Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

939-kylare på am2?

Hejsan!

Har i dagarna fått hem min x2 3600+. Tänkte ett jag istället för originalkylaren skulle köra med min AC Silencer Ultra 64, så det jag undrar är om 939-kylare passar på am2 och tvärtom. Skulle i detta fall använda min original-am2-kylare på 939-an ist.

Kylaren: http://gtek.se/index.php?mode=item&id=1595&session=6f23898c6f...

Permalänk
Medlem

Ofta passar det. Socket939 har 3 hakar i ramen per sida, medans AM2 har 1 hake. Ramen på AM2 sitter med två skruvar per sida jämfört med en skruv per sida på S939.
AM2-kylaren bör passa utan besvär på S939.
Enligt bilden håller din S939 AC-kylare över alla tre hakar, vilket gör att den nya skruvplaceringen på AM2 förhindrar att den får fäste över hakarna på AM2. Med lite lätt modifiering kan det fås att passa.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Tackar så mkt för svaret. Har inte fått hem mitt moderkort ännu så jag undrade ifall jag skulle behöva beställa en kylare eller inte. Ser ju ut att klara mig ändå.

Permalänk

har det hakar passar det. om det däremor är skruvar så skiljer de åt.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |