Uppgradera datorn med dua lcore för 3 k

Permalänk
Medlem

Uppgradera datorn med dua lcore för 3 k

Hej alla datorkunniga. Är ganska trött på min dator så jag vill uppgradera den så billigt det bara går. Ungefär 3 k har jag tänkt att lägga ut.

Intel Celeron 2.4 ghz 400 mhz fsb 128 kb cache
2x 256 mb pc 2700 ram
Geforce 6800 le (AGP)
350 watts nätaggregat. Q-tec
Dvd-brännare
80 gb hårdisk

Eftersom jag är snål och tycker att mitt grafikkort fortfarande presterar bra så har jag bestämt mig för att behålla det.

Detta är ungefär vad jag har tänkt mig

Har inte tänkt att överklocka så brutalt mycket så jag valde billiga minnen. Vill gärna ha lite respons på detta jag har raftsat ihop.

Är lite orolig om mitt Q-tec 350 watts nätaggretat kommer att räcka.

Tror ni att jag kan spela crysis med den här isåfall.

Edit: Bläddrade i en pc-tidning och hittade en guide på hur mycket ström komponenterana drar

Grafikkort 100 watt
Ram-minne 15 w per modul
Hårddisk 25 w
Dvd-brännare 25 w
Totalt ca 180 watt

Så drar en dual core processor mer än 170 watt?

Permalänk

Lägg till pengar för core2duo E6600

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk
Medlem

du kan nog inte ha kvar dit grafikkort eftersom det följer standarden (AGP)
och typ alla nya moderkort är PCI-express 16x
och kolla om dit nätagregat har en 24 pins kontakt för det behövs nog till alla nyare moderkort, vet att mitt Q-tek aggregat har en 20 pins...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flonk
du kan nog inte ha kvar dit grafikkort eftersom det följer standarden (AGP)
och typ alla nya moderkort är PCI-express 16x

Han har länkat till ett AsRock 4CoreDual-VSTA moderkort som stöder både AGP och PCI-Express liksom Core2Duo. Så, jo han kan ha kvar sitt grafikkort.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Okej ska kolla om det har 20 eller 24 pinskontakt. Tack för alla snabba svar.

Edit: Tror att jag köper ett nytt nätagg. Nån som har något att rekommendera som kostar runt 400 kr? Lika bra att satsa på något framtidssäkert.