Permalänk
Robot

Intel-logotype

Jag målade intelmärket med hjälp av en schablon som jag skar ut från ett papper. Det ska tilläggas att detta är min första chassimålning. Färgen ser ganska blek ut på bilden, men den är något mörkare i verkligheten.

Besök albumet: Intel-logotype av Basic_version

Permalänk
Medlem

snyggt och stilrent tycker jag, bra placering också!

Visa signatur

OS: W11 | CPU: Threadripper 1950x | Minne: HyperX Predator RGB 2933 MHz 64GB| GFX: AORUS Waterforce 4080 ti | HDD sys: Samsung 850 EVO 2tb| Samsung 970 EVO 2tb | HDD other: ~31tb | Mus: Razer Deathadder Chroma| Tangentbord: Razer Ornata Chroma | Chassie: Hyte Y60 | Mobo: Asus Rog x399 e-gaming | Kylare: NZXT Kraken X62 CPU | Högtalare: Creative Gigaworks T40 II 2.0 | Hörlurar: Artic 7 | One Plus 10 pro | Nikon D800/Z6 II | Lumix G9 | http://www.instagram.com/tjofsmedia |

Permalänk
Medlem

Ser helt ok ut. Keep up the good work!

Visa signatur

GRILLA GRILLA GRILLA

Permalänk
Medlem

Helt ok, SLK3000B, right?

Har ett själv, jävligt fint chassi!

Du har väl inte glömt att klarlacka?

Visa signatur

---

Permalänk

Japp, Antec SLK3000B. Ska slänga på klarlack senare nån gång

Permalänk
Medlem

Skulle vilja hellre se Intel i vit men kanske bara jag

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

riktigt snygg enl. mig(Y)(Y)

Permalänk
Medlem

Jag har oxå en blå intel logga på min chasi plåt haft i någe år nu.
fast min har någet mer naturlig form. Fri hand målad med vit grundvärg och blå metalick liknande den du andvänt Dock lägger jag inte upp gallerier på denna sidan längre då jag fått så mycke klagomål på min stavning.

Permalänk
Avstängd

Snyggt jobbat, det krävs mycket för att en AMD fanboy ska säga det

Permalänk
Medlem

Rikigt snyggt men själv har jag amd

Visa signatur

UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA UGLA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. d00d
Snyggt jobbat, det krävs mycket för att en AMD fanboy ska säga det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NXtrem
Rikigt snyggt men själv har jag amd

Intresseklubben antecknar...

F.ö skulle jag vilja veta hur du maskerade loggan? Papper/tejp/självhäftande film? Ser bra ut för ett förstagångsprojekt.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRRen
Intresseklubben antecknar...

F.ö skulle jag vilja veta hur du maskerade loggan? Papper/tejp/självhäftande film? Ser bra ut för ett förstagångsprojekt.

Jag skrev först ut loggan på ett A4. Jag skar sedan ut allt som var färgat av skrivaren, till det använde jag en riktigt vass brytbladskniv. Efter det fick jag en hyfsad schablon. Jag testade först schablonen på en gammal spånskiva med bra resultat. Men när jag testade på spånskivan hade jag målat väldigt tunnt. När jag sedan målade på chassiplåten blev det ganska mycket färg som kom utanför pågrund av att jag målade tjockare denna gång. Jag fick helt enkelt ta lite T-sprit och putsa bort det som hade kommit utanför "mönstret". Efter en timmes finputsande med tops och bomull blev det bra

Jag har målat om ett flertal saker med sprayfärg tidigare, men det är första gången jag målar med schablon.

Jag är mycket tacksam för alla fina kommentarer jag har fått

Permalänk

Haha, de var fan stiligt

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt.

Visa signatur

Jag är invandrare :)

Chokri var namnet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babsan
Riktigt snyggt.

Kul att du tycker det.

Permalänk