Permalänk
Robot

Lysrör från scanner (monterat..)

Hej!

Hade tagit ett trasigt ccfl, tagit ur själva lysröret och ersatt det med ett från en scanner. Har endast lagt bild på slutresultatet. Ni får gärna använda bilderna till bakgrundbild. Det har jag gjort

Thanks for any comments/votes

Besök albumet: Lysrör från scanner (monterat..) av MATWB

Permalänk
Medlem

öh... "Röret - Färdigt monterat i neon chassit :)" har du ett golv som chassi?
annars, "man tager vad man haver"

Permalänk

Skriv så att man förstår.

Permalänk
Medlem

Om någon skulle typ photoshoppa den lite och så skulle den nog bli ganska tuff som bakrund. skönt ljus.

Permalänk
Medlem

Använder de just neon i scanners? om inte, börjar bli trött på folk som kallar ccfl för neon =/ Vore lite roligare om du gett oss en bild på hur det blev istället... det känns ganska meningslöst att bara posta en bild på en lysande plastbit.

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

alltså. neon-chassit är plasten runt om röret... röret var sönder så jag tog plasten och placerade CCFL-rör där.

Visa signatur

// MATWB

Permalänk

neon äre inte

isåfall ccfl, där skapas det ultraviolett ljus av en gas som "brinner"
när det sedan träffar skicktet av florencerande pulver som sitter på insidan av röret så blire synligt ljus

neon är en gas som brukar finnas i reklamskyltar och liknande, har faktiskt aldrig sett en dator med riktigt "neon" ljus!

/fidde

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde_modboy

neon är en gas som brukar finnas i reklamskyltar och liknande, har faktiskt aldrig sett en dator med riktigt "neon" ljus!

Det beror på att neon är vädligt dyrt, samt det är livsfarligt att handskas med om man inte vet hur man gör... Det krävs flera års utbildning innan man ens handskas med neon själv.
Källa: Pluggets NO lärare

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Oj, Då sa jag nog fel. Det är CCFL-Chassi

Men va tycker ni?

Visa signatur

// MATWB

Permalänk
Medlem

skönt att se att sweclockers iaf inte förändras, hur många inlägg är det som ens talar nått om vad killen gjort?

Jag har svårt att förstå vad du egentligen gjort. Tolkar det som att du har tagit ett trasigt ccfl, tagit ur själva lysröret och ersatt det med ett från en scanner?

Jag är förvånad över att det funkar att bara koppla in det. Kan visserligen vara min oehörda okunskap inom scanners som gör att jag missar nått här.

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk
Medlem

Jag tycker då det är ungefär lika härligt spännande som ett lysrör i taket...

Eller

En boll som studsar ner för en kulle..

Eller

Folk som går över vägen...

Eller

Skorstenar som ryker..

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hetzz
Jag har svårt att förstå vad du egentligen gjort. Tolkar det som att du har tagit ett trasigt ccfl, tagit ur själva lysröret och ersatt det med ett från en scanner?

Stämmer. Sorry att jag förklarar så dåligt. har haft det stressigt och fattar inte själv vad jag skriver när jag läser det igen

Visa signatur

// MATWB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen skrivet av MATWB
Ni får gärna använda bilderna till bakgrundbild. Det har jag gjort

Japp jag med dock efter lite photoshopande (med betoning på lite)

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Jag tycker då det är ungefär lika härligt spännande som ett lysrör i taket...

Eller

En boll som studsar ner för en kulle..

Eller

Folk som går över vägen...

Eller

Skorstenar som ryker..

word..

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk

Heh... Ganska kul idé... Jag har själv andvänt lysrör från scanners till att lysa upp min garderob Funkar fint med en 220-12v transformator

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezer7Pro
Heh... Ganska kul idé... Jag har själv andvänt lysrör från scanners till att lysa upp min garderob Funkar fint med en 220-12v transformator

Visa signatur

// MATWB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Det beror på att neon är vädligt dyrt, samt det är livsfarligt att handskas med om man inte vet hur man gör... Det krävs flera års utbildning innan man ens handskas med neon själv.
Källa: Pluggets NO lärare

Varför är neon så farligt? (kan inget om neon så jag frågar )

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem

Förlåt att jag lämnat tråden.

Svar på din fråga joniss_13:
Neon är farligt för kroppen...

Finns o läsa mer om neon på google och på wikipedia..

Visa signatur

// MATWB

Permalänk

Fräckt! Lyser det starkt då?

Visa signatur

CITERA!!!!!