.. d;

så blir det så att min dator äger din.... taskigt att gämföra ett x1600 imott 2st 7950gt.... men iallfall...d;

och vad känar du på att ha 100w mer i psu`n? jo mer strömförbrukning...
och dom där minnena.. stor skillnad!? förutom priset... d;
200kr dyrare...

men om man gämför OEM datorer.. så visst är alienware ett givet val.. men det finns inte många här inne som går på blåsningen som dom flesta svenssons gör.. när man köper en OEM dator.. d:

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuckthelocals
mjo men tanke på att jag har 2 st 7950gt 512or..

och ett xfi ljudkort är ganska så mycket bättre än det du har.. d;

så blir det så att min dator äger din.... taskigt att gämföra ett x1600 imott 2st 7950gt.... men iallfall...d;

och vad känar du på att ha 100w mer i psu`n? jo mer strömförbrukning...
och dom där minnena.. stor skillnad!? förutom priset... d;
200kr dyrare...

men om man gämför OEM datorer.. så visst är alienware ett givet val.. men det finns inte många här inne som går på blåsningen som dom flesta svenssons gör.. när man köper en OEM dator.. d:

Joo men jag valde ju det sämsta graffet dem hade för att jag visste att DX10 var på väg...och visst nätagget 100w...kanske inte är så mkt att snacka om och ljudkortet bryr jag mig inte om så mkt...då mitt är bra och din är kung....jag hör ingen skillnad endå...såå

Det är dessutom inte så att jag blivit blåst, jag kan ju bara säga att alla sånna här support och sånt som finns kostar mkt...och det är dem som driver upp priset rätt rejält!

Jag har dessutom två andra hand plockade datorer som jag byggt ihop själv!
Så jag vet en del om det där....men bedöm nu min nya dator efter hur den är jämfört med andra oem och sätt betyg efter det!!! den är värd mer poäng en den fått kan jag säga!

och om du skulle ha din dator med rigg så skulle jag ge en 8:a för dens prestanda och 7 för min .....såå....över 6,5 tycker jag åtminstånde denna dator förtjänar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testat klockat? Vattenkyld prolle, bra minnen + kylning, säkert väldigt klockvänligt moderkort.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Testat klockat? Vattenkyld prolle, bra minnen + kylning, säkert väldigt klockvänligt moderkort.

Ja men endast lite....vill inte pajja denna dator då det är min 24/7 rigg

men den kom lätt upp i 3,3GHz iaf...hur lätt som helst...

och kanske inte ska säga att jag inte vill pajja nått då jag är världens galnaste överklockare och agressivaste....kör inte 10mhz i taget här inte....här snackar vi mer 400mhz lol hehehe....joo lite crazy kanske...men men

3,3 fick bli final...kör den i 2,8 24/7, vill inte dra så mkt ström....kanske inte är nån skillnad på strömmen, nmen jag märker heller ingen större prestanda skillnad mellan 2,8 och 3,3...har iofs inte pallat testa några "super" spel ännu!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja men endast lite....vill inte pajja denna dator då det är min 24/7 rigg

men den kom lätt upp i 3,3GHz iaf...hur lätt som helst...

och kanske inte ska säga att jag inte vill pajja nått då jag är världens galnaste överklockare och agressivaste....kör inte 10mhz i taget här inte....här snackar vi mer 400mhz lol hehehe....joo lite crazy kanske...men men

3,3 fick bli final...kör den i 2,8 24/7, vill inte dra så mkt ström....kanske inte är nån skillnad på strömmen, nmen jag märker heller ingen större prestanda skillnad mellan 2,8 och 3,3...har iofs inte pallat testa några "super" spel ännu!

Asså vadå "världens galnaste överklockare och aggressivaste"?
"Höjer inte 10MHz i taget, här snackar vi 400MHz"

Låter inte som du är galen, låter som du är bara jävligt okunnig.

Sen snackar du om att pröjsa flera tusen för psu och sådant, att processor och grafikkort inte spelar roll och du tar en killes dator med dubbla 7950GT's med din dator som har ett X1600..
Och Komplett's datorer med E6600 och 8800GTS är sämre än din för du har dyrare minnen o finare psu och typ en raptor hdd.
Hahah vilket skämt säger jag bara!
Kompletss datorer tar din hårt i prestanda..

Och att skicka din dator utomlands för att reparera och få frakt å sånt betalt, de har fan vilket OEM företag som helst? Det är en helt normal garantityp.
Det bättre är när det är onsite garanti, dvs de kommer hem o lagar datorn HEMMA hos dig. Hade 3 år av den garantitypen på min bärbara IBM som nu är såld..

Köpa utan moms, de kan företag göra hos vilken butik som helst. Inget speciellt alls med det..

Det enda du har betalat för är imagen.

"MVH"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Asså vadå "världens galnaste överklockare och aggressivaste"?
"Höjer inte 10MHz i taget, här snackar vi 400MHz"

Låter inte som du är galen, låter som du är bara jävligt okunnig.

Sen snackar du om att pröjsa flera tusen för psu och sådant, att processor och grafikkort inte spelar roll och du tar en killes dator med dubbla 7950GT's med din dator som har ett X1600..
Och Komplett's datorer med E6600 och 8800GTS är sämre än din för du har dyrare minnen o finare psu och typ en raptor hdd.
Hahah vilket skämt säger jag bara!
Kompletss datorer tar din hårt i prestanda..

