Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Vad saknar du i programväg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Jag är nabb på området men är inte http://www.exaile.org/ en bra port? =D
Den kanske suger, vad vet jag

Tusan! Du hann före!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

^^

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Avstängd

Nu har jag det! Många av spelen till DS stödjer ju spel över wifi lokalt men inte på Internet, fixa en sak som gör att random accesspoint kan tunnla skitet vidare över Internet, säkert jättelätt fixat ;;//;/

Permalänk
Medlem

web-gui för rtorrent!
Gärna med något inbyggt rss-stöd.

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Avstängd

Re: Vad saknar du i programväg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag tänkte dra igång (ännu) ett programmeringsprojekt, men idéerna tryter. Därför tänkte jag fråga om det finns något som just du saknar och skulle vilja att jag skapade? Det får vara hur enkelt eller avancerat som helst, men du kan ju röra dig inom rimlighetens gränser.

Kommer det vara under öppen källkod eller inte?
Om inte, så vill inte jag ge några förslag.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad saknar du i programväg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Kommer det vara under öppen källkod eller inte?
Om inte, så vill inte jag ge några förslag.

Öppet, hade jag tänkt mig.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

En torrent klient som fungerar som music player daemon. Alltså ett program som körs i bakgrunden som man kan bygga eget interface till! Det vore verkligen underbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
En torrent klient som fungerar som music player daemon. Alltså ett program som körs i bakgrunden som man kan bygga eget interface till! Det vore verkligen underbart.

Det finns, men jag kan inte för mitt liv komma på vad den heter just nu. Den omnämns säkert i torrentklient-tråden.

BTG heter den visst...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twan
web-gui för rtorrent!
Gärna med något inbyggt rss-stöd.

I second that. Vore sweet!

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Saknar ett program under OS X.
Att när man drar muspekaren över ett fönster så blir den aktiv dvs. Behöver inte klicka för att aktivera fönstret.
Hojta till, för mig jag sett detta någon gång.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
En torrent klient som fungerar som music player daemon. Alltså ett program som körs i bakgrunden som man kan bygga eget interface till! Det vore verkligen underbart.

Torrentflux?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Torrentflux?

Nej det är inte riktigt vad jag var ute efter. Torrentflux är ju en torrent klient byggd i PHP, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twan
web-gui för rtorrent!
Gärna med något inbyggt rss-stöd.

det vore väldigt trevligt. Funderar nästan på om jag skulle ta och programera ett själv.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Vad saknar du i programväg?

Kanske nåt litet lättare spel till Linux. Inte nåt i klass med Quake4, men typ nåt lättare litet spel som är "coolt", beroendeframkallande eller nåt.

Kanske nån häftig OpenGL screensaver, typ some Geiss, Smoke, MilkDrop, etc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Öppet, hade jag tänkt mig.

Trevligt!

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Vad saknar du i programväg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Kanske nåt litet lättare spel till Linux. Inte nåt i klass med Quake4, men typ nåt lättare litet spel som är "coolt", beroendeframkallande eller nåt.

enemy-territory är riktigt kul. Beroendeframkallande

Permalänk
Avstängd

focus follow pointertjosan i os x tycker jag också hade varit bra, finns ju i amigaos... Apple är lite efter ;/

Permalänk
Avstängd

Gör Bonzi Buddy, eller nåt liknande, en korkad dum apa, som springer runt och kliar sig på ballarna, snor dina ikoner, hänger sig fast i muspekaren, sover under startmenyn och använder den som filt.
Juckar på dina fönster, och vägrar avinstallera.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
det vore väldigt trevligt. Funderar nästan på om jag skulle ta och programera ett själv.

Väldigt trevligt indeed. Blev själv sugen på att programmera något linknande. Relativt trivialt också.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
det vore väldigt trevligt. Funderar nästan på om jag skulle ta och programera ett själv.

Keep us updated säger jag bara

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad saknar du i programväg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
... Om inte, så vill inte jag ge några förslag.

lmao

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Nej det är inte riktigt vad jag var ute efter. Torrentflux är ju en torrent klient byggd i PHP, eller har jag fel?

Du har typ rätt, frontend är PHP, själva torrentklienten är nog Python.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

Exaile nu min favo!

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk

Vet att många nybörjare efterfrågar en grafisk SCP/SSH/SFTP klient, typ winSCP. Inte särskillt svårskrivet, men mycket nyttigt!

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk

jag vill ha en bra bildvisare som klarar de flesta format, tänker mig "feh" då fast som går att köra i framebuffer. sen hade det varigt trevligt om firefox hade fått stöd för framebuffern med.

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Vet att många nybörjare efterfrågar en grafisk SCP/SSH/SFTP klient, typ winSCP. Inte särskillt svårskrivet, men mycket nyttigt!

Att skriva en SSH klient är ganska svårt och kräver ganska mycket arbete. Har själv skrivit en från grunden och det tog lite tid. Eller menar du en "wrapper" till ett redan existerande program?

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Oj, vad hände med projektet. Bu eller Bä?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

ett väldigt simpelt rit program, som paint för windows fast för mac os x, hittar inga bra nämligen, om man vill ha ett simpelt, prog, och inte någon photoshop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iveqy
ett bokföringsprogam typ spcs

Nu är visserligen tråden gammal, men har du kollat in Gnucash?

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se en web-SSHklient, som är fri från allt bjäffs, eller om det finns så skulle jag bli mycket tacksam om någon länkade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o_0
ett väldigt simpelt rit program, som paint för windows fast för mac os x, hittar inga bra nämligen, om man vill ha ett simpelt, prog, och inte någon photoshop

Visserligen supersimpelt men ganska kul att leka i:
http://www.atebits.com/software/scribbles/
EDIT: Web-guin till rtorrent finns det ju en hel del av. tex: http://projects.cyla.homeip.net/rtwi/
Fast, kansk inte fanns när denna tråden var i tiden.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc