Permalänk
Medlem

Behålla d4196.se för 10k?

Hej!

Jag har en hem pc d4196.se, med en HP f2105 skärm samt ett högtalarsystem Logitech Z-5500.. Jag har bytt jobb och erbjudits att köpa ut datorn för 10k.

Jag vet att skärmen och ljudsystemet nytt är värt 2630+2640 spänn i sig själva, men jag tycker att skärmen är ful, skärmhögtalarna är även paj vilket minskar marknadsvärdet även om jag själv skiter i det. Ljudsystemet tar alldeles för stor plats, jag har även mycket hetare (JVC DD3).

Datorn i sig är jättebra, men jag behöver ändå köpa ett nytt grafikkort med HDMI, till min nya TV.

Vad skulle ni ha gjort? Köpt det och sålt ut delarna jag inte är nöjd med, eller lämnat tillbaka skiten och börja om från början?

I det senare fallet - har ni något bra tips på vilken dator jag skulle plocka ihop, med ungefär samma specifikationer som 4196.se, fast med HDMI-uttag?

Permalänk

Datorn är inte värd 10k, köp en ny istället. Om du mot förmodan behåller datorn så behöver du inte byta grafikkort för att få HDMi...
Lämna tillbaka datorn som sagt.
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=464528...
Lägg till högtalare och kanske ett ljudkort och du har en mycket bättre dator än du skulle ha annars.
Grafikkortet räcker också bra till spel.
För att koppla in tv:n i datorn är det bara att köpa en DVi-HDMi sladd. Det fungerar ändå inte att skicka både ljud och bild via grafikkortet.

Permalänk
Medlem

inte bild och ljud via hdmi?

Tack för svaret! Men det måste väl ändå finnas ett grafikkort som gör att man kan koppla in tvn som både skärm och högtalare?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glitchy
Tack för svaret! Men det måste väl ändå finnas ett grafikkort som gör att man kan koppla in tvn som både skärm och högtalare?

Om du köper ett "HTPC-moderkort" så skickas både bild och ljud via HDMi, annars måste du koppla ljudet på något annat sätt. Beror ju på vad din TV eller högtalare har för ingångar.
Om du inte vill spela på datorn så räcker ett sådant moderkort, men att spela bf2 osv blir nog svårare ;).

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |