Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Alla marknader ser inte likadana ut så ordet omodernt beror ju på var man är.

Nä vet... men det brukar nämnas att MMS togs bort för det är omodernt och inte används... mail är bättre... den jag syfta på just där :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
jens, vadå fixa de "saknade" funktionerna de har ju valt att ta bort dessa för de är omoderna eller andra anledningar och det va ju helt försvarbart ;). vore ju pinsamt att lägga till vissa av dessa i efterhand då. 3G är inte så pinsamt... men är det som de säger att detta slukar mängder med batteri... då får man hoppas att det ändrats eller att de fixar batteritid på annat sätt :(. inte kul att höra om en ny N95 som får ligga i laddaren dagligen :p. Men Apple brukar tänka på batteritiden... så det tvivlar jag på.

Minneskort... nah ser jag ingen användning för med det minne som ligger i... enda fördelen hade väl varit att kunna trycka in det direkt i datorn isf och föra över filer smidigare... kanske...

Förresten... tycker ni inte att det är trevligare diskutioner nu när telefonen är släppt?

Typiskt irrationellt inlägg från en Apple Fanboy. När det lanseras en ny Apple produkt som saknar en vanlig funktion så blir funktionen plöstligt "onödig" eller oväsentlig enligt alla fanboys.

3G slukar el? Som om ine WiFi gör det. EDGE är lika popis i US som 3G är här i Europa vilket gör att iPhone med 99% procents säkerhet kommer att ha stöd för 3G när den lanseras här i Europa. Steve Jobs vill ju att man ska kunna surfa när man är i farten och 3G är det enda alternativet här i Europa.

MMS är långt i från omodernt eftersom det är ett snabbt och smidigt sätt att skicka bilder till familj och vänner. Email är låååååååångt ifrån lika användbart eftersom det kräver att man är uppklopplad, vilket väldigt få mobil telefon är.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Det kanske du inte ska uttala dig om förrän M8 verkligen har testats. Just nu antar du bara att iPhone är överlägset på den fronten.

Ett koncept som man antingen gillar eller inte gillar. Råkar man ogilla det så är man också mycket mer låst i det än med många andra tillverkare, i synnerhet om man nu kommer sälja iPhones även här paketerat med abonnemang bara från ett företag som i USA.

Varför måste de extra funktionerna som iPhone inte har vara obrukbara? Du vet väl att andra mp3-spelare har en väl fungerande radiofunktion och eq som kan finjusteras själv trots att inga iPods har det? Är det en del av vad du anser vara genomtänkt och smidigt?

För övrigt föredrar jag helt klart Hyundai före Rolls Royce, för det finns inte en gnutta prisvärdhet i en Rolls, bara en egotripp att flasha sina pengar.

Om vi ska hålla på och basera vår diskussion på rykten så kan jag lika väl kontra med det här ryktet:

GenMP3 have reported that Meizu CEO, Jack Wong, has posted this image (below) of the Meizu M8 on the Chinese Meizu BBS accompanied by the following:

*för bild, se www.dapreview.net nyheter på sida 2.*

Just this one for now, in A few days we will release more pictures. (translated)

This is pretty good news to hear IMO, and damn doesn't that M8 look nice? very clean! Sure it looks somewhat similar to Apple's soon to be released iPhone, ever after its redesign but inside the two can't be more different, with the M8 trumping the iPhone in nearly every aspect.

Lets just remind ourselves of its specs:

Display: 3.32" Touchscreen, 720 x 480 resolution (Widescreen), 16 million colors
OS: Windows CE 6
Processor: Samsung ARM11 533MHZ w/128MB of DDR SDRAM
Supports AVI, MPEG-4, and WMV playback
Bluetooth, WiFi, and GPS
DMB tuner
Two cameras: 0.3MP on front, 3MP on back
GSM, EDGE, and WCDM support
Dimensions: 58 x 105 x 11.8mm

Pretty impressive don't you think? I especially like the fact that it is using Windows CE 6, making it truly a direct rival to the iPhone. One has got to admire the moxy of Meizu, they have quite some cheek in releasing this anti-iPhone and at the moment I am very impressed by their defy all attitude. Its obvious they are holding nothing back and aren't afraid of the fearsome apple lawyers. I for one am applauding Meizu, the dap market would be at a loss if they weren't in it.

