Dator för 6000. Gillar bildbehandling.

Permalänk
Medlem

Har precis hämtat grejerna på ICA Känner mig verkligen som ett barn på julafton som nån sa Får se om jag kan montera ihop det själv eller om jag kan få hjälp med modermodemet på siba eller nått.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

De fixar du enkelt, annars läser du här: http://www.nordichardware.se/nyhet,10439.html

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Skitbra!! Har redan börjat; har fått dit moderkort, processor, grafikkort och ram, men det är en djungel av sladdar kvar i chassit som gör mig väldigt nervös. Ska se om din länk kan få rätsida på den biten

edit: måste/bör man ha kylpasta? Det har inte jag nämligen :-/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är väl att rekommendera... Kan hända att det sitter från början på stockkylaren dock...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En liten fråga. Nu har jag fått datorn att snurra igång (inte provat med skärm ännu) och jag har lagt märke till att grafikkortet och CPU-fläktarna snurrar på bra, men fläkten bak på nät-delen rör sig inte.

Är det normalt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter inte helt bra kanske... Kan hända att det är nån fläkt som bara snurrar igång om det blir för varmt, men jag vet inte... Någon som har ett likadant chassi kanske kan svara på den frågan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu såg jag en detalj jag missade innan; det finns två fläktar i nätagrigatet och en av dom snurrar - den som är inne i chassit, men den på utsidan rör sig inte. Kanske är normalt i alla fall?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan vara... Du märker väl om nätaggregatet går sönder om inte annat... Du kan ju dokumentera det med kamera för säkerhets skull, om något skulle dö av värme i framtiden...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får göra så Tack så sjukt mycket för all din hjälp hittills Choffe, du är kung!

edit: Nu är den installerad och klar WOHOO!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha, så lite så, bara kul att kunna hjälpa till
Grattis, funkar den bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Haha, så lite så, bara kul att kunna hjälpa till
Grattis, funkar den bra?

Den fungerar kanonbra Jag har dock inte hunnit pilla med den så mycket, åkte bort precis när jag installerat XP på den. Kom hem nu och ska sätta tänderna i den ordentligt! Mumma!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
...Jag har lärt mig att man inte ska titta på MHz längre, men 1.8GHz låter långsamt?...
[/url]

Vet inte om någon svarat. Men dual core betyder att du får två 1,8 processorer, dvs 3,6 GHz

(Tror jag, jag är noob x])

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

Aha, det var ju lite dålig tajming hörrödu! Vet hur det är, det är lite frustrerande Sitter själv och väntar på mitt grafikkort, det är lite drygt...
Hoppas du får mycket nöje med datorn!

EDIT: Till ovanstående talare: Det är inte riktigt så enkelt. Du får två kärnor som vardera arbetar i 1,8 GHz, men man slår inte ihop dom för att få totala hastigheten. En del program drar nytta av två stycken kärnor, men man slår inte ihop hastigheten av dom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite oftopic.. Choffe skulle du kunna kolla i min tråd här i Köpråd? Vill veta om det sista jag postade funkar.

(Om du har tid dvs.)

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart