Permalänk
Medlem

Bärbar till flickvän

Min flickvän har bett mig om hjälp att hitta en bärbar dator. Men alla de jag innan tittat på som de rekomenderade här på Sweclockers har tagit slut i de affärer jag kollat.

De som hon/jag vill göra med datorn är:
-Titta på film
-Spela spel
-Surfa
-Göra arbeten

Det är även viktigt att den går att koppla till en tv för att se på film där.

Hennes föräldrar gav henne tiotusen att köpa en dator för men i det ska en extern hård räknas med.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

här har du ett exempel , inte många som gillar Acer men ...
http://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-travelmate-7514wsmi-...
sen kan du köpa en extern för resten av pengarna ...

denna kanske:
http://www.inet.se/datorer/baerbara/hp-pavilion-dv6386-turion...

Permalänk
Medlem

Om hon kan lägga lite själv skulle jag säga MacBook.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Medlem

Macbook: 9995:- (den sämsta, men ändå bra! )

Köpte en till syrran och hon älskar det enkla och snygga (Har inte behövt installera Windows på den än men den dagen kanske kommer, men än så länge älskar hon OS X). Man får med en fjärrkontroll som gör det enkelt att kolla på film också. Hennes enda krav är egentligen att det ska gå att surfa, kolla på film och skriva ett och annat dokument.

Dock har den miniDVI som enda utgång så visst trixande kanske för att få ihop det med TVn. Men beror ju på TVn då förstås

edit: Ah, såg inte att det stod "spela spel"... Då kanske Macbook föll på det, men beror ju på vilka spel förstås.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2gb ram vore väl inte fel heller.. vene hur det är att byta ut dessa själv på en macbook, men det var alldeles för dyrt att lägga till i shoppen..
förutom det och grafiken verkar ju en macbook bra..
Iofs kanske man skulle ha 15.4" ifall man vill spela och se på film också? på laptop skärmen dvs..

Ska 10.000 räcka till laptop och extern hårddisk och ju macbook inget alternativ på ngt sätt.. angående extern hdd är den billigaste jag hitta 250gb usb2 för 800:- fast man kanske vill ha en 'bättre'..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

Köp en MacBook till henne. Tjejens kusin fick en i stundentpresent. Hon är helt förälskad. Innan hade hon tusentals virus i sin bärbara. Nu bara funkar den. Så det är en stor fördel.

Vilka spel skall spelas? En hel del fungerar riktigt bra.

Minne köper du på komplett eller någon annan och stoppar i.