GenMP3 also reports that the estimated retail prices of the M8 are going to be:

4gb: €190
8gb: €240
16gb: €330 unconfirmed

Du kan helt klart glömma att M8 kommer vara dyrare än iPhone iaf, för då kommer de aldrig att bli sålda.

Nu är det ju en smaksak att vissa människor inte gillar Apples "system". Förstår inte alls varför du ens nämner det?

Det är ju fakta att Apple har sålt så många produkter tack vare sitt helhetskoncept. Om man inte gillar det, köp inte ens produkten?

Sen tycker jag faktist att du inte behöver vara så "otrevlig"; jag skrev ju tydligt att det var rykten det handla om, och du börjar tjafsa om att "kontra med samma mynt"?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Nä vet... men det brukar nämnas att MMS togs bort för det är omodernt och inte används... mail är bättre... den jag syfta på just där :).

Ja, och ser du på amerikanska marknaden så är uttalandet helt korrekt

Permalänk
Inaktiv

homeboy87, menade du att jag va Fanboy? :s (för jag äger ingen och har aldrig ägt en produkt från Apple :p, så antar du inte mena mig...).

Ang att 3G-kretsarna eller vad det är... slulle dra ström står i flera artiklar jag läst, att detta skulle va en av anledningarna, tillsammans med att det inte finns så stor täckning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Typiskt irrationellt inlägg från en Apple Fanboy. När det lanseras en ny Apple produkt som saknar en vanlig funktion så blir funktionen plöstligt "onödig" eller oväsentlig enligt alla fanboys.

3G slukar el? Som om ine WiFi gör det. EDGE är lika popis i US som 3G är här i Europa vilket gör att iPhone med 99% procents säkerhet kommer att ha stöd för 3G när den lanseras här i Europa. Steve Jobs vill ju att man ska kunna surfa när man är i farten och 3G är det enda alternativet här i Europa.

MMS är långt i från omodernt eftersom det är ett snabbt och smidigt sätt att skicka bilder till familj och vänner. Email är låååååååångt ifrån lika användbart eftersom det kräver att man är uppklopplad, vilket väldigt få mobil telefon är.

Vilken tur då att iPhone är en sån telefon då, som kan vara uppkopplad hela tiden (tack vare dess abonemang).

Nackdelarna med MMS jämfört med mail är ju att det kostar och inte är lika smidigt som mail tycker iaf jag, men alla har ju olika smak.

Sen brukar Apple vara först med att ta bort saker eller göra andra saker till standard, på gott eller ont (beror på vilka du frågar). Till exempel tog de bort disketter från första iMacen. De hade även ett batteri i iPoden som inte gick att byta. Båda besluten möttes med hat, men är idag standard på nästan alla maskiner (många mp3-spelare har batteri som ej går att byta, och nästan inga datorer säljs numera med diskettstationer).

Personligen skulle jag kunnat ha haft MMS i iPhonen, men grejen är att för MIG (nu snackar vi personligt igen) är det en oviktigt funktion. Har till exempel ALDRIG i hela mitt liv skickat ett MMS. Aldrig. Då är det alltså en onödig funktion för mig. Det roliga är dock att även jag tydligen blir en fanboy tack vare detta.

Nä, jag ser bristen på 3G som ett mycket större problem. Nu vet jag att det är USA den säljs i, och hoppas därför på 3G här i Sverige istället.

Danne_Jaha: Japp. Steve Jobs har ju till och med sagt det själv nyligen, att 3G i nuläget drog för mycket batteri. Många kanske börjar tjata om att det minsan finns mängder 3G-telefoner som har bra batteritid, men ärligt i såfall; hur många av de har en stor fet pekskärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Ang att 3G-kretsarna eller vad det är... slulle dra ström står i flera artiklar jag läst, att detta skulle va en av anledningarna, tillsammans med att det inte finns så stor täckning.

Sen har det väl i princip varit förbjudet att lansera nya telefoner med 3G-chip i usa sedan 7 juni...
(…och mig veterligen är det förbudet inte upphävt ännu.)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Sen har det väl i princip varit förbjudet att lansera nya telefoner med 3G-chip i usa sedan 7 juni...
(…och mig veterligen är det förbudet inte upphävt ännu.)

afan, har jag inte läst om, vad beror detta på?

