Den låter !! hjälp!

Permalänk
Medlem

Den låter !! hjälp!

Jag har en Seagate barracuda 7200.10 320gb 16 mb. Jag är väldigt nöjd med den prestandamässigt men gud vad den kan låta !

Jag vet inte vad jag ska ta mig till...
Den är tyst för det mesta, men den får alltid perioder då den låter som en traktor. Även om jag låter datorn stå på utan att jag ens rör musen..

Är det någon som har förslag på vad man kan göra utan att man ska behöva byta håddisken ? För jag börjar verkligen bli less på att den låter så fruktansvärt mycket !

Övriga delar:

AMD 64 X2 5600+
2048 ram
Geforce 7900 GS

Windows Vista

Permalänk

Fix

Det är väldigt enkelt fixat, skruva ur den ur chassit och lägg den på sånt där svart "skumgummi/dämpande material som brukar följa med när man köper mammabrädor/moderkort.

Klipp ut i valfri storlek i några lager och lägg sedan det i lådan och sedan på med hårddisken. Utan att skruva fast den i chassit. Eftersom skruvarna för över vibrationerna till chassit och då låter det illa.

Har gjort så själv på min Raptor disk och nu Hör man knappt att mitt system är igång

Och jordningen behöver du inte vara orolig över eftersom den är jordad genom kabeln.

Hoppas det funkar

Permalänk
Hedersmedlem

Kontrollerat hårddisken med Seagates diagnostikprogram Seatools?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Det funkar inte med seatools heller...programmet hittar inte min hårddisk tydligen..

Kommer upp en ruta som säger:
Ett undantag som inte hanteras har uppstått i ditt tillämpningsprogram...