Dator, 9k inkl. frakt. Vad sägs om det här?

Permalänk
Medlem

Dator, 9k inkl. frakt. Vad sägs om det här?

Hejsan!
Plockade ihop ett fint datorpaket, datorn tänkte jag använde till en del bildbehandling men köper ändå ett bra grafikkort också för spel.
Jag har redan skärm m.m så det gäller bara burken.

Ser det här vettigt ut?
http://www.shg.biz/kundecenter/cart_ext.asp?id=7OCC4GNOI6

Tacksam för svar

/ MVH zaphir

Permalänk
Medlem

Ja, det ser vettigt ut med förbehållet när det gäller nätaggregatet. Den verkar en aning tunn. Skulle rekommendera 500W så att du är mer framtidssäker och slipper byta ut aggregatet vid nästa grafikortsbyte(som förmodligen blir mer strömkrävande).

Jag tror dock att den kan driva runt din nuvarande konfiguration idag men det skadar inte att tänka lite framåt:-)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Kanske en bra processorfläkt?

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Tja, angående nätagget så försökte jag få in ett corsair 520w för 850kr tillsammans med ett vettigt chassi men lyckades inte hitta något som gick in i budgeten.

Det ligger på 8.792kr exkl. frakt just så jag får vänta lite med en cpu-kylare.
tack för kommentarerna

Permalänk
Medlem

Glömde skriva att eftersom det chassit du valde hade redan ett nätaggregat inbyggt så ska du välja Antec Lifestyle Solo för 731:- på shg.biz(den är nästan identiskt med den du har). När det gäller nätaggregat så låter jag andra tipsa. Själv har jag precis beställt ett Corsair 520W som är stabilt och tyst men kanske för dyrt för dig(kostar 880:- på shg.biz)

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk

Det där moderkortet har fått mycket kritik mot sig och många har haft problem med det.. Skulle rekomendera ds3an eller p5b att lägga dem sista slantarna på

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.