Permalänk
Medlem

HDMI är den högupplösta motsvarigheten till scart, dvs ljud och bild i samma kabel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/HDTV
http://sv.wikipedia.org/wiki/HDMI

Sen så kan vi kolla vad microsoft säger att man bör ha ..
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/h...

och tänk på att det där är nog av de långsammaste processormodellerna, på min Athlon xp 2400+ som är klockad till 2.2 ghz så kan jag kolla 720p utan problem, och 1080p nästan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om det står mellan de konfigurationerna på Inspiron 1520 och XPS 1330 som finns längre upp i tråden, skulle ni ta den datorn med 8400 GS dvs XPSn om man bara vill kunna spela lite t ex Battlefield 2 och vara väl förbredd för framtiden samt få en fräschare dator eller skulle ni ta 1520n och få ett grafikkort utan HDMI men ett bättre grafikkort?

Permalänk

Det var länge sedan jag skrev här i forumet men idag tänkte jag bryta tysnaden :).

Jag har nu beställt en Inspiron 1520 och kan meddela att det preliminära leveransdatumet är 23/7. Så det är 3-4 veckors leveranstid.

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer ny XPS men i större storlekar + med kraftfullare grafikkort?
Har för mig att nån sån med 8700 kort var på ingång? Eller har jag drömt?

Jag vill ha en XPS M1330 fast med 8600 GT kort + gärna 15 tum. Eller en Inspiron 1520 men med HDMI. Kan nån fixa åt mig?

Visa signatur

_____________________
Dell Insprion 8600

Permalänk

Angående leveransdatum: jag beställde precis en 1520 per telefon och fick besked om att leveransdatumet skulle vara cirka 2 veckor. Kanske var det en glädjekalkyl...

Japp så var det. Beräknat leveransdatum den 23 juli enligt bekräftelsen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slystone
Undrar om det kommer ny XPS men i större storlekar + med kraftfullare grafikkort?
Har för mig att nån sån med 8700 kort var på ingång? Eller har jag drömt?

Jag vill ha en XPS M1330 fast med 8600 GT kort + gärna 15 tum. Eller en Inspiron 1520 men med HDMI. Kan nån fixa åt mig?

när jag snackade med en nisse på supporten så sa han att d inte var planerad nån efterföljare till XPS 1710 ... så njaa tror inte det komemr någon på ett litet tag ... !!!

aaa en 1520 med HDMI hade vart gutt , men nu finns inte det
får man ta en sony vaio fz11s istället

Visa signatur

HTPC: AMD A8 5600K 3,6 Ghz FM2 l MSI FM2-A75IA-E53 mITX l Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP RED l be quiet! Pure Power L7 430W 80+ Bronze l Fractal Design Node 304 l Western Digital Caviar Green 1TB l Western Digital Caviar Green 2TB l
Other: iPhone X 64gb l Macbook Pro 13.3" l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Fan vad schysst pris på dellen, om ändå Apple kunde göra likadana datorer.

Visst lågt pris, men så får man ju vad man betalar för! ;D

Permalänk
Medlem

Ska köpa ny bärbar eftersom jag ska börja studera/flytta hemifrån...

Har funderat på Znote 6625WD eller kanske någon av dells nya Datorer (1520 eller 1720). Man får ju så mycket mer saker i zepto datorn om man lägger ut samma peng på båda datorerna....hm

Jag kan tänka mig att betala upp till ca 15000 eftersom det är den enda datorn jag kommer ha, och jag vill att den ska vara hyffsat framtidssäker. Jag spelar inte speciellt mycket spel, har väl blivit typ lite oblviion under våren som vart det mest krävande. Trots det är det ju alltid kul att kunna testa nått nytt spel som kommer, med hyffsade grafikinställningar.

Vill inte att datorn ska vara så mycket långsammare än den datorn som syns i min sign nedanför...

Permalänk

Är det någon som har någon som helst information om 7200 rpm diskar? Vägrar köpa en Santa rosa burk som sedan inte har 7 200 rpm.