Och att skicka din dator utomlands för att reparera och få frakt å sånt betalt, de har fan vilket OEM företag som helst? Det är en helt normal garantityp.
Det bättre är när det är onsite garanti, dvs de kommer hem o lagar datorn HEMMA hos dig. Hade 3 år av den garantitypen på min bärbara IBM som nu är såld..

Köpa utan moms, de kan företag göra hos vilken butik som helst. Inget speciellt alls med det..

Det enda du har betalat för är imagen.

"MVH"

okunnig...ja kanske...jag har inte hållit på med överklockning så länge så det kan stämma om man gämför med pro....men jag visste ju att man skulle klocka 10mhz i taget för att vara på den säkra sidan...men det där med 400mhz i taget kanske var lite överdrivet!...och det gjorde jag bara i början tills jag kom till 2,6ghz...och då började jag att ta det lite lungnare

"Sen snackar du om att pröjsa flera tusen för psu och sådant, att processor och grafikkort inte spelar roll och du tar en killes dator med dubbla 7950GT's med din dator som har ett X1600..
Och Komplett's datorer med E6600 och 8800GTS är sämre än din för du har dyrare minnen o finare psu och typ en raptor hdd. "
- Klubban

jag snackar inget om att pröjsa flera tusen för psu....det var så att han visade dags priser medans jag köpte min dator för 2-3 månader sedan...så om den värsta där på komplett kostade 18 tusen säger vi då....så kan du ju max lägga på 2lax för att få den till det priset som den kostade för 2-3månader!...och vipps så är den uppe i 20 000 ....

jag sa sedan att grafikkortet inte spelar någon större roll för MIG, för MIG just nu...då jag ska köpa ett dx10 kort senare...och inte spelar så mkt endå!

och jag sa aldrig. aldrig att min dator "tar" en killes med dubbla 7950gt's, utan jag sa bara att hans inte ägde min...och syftade mer på att de var jämnlika.

Kolla själv vad jag skrev:

"få se

du har

du har lite bättre processor och bättre grafik. Jag har bättre minnen, PSU och hårddisk....tycker nog inte att din "äger min", plus att din kosta några tusen mer!...och har du bra garanti och support?

PS. Din dator är bra, no offence "

- zm

och jag sa inte att kompletts dator med en 6600prolle och 8800gts är sämre än min för att jag har bättre hdd, psu och minnen, utan det jag sa va: "jag kan ju säga att det är min dator som äger de datorer du visat nu när min är överlockad." - zm

PS...nästa gång kan du ju för *** läsa igenom mer ordentligt vad jag skriver!
och för det andra så har jag defenitivt bättre andra hands värde än kompletts datorer!

+"Det enda du har betalat för är imagen." -Klubban

-nej det jag har betalat för var en av mina drömmar!...+ hur många drömmar har du uppfyllt klubban?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

PS. Din dator är bra, no offence "[/I] - zm

och jag sa inte att kompletts dator med en 6600prolle och 8800gts är sämre än min för att jag har bättre hdd, psu och minnen, utan det jag sa va: "jag kan ju säga att det är min dator som äger de datorer du visat nu när min är överlockad." - zm

PS...nästa gång kan du ju för *** läsa igenom mer ordentligt vad jag skriver!
och för det andra så har jag defenitivt bättre andra hands värde än kompletts datorer!

+"Det enda du har betalat för är imagen." -Klubban

-nej det jag har betalat för var en av mina drömmar!...+ hur många drömmar har du uppfyllt klubban? [/B]

Hur mkt du än klockar ditt grafikkort kommer det ALDRIG ens ge 20% av prestandan av ett 8800GTS..
Glöm heller inte att man klocka E6600n

Jag har uppfyllt flera drömmar. Varför det angår er eller spelar ngn roll på ett datorforum förstår jag dock inte.

Peace !

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Hur mkt du än klockar ditt grafikkort kommer det ALDRIG ens ge 20% av prestandan av ett 8800GTS..
Glöm heller inte att man klocka E6600n

Jag har uppfyllt flera drömmar. Varför det angår er eller spelar ngn roll på ett datorforum förstår jag dock inte.

Peace !

nej det är möjligt, men jag syftade inte på grafikkorten....för som sagt så bryr jag mig inte om grafiken så mkt för tillfället...då det är helt ok som det är...

och nej drömmar kanske inte har nåot här o göra...och dui behövde inte besvara det heller----> grejen vara bara att jag ville säga att det var en dröm för mig!

och jag tror alla har hajjat det vid det här laget!

klart man kan klocka 6600an...men nu har jag köpt denna dator...och jag vet att det skulle ha blivit billigare att plocka ihop en egen...som jag sagt flera ggr så det behöver ingen mer påpeka !!!.....och nu var det så att jag ville betala lite för märket och testa på en alienware....och jag är dunderf nöjd med prestandan den ger!...en kul grej + en dröm!

så sluta snacka om pris hit o dit...för det skiter jag i rent ut sagt!

jag tycker att det är väl spenderade pengar för att vara en dator....

det enda ni skall göra är att sätta betyg för hur snygg den är...eller ful den är...den saken är upp till er....

eller det var iaf grejen med det hela...inte bedömma efter prestanda/pris...eller har jag fel!?!

EDIT: MVH + PEACE!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gillar skarpt alienware chassit ;)..Det kan man skryta med rejält..

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]