Permalänk
Robot

Vacker miditower

Min grannes härliga skal.
Tog nästan ett år att pilla ihop.

Pentium 4
2 gig ddr2
300 gig hd

Just nu bygger han ett Sovjetinriktat skal.
Han har lovat att fota bygget för byggloggen ^___^

Besök albumet: Vacker miditower av bajamaja

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHA OCH HAHAHAHA

Permalänk
Medlem

haha fan va fin. frågan är om du är nazist ? ;D

Visa signatur

Antec 300 E8400@4ghz
hd4850 + Ac s1 rev2 gigabyte p45 xms2 6gb pc6400 2x250 sata Corsair 550w win7 x64

Permalänk

Vågat. och snyggt!:D

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joggaa
haha fan va fin. frågan är om du är nazist ? ;D

Det är han inte. Bara väldigt intresserad av politisk historia.
Vi får se hur den Sovjetiska vänsterburken blir

Permalänk

gillar inte färgen..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Det ser ju väldigt välgjort ut, men inspirationskällan är ju i princip så långt ifrån den bästa som man kan komma.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Jag tror den kommer försvinna från galleriet ganska omgående...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1mda
Jag tror den kommer försvinna från galleriet ganska omgående...

Det vore mycket tråkigt.

Läste reglerna. Enligt mina jämförelser mot andra "byggare" här är det fullt propotioneligt med denna burk.

Tänker på till ex. denna "gravyren" http://sweclockers.com/album/?id=831 =P

Well well om den blir borttagen är det synd.
Konst är fritt, likaså världens historia. Tycker att det inte är något fel i att påminnas om de saker som skett.

Permalänk
Medlem

Jag gillar den starkt!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Avstängd

gav den vad den är värd.. en 1a

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk

ja tycker att politik ska inte ha nått med betyg sättningen att göra han följer ju bara ett tema . som han skriver i byggloggen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
Just nu bygger han ett Sovjetinriktat skal.
Han har lovat att fota bygget för byggloggen ^___^

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Även om man vill glöma vissa saker som hänt i historien.
Så är det nog bra att bli påmind emelanåt om de hämskheter som hänt. Sålänge man inte är rasist så är det helt okej endligt mig.
Finns flertalet spel som handlar om andra världskriget.
Ska vi förbjuda dom oxå? varför inte förbjuda allt hämskt som hänt.
Kanske likabra att ta bort alla volds spel med än gång.
Nej.. bätre att bli påmind emelanåt så kanske man uppskatar det livet man har nu bättre.

Permalänk

Bra gjort, men jag tänker inte ens rösta på den. Hade han lagt energin på nåt annat motiv hade betyget blivit högt. Skärpning!

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Avstängd

Du råkar inte ha grannens adress ? Jag skulle nämligen vilja ge honom lektion i historia my way. Dvs ner med fanskapet i bakluckan och ut i skogen med han...

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Du råkar inte ha grannens adress ? Jag skulle nämligen vilja ge honom lektion i historia my way. Dvs ner med fanskapet i bakluckan och ut i skogen med han...

jag kan hjälpa dig.. om du vill ha en hjälpande hand?

Visa signatur

XION 600watt SLI - Asus P5N32-SLI SE Deluxe - E6400 core2duo - TWIN2X 6400 ddr2 800Mhz 2048mb - 2x Asus 7950GT 512mb "1gb" - 250+250Gb sata2 16mb cache - Creative X-fi audio - Creative GigaWorks progamer 5.1

Permalänk
Medlem

hahaha! men nu när ni snackar historia så vet väl ni alla att det dära inte är nåt elakt tecken utan hitler gjorde det till de... innan så var det ju nå solkors för egypterna... så .. men men... tycker endå att det är lite respekt löst mot alla som dog under 2'a världskriget... men jag gillar starkt den röda färgen :D.. fin färg
// tobbe

EDIT* om ni ovanstående skulle göra det så tycker jag ni är lika som hitler pga. mord är mord... eller om ni föredrar kidnappning är kidnappning...

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Haha, folk som blir upprörda över lite metall och färg <3
Får dock bara en 4:a, fläkten i sidan känns något malplacerad, samt att fronten är helt orörd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_vitti
hahaha! men nu när ni snackar historia så vet väl ni alla att det dära inte är nåt elakt tecken utan hitler gjorde det till de... innan så var det ju nå solkors för egypterna... så .. men men... tycker endå att det är lite respekt löst mot alla som dog under 2'a världskriget... men jag gillar starkt den röda färgen :D.. fin färg
// tobbe

En bra poäng.