Enda alternativet jag ser 2x160 gb 7200 rpm som kostar 400$ mer än 80 gb 5 400 rpm på Canadas hemsida!

Må så gott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TigerDejan
när jag snackade med en nisse på supporten så sa han att d inte var planerad nån efterföljare till XPS 1710 ... så njaa tror inte det komemr någon på ett litet tag ... !!!

aaa en 1520 med HDMI hade vart gutt , men nu finns inte det
får man ta en sony vaio fz11s istället

Supporten tycks ha väldigt olika uppgifter, snackade med en nisse därifrån igår och allt han visste var att han dom inte får reda på sånna detaljer i förväg. Så jag håller tummarna på att nya modeller inte är uteslutna än, att Dell INTE skulle göra en monster laptop känns rätt ologiskt dessutom.

Permalänk
Inaktiv

Jag bad hon som skulle sätta ihop mitt, att sätta i en 160GB 7200rpm istället för den 120GB 5400rpm jag redan hade i priset... helt plöstligt steg mitt pris med 2400 kr... aldrig i mitt liv att jag betalar 2,5ggr pris i buktiken... då byter jag fan själv och behåller desutom den andra disken...

Sen står där i min offert:
Om du bekräftar din Order idag 2007-06-28, förväntas leverans ske 2007-07-27.

i o med att hon i princip inte ger mig någon rabatt.. (5%) och leveranstiden är så pass illa... (+ jag är student och har redan de där 5% som hon vill ge mig annars med...) fjantigt... ska lägga order på en dator på 21k med 1GB ram och 5400rpm hdd... (saker jag med andra ord måste byta sen efteråt med...för 3k( 4GBram och 7200rpm disk)... skrämmande... blir att suga på denna karamellen ett tag till... eller beställa en Macbook Pro i veckan.

Skickade tillbaka ett mail nu med att jag tyckte hon gav mig fjantigt pris och med tanke på leveranstiden... avstår jag och väntar hellre än att lägger order nu ... priset lär sjunka.

(detta gäller XPS1330 men antar att samma gäller för Inspiron..)

Permalänk

danne_jaha

Va glad att det iaf finns att välja på

Hur fan kan dell göra en ny modell utan 7 200 rpm diskar? ( Finns i raid men det kostar aaaaaaaaarslet)

Finns ju t o m på deras äldre modeller!

Pinsamt är ordet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobi-Wan Kenobi
Det var länge sedan jag skrev här i forumet men idag tänkte jag bryta tysnaden :).

Jag har nu beställt en Inspiron 1520 och kan meddela att det preliminära leveransdatumet är 23/7. Så det är 3-4 veckors leveranstid.

Nu har min order skickats. Återstår att se när den kommer :). Väntar spänt

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem

Jag beställde en inspiron 1700 den 4/7 men har inte fått nån information men än de som står på min offert.

Nått IR-nummer har jag inte fått så de är lite svårt att spåra min order =/

Är de här normalt? :S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glog
Jag beställde en inspiron 1700 den 4/7 men har inte fått nån information men än de som står på min offert.

Nått IR-nummer har jag inte fått så de är lite svårt att spåra min order =/

Är de här normalt? :S

Eftersom att det är DELL så är det normalt, iaf om man ska döma efter mina erfarenheter!

Ett råd är att hålla sig ifrån en kille vid namn Andreas Tilly. Haft mycket hemska upplevelser med denna "försäljare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danny1891
Eftersom att det är DELL så är det normalt, iaf om man ska döma efter mina erfarenheter!

Ett råd är att hålla sig ifrån en kille vid namn Andreas Tilly. Haft mycket hemska upplevelser med denna "försäljare"

Skvallerkåt som jag är så skulle jag gärna vilja veta vad denna så kallade "försäljare" gjort?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AceCod3r
Ska köpa ny bärbar eftersom jag ska börja studera/flytta hemifrån...

