Permalänk
Medlem

Dell 2007WFP

Hej.

Jag funderar på att inhandla en 2007WFP. Dock har jag hört att man kan få två olika panel, vilken den ena är skit.

Frågan är, hur stor risk är det att inte få S-IPS panelen? Omöjligt att säga eller? Verkar som de flesta som köpt i Sverige fått S-IPS panelen, det är iaf uppfattningen jag fått.

Hur är det för er som köpt "nyligen", vilken panel fick ni?

Visa signatur

Brööl.

Permalänk
Medlem

Det går inte att veta på förhand vilken panel du får om du inte har någon kontakt på lagret eller fraktfirman som kan kolla det åt dig.
Jag har en 2007wfp på ingående så jag kan hojta till om jag lyckas luska ut vad det är för panel i den.
Egentligen borde man låta bli för jag tror inte jag skulle bli missnöjd på bildkvaliten även om jag fick den sämre varianten.

Permalänk
Medlem

Bara att utnyttja ångerköp om du skulle få fel panel, kostar en hundring men det kan det ju vara värt för att få en S-IPS.

Sen undrar jag om det verkligen är två olika paneler? Alla verkar veta om det men finns det någon som har hört om ett fall där nån fick en sunkig pva panel istället för den vanliga S-IPS?

Du köper en bra skärm iaf, den saken är klar.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Inaktiv

Jag har en sådan, mycket bra skärm (om du får med S-IPS vilket jag har gjort) och det är ovanligt att man får en med S-PVA vad jag har hört.

Permalänk
Medlem

Som sagt det är väldigt ovanligt att man får en S-PVA panel i 2007WFP, någon gay på ett amerikanskt forum har väl fått det så har det sedan blivit en sån jävla hysteri kring det.

Jag har själv en Dell 2007WFP A02 (S-IPS) och den fungerar utmärkt, en mycket fin skärm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick min skärm idag och det är en S-IPS panel i den.

Permalänk
Medlem

Fick min skärm i måndags, S-IPS.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Min bror fick hem sin igår. Revision A04 med S-IPS panel inga döda pixlar eller några som fastnat.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Smyger in en fråga här. Kom schenker med paketet till dörren eller fick ni hämta på deras terminal? Min skulle varit här idag men icke.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Schenker kör ut, dock hämtade jag mitt eftersom att jag annars skulle fått vänta ytterligare en dag.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

På mindre orter kan de använda sig av andra åkerier och det kan tyvärr dra ut lite på tiden en eller som i mitt fall 10 dagar.

Permalänk
Avstängd

Nu beställde jag en iaf

Totalkostnad: kr 3134,11 Totalt inkl. Moms

Permalänk

Om man beställer en 2007WFP och inte får S-IPS, kan man då skicka tillbaka skärmen?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Ja du har två veckors ångerrätt på köp via postorder, du behöver inte ha någon orsak.
Men det verkar ju som om alla får S-IPS.
Men frågan är ju om det är så illa att få den andra panelen, jag har inte jämfört själv men om jag inte läst om lotteriet och fått den sämre varianten skulle jag nog aldrig märkt något eller varit missnöjd.

Permalänk

Fick ännu en S-ips panel nyss. Min gamla hade felet att den inte klarade av att ha mer än 50 i brightness, så jag fick en ny på garantin. Fick också en nyare version av den :).

Permalänk
Medlem

Fick min nu också. Revision A04 med S-IPS. Inga död pixlar vad jag kan se.

Vad är det för drivrutiner som hänger med skivan man får? Något man behöver, testa den men den funka inte så bra...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

Hur lång tid tar det innan man får sin 2007WFP efter att man beställt den på hemsidan?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Jag beställde min den 14'de (kvällstid).. fick den idag... D.v.s. 2 vardagar

Jag fick en rev A04 - S-ISP

Permalänk
Medlem

Är ni nöjda då?

Märker ni av "såpaeffekten" på era skärmar? Alltså att ljusa färger blir lite grumliga/smutsiga, alltså inte helt kristallklara.

Vad kör ni för inställningar på skärmen?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zane86
Jag beställde min den 14'de (kvällstid).. fick den idag... D.v.s. 2 vardagar

Jag fick en rev A04 - S-ISP

Stod ju 1-2 veckor när jag beställde, för dig med? Eller får jag vänta mer?

Min typ 10 år gamla Dell 17" trinitron 1024x768 85Hz är ju iofs jävligt het.

Edit:
Beställde i söndags.
På måndag morgon stod det att skärmen hade gått iväg. (Irland?)
På tisdagen hade den "faktiskt" gått iväg, stod DK på schenker.
På onsdagmorgon fanns den här i Örebro.
På torsdagmorgon kom Schenker med den.

Rev A04, serienummer som slutar på L, gjord i tjeckien eller vad det var och V1B22 - RT803 i servicemenyn.

Så verkar ju som att jag fick en S-IPS också, kalibrerat den med displayinställningarna i system preferences i OS X.

Jag tycker dock att den är rätt grynig, både på min ljusblåa bakgrund, på de vita textrutorna osv. Men jag körde ju nyss CRT. Beror grynet på antireflexbehandlingen eller varför är den grynig?

Är det så på alla skärmar? Hade Necen varit bättre? Fortfarande lite sugen på den ;/