Citat:

Redzo Du råkar inte ha grannens adress ? Jag skulle nämligen vilja ge honom lektion i historia my way. Dvs ner med fanskapet i bakluckan och ut i skogen med han...

Hot på forumet kanske inte är att föredra?

Ha i åtanke att ha ska bygga ett sovjetinspirerat chassi också. Även om chassit har ett nazi-inspirerat stuk så betyder inte det att tillverkaren bakom är nazist, faktum är att om jag bortser från den "nyare betydelsen" bakom symbolerna så är de riktigt jäkla snyggt gjort. En hammare och skära kommer säkert bli riktigt grannt det med. Släng in en bild på Stalin också

Bra jobbat med chassit. Snyggt och detaljerna kring lufthålen är mycket bra gjorda imo (men varför just en svástika när det är uppenbart att många kommer gnälla?)

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

sjukt bra gjort med färgerna och sånt..Jävligt synd att hitler har gjort det han har gjort med hakkors (Svastika) För igentligen är det ett häftigt mönster..Det som har hänt har hänt..10poäng från mig inte för att jag är nazist men för att det är välgjort....

btw det är inget solkors det är något annat. Om ni inte vet hur det ser utt kolla google. Tar dom bort detta galleri så kan dom ta bort många andra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fattar inte att folk orkar bli upprörda! Jag tycker som "Bil_experten"

Permalänk
Medlem

Jag är inte Nazist eller så men jag kollar mer på helheten av det hela och jag tycker att det är vädigt snygt gjort

Visa signatur

Intel i7 2600k @ 5,2Ghz || Asrock P67 Extreme 4 || MSI GeForce GTX 580 FrozrII OC ||8GB Corsair XMS3 1600mhz 320GB Samsung SpinPoint F4 || 2TB Seagate Green || 500GB WD Green || Windows 7 Ultimate 64-Bit

Permalänk

jag skulle vilja se vad som händer om han tar med burken till DH

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Jag är hellr inte Nazist och vet att det där Hakkorset egentligen har en annan betydelse. Men det det var snyggt gjort.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Snyggt jobb men symboliken i det hela får mig att vilja spy...

Visa signatur

Kan någon skänka mig 30 000kr så ja kan köpa en dator som klarar Crysis :/ (2006)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Du råkar inte ha grannens adress ? Jag skulle nämligen vilja ge honom lektion i historia my way. Dvs ner med fanskapet i bakluckan och ut i skogen med han...

Fan va cool du är........NOT
Väx upp kanske?

Snygg färg (blev lite chockad när jag såg bilden först dock)

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk

Som många har sagt ang. hakkorset/solsymbolen, så kommer den från början från egypten ja, men hitler vände den så att den "ligger ner" så att den ser ut som ett hjul ungefär.. hitler var inte dum utan var jävligt smart.. sen kan man ju diskutera hans EQ. Jag gav den 1 poäng pga. att han har symboler om nazismen i sig och inte andra världskriget eller runt då, och att nazism är en ideologi som handlar om att vissa är mindre värda och att dem inte har några männskliga rättigheter - till skilnad från kommunismen har en ideologi tvärt om, alla är lika värda oberonende var dem kommer ifrån etc. skulle vara dumt om han först gör en avbild av nazismen o sig och sedan om ett land där kommunism aldrig funnits. Faktum är att kommunism aldrig funits.
Vill tillägga att jag varken är kommunist eller nazist.

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Om syftet är att av någon anledning efterlikna den nazistiska swastikan så har din granne lyckas. Om han på något sätt skall försöka påstå att det är en gammal symbol osv så skulle jag i vanliga fall inte ha något problem med det, men bakgrunden och valet av lutning gör det hela ganska uppenbart. Så, vad är syftet?
Intresserad av politisk historia? Jovars, men varför göra datorer av det?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Solkors hit och dit.
Det är väl förvisso sant och sådär, men folk måste väl förstå att för de nästa 200 åren så kommer denna symbolen stå för allt annat än solen.
Färgerna gör sitt till också!
Näe, det blir en etta på den. Och en förhoppning att den snarast tas bort från galleriet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Även om man vill glöma vissa saker som hänt i historien.
Så är det nog bra att bli påmind emelanåt om de hämskheter som hänt. Sålänge man inte är rasist så är det helt okej endligt mig.
Finns flertalet spel som handlar om andra världskriget.
Ska vi förbjuda dom oxå? varför inte förbjuda allt hämskt som hänt.
Kanske likabra att ta bort alla volds spel med än gång.
Nej.. bätre att bli påmind emelanåt så kanske man uppskatar det livet man har nu bättre.

Visa signatur