Har funderat på Znote 6625WD eller kanske någon av dells nya Datorer (1520 eller 1720). Man får ju så mycket mer saker i zepto datorn om man lägger ut samma peng på båda datorerna....hm

Jag kan tänka mig att betala upp till ca 15000 eftersom det är den enda datorn jag kommer ha, och jag vill att den ska vara hyffsat framtidssäker. Jag spelar inte speciellt mycket spel, har väl blivit typ lite oblviion under våren som vart det mest krävande. Trots det är det ju alltid kul att kunna testa nått nytt spel som kommer, med hyffsade grafikinställningar.

Vill inte att datorn ska vara så mycket långsammare än den datorn som syns i min sign nedanför...

Då borde ju ASUS G1S vara datorn du söker. Dryga 15 pengar dock.
Den har alla fall HDMI, 8600 kort, C2D T7500..
De mesta man kan begära mao!
Är själv grymt sugen men behöver ju egentligen bara en dator man "surfa" med.

Permalänk

funderar på den här konfiggen

Intel® Core™ 2 Duo T7500-processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Äkta Windows Vista™ Home Premium - svenska
Alpine White Colour with Gloss Finish & Integrated 2.0 mega pixel web camera
15,4-tums widescreen WXGA+ (1 440x900) TFT-skärm med TrueLife™
2 048 MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [2x1024]
160 GB (7 200 v/min) SATA-hårddisk
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2 dedikerat grafikminne
Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara
Primärt 9-cells litiumjonbatteri (85 wattimmar

Permalänk
Medlem

Jag har precis beställt en

Dell Vostro 1700
2 GB 667MHz DDR2
Core 2 Duo-processor – T7500
NVIDIA® GeForceTM Go 8600M GT med 256 MB DDR2
17-tums UltraSharp Widescreen WUXGA-skärm (1 920 x 1 200) med TrueLife
160 GB 5400 RPM SATA-hårddisk.
9-cellers litiumjonbatteri med 85 wattimmar
Intel 4965AGN Wireless-N-minikort
Dell Wireless 355 Bluetooth® -modul

(http://www1.euro.dell.com/content/p.../vostronb_1700?)

Jag fick ge 15300 (ink moms) vilket jag tycker är helt överkomligt.

får den om ca 3 veckor :/

/Johan

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk

va ett jekla snack om den där nya plattformen santa rosa.. har Intel® Core™ 2 Duo T7500-processor den eller?????

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboFinnen
va ett jekla snack om den där nya plattformen santa rosa.. har Intel® Core™ 2 Duo T7500-processor den eller?????

Törs inte lova något men om jag minns rätt så hade alla jämna nummer inte Santa rosa medans alla ojämna hade det.

Alltså har T7500 santa rosa medans T7400 o T7600 inte har det

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danny1891
Törs inte lova något men om jag minns rätt så hade alla jämna nummer inte Santa rosa medans alla ojämna hade det.

Alltså har T7500 santa rosa medans T7400 o T7600 inte har det

rätt.

7100, 7300, 7500, 7700 = santa rosa
sen finns där andra i nån annan serie... som också ska va det (low voltage tippar jag på... som har andra nummer... om jag minns rätt)

Permalänk

Någon som vet med 100% att det är 8600m GT som man får med på burkarna istället för 8600m GS som det står ?

Permalänk
Medlem

Dell verkar ha rättat hemsidan nu..

När jag beställde min 1720 så kunde man välja:
nVidia® GeForce™ Go 8600M GS med 256 MB DDR3"

Men nu står de:
nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2
nVidia® GeForce™ Go 8400M GS med 128 MB DDR2

GT kortet är alltså de med 256 mb, GS 128 mb. DDR2 på båda och inte DDR3 (?)

Jag såg självklart till att få med GT kortet, krångligt värre

Permalänk
Inaktiv

Att Dell ändrar sidan hade jag inte litat på de lägger till/tar bort fel dagligen

Permalänk
Medlem

Jag har ju inte datorn i handen men det står "256MB NVIDIA® GeForce¿ 8600M GT" på orderbekräftelsen

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare