Man drar sig lite för att ringa/maila dem. Kan berätta hur, rent ut sagt, värdelösa dem är.
Allt började med att mina föräldrar skilde sig men köpte 2 lägenheter i samma område. Allt är helt nybyggt och topptrim. Givetvis finns bredband indraget i huset. Man fick, under byggtiden, möjlighet att beställa bredband så det fanns ikopplat och klart när man flyttade in, var det tänkt. Vi gjorde alla fall det till båda lägenheterna. Min mor flyttade in 1 månad tidigare eftersom deras lägenhet blev klar tidigare. Då började det.
Såklart fungerade inte bredbandet när dem flyttade in. Jag tog på mig ansvaret att ordna detta då hon är helt okunnig om detta. Jag ringde supporten och förstod ganska snabbt att det knapt fanns någon. Varje gång man ringer dem får man hålla på ett par timmar innan man får tag på någon, inte för att det är upptaget, utan för att de helt enkelt inte svarar.
Första gången jag fick tag på någon så sa dem att det antagligen är något fel i huset och det skulle åtgärdas kommande vecka. Vi väntade över en vecka men inget hände. Ringde då upp igen (samma visa med supporten) och de beskyllde då mig för att ha kopplat fel. Jag hade inte gjort något fel. Efter ett par timmar ringer supportkillen upp igen och säger att dem visst hade glömt att koppla om något i deras servercentral, han bad så mycket om ursäkt.
Nästa gång det började strula var när jag flyttade in. Jag arbetar via datorn och tänkte att det blir perfekt om det bara är att plugga in datorn när man flyttat, som det var lovat, så inga arbetsdagar försvann. Självklart var det något fel. Ringde supporten samma dag och får då höra att det inte är färdigt. Skällde lite och sa att det måste vara färdigt, det är lovat. Dem sa att det kommer ta max 2 dagar, men antagligen klart dagen efter (ringde söndag eftermiddag). På onsdagen har jag fortfarande inget bredband och jag ringer upp och frågar vad som är felet. Får då till svar att det antagligen inte blir ikopplat denna vecka. Nehe tänkte jag och ringde chefen. Han blev flyförbannad och ringer upp detta företag och hotar med att debitera dem på varje timme jag inte kan arbeta. 1 timmar senare stod de i min trappuppgång, ytterliggare 1 timme senare så fungerade det.
Och nu till IP-telefonin. Beställde detta veckan innan jag flyttade. Det skulle ta ca 2 veckor att få grejorna och ett fungerande abbonemang från den dagen man beställer det. Det tog 1,5 månad innan de började behandla vår beställning. Ytterliggare 2 veckor innan det fungerade. Fick sedan boxen man kopplar direkt till bredbandets huvudingång, den fungerade såklart inte. Efter ett par dagar kom de och hämtade den, fick tillbaka en fungerande samma dag.
Nu fungerar allt men vilket jobb det har varit. Kan nämna att jag skickade ett mail för ca 1 år sen om frågor vad de har för hastigheter osv, har fortfarande inte fått svar.
Blev långt detta, antar att jag behövde skriva av mig lite. Men nu kanske ni förstår varför jag inte har lust att ringa deras "support".