Permalänk
Medlem

xhtml-geek kan ibland skriva en hel del som kan anses som lite "fanatiskt", men acceptera att han bara gillar apple. egentligen förstår jag inte varför man ens ska svara på nå frågor om apple på detta forum, om man gillar apple alltså, eller ens skriva nått om apple här, när man inte får säga nått om nått om apple, eller gilla en proukt från apple utan att bli kallad fanboy, tyvärr är det jä****t vanligt på detta forum, det är okay att gilla zepto, det är okay att gilla iriver, det är okay att gilla iaudio, det är okay att gilla microsoft, man blir ändå inte kallad fanboy, men gillar du apple, då är du minsan en fanboy. no mather what.

angående vad jag menar med de kan fixa en hel del saker, så menar jag att saker som kanske inte är så viktiga på amerikanska marknaden, men är riktigt viktigt här i europa kan ordnas, MMS är ett typiskt exempel, det är dessutom en riktigt lätt sak att ordna, vilket kanske till o med kommer innan den ens kommer hit till europa, video inspelningsfunktion från kameran likaså, även om det inte är lika viktigt för europeiska marknaden. lite större ingrepp är 3G, men det komemr nog oxå tryckas in i europa versionen av iphone. 3G kretsar drar ström, hade en N73 förut, med 3G på, så var standbytiden 2-3 dagar kortare än om jag bara hade GSM igång. så helt klart drar det. Wlan drar oxå ström, en hel del, men har man då två saker som drar mycket ström, så har man ännu mindre batteritid. dessutom så är väll motiveringen till att man ändå har wlan på usa varianten, men inte 3G, att 3G inte är SÅ stort i usa som i europa, men wlan är rätt stort. dessutom så kan mycket väl wlan kretsen vara mindre i storlek, vilket även kan vara en motivering till att det las in.

vad man oxå ska komma ihåg är att de var tvugna att lämna in den till amerikansk myndighet för stt gå den godkänd i usa för en 5-6 månader sedan, så vad som fanns i kretsväg för 5-6 månader sedan, eller kanske ska säga 7-8 månader sedan, är vad som finns i usa versionen, alltså kan det ha hänt en hel del på kretssidan sen dess. i europa tar det oftast inte lika lång tid att få en mobil godkänd, därför kan man troligen pressa fram en enhet med 3G utan att ha äventyrat batteritiden allt för mycket, även om risken finns att batteritiden är lite kortare.

sen ska det som sagt sägas, att de pressat upp EDGE till 200 kbit i usa, vilket absolut inte är som 3G, men helt okay för amerikanska marknaden me tanke på hur mycket mindre 3G är där. men som sagt, tror att vi kommer få se en lite annan version här i europa. ryktena säger att ett datum ska presenteras på måndag, om det stämmer återstår att se.

och måste bara säga det en gång till, fast några redan nämt det, gillar man inte iphone eller apples produkter, köp inte en då. det är så lätt. men snälla acceptera att andra gillar apples grejjer o köper dem o talar gott om dem, precis som ni gör, som gillar andra märken. smaken är som baken delad, så snälla utgå inte från att alla tycker som ni som kritiserar allt apple släpper. erat ord är inte lag så att säga.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Vilken tur då att iPhone är en sån telefon då, som kan vara uppkopplad hela tiden (tack vare dess abonemang).

Precis, man är tvungen att vara uppkopplad(vilket inte är unikt för iPhone). Till skillnad från MMS så är man tvungen att teckna dyra abonnemang eller betala för nerladdad data bara för att kunna ta emot mail. Detta blir mindre roligt om man befinner sig utomlands och får betala multum för att läsa 2-3 mail. Det är 100% gratis att ta emot MMS och man kan även göra det om man inte har pengar på telefonen. Desamma kan inte sägas för mail.
Jag håller med dig om att mail är bättre än MMS men förtillfället så är MMS den mer rimliga och smidigare lösning för att skicka bilder mellan mobiltelefoner. Dessutom är det till och med gratis att skicka MMS med vissa operatörer idag. Inte nog med det så kan till och med de allra billigaste telefonerna ta emot MMS.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

"(vilket inte är unikt för iPhone)"

Sa jag aldrig.

Dock ser jag en till fördel med mail; man kan se filerna på datorn.

Får dock erkänna att jag även håller med dig på MMS delen, men bara till viss del. Enligt mig är det bättre att fasa ut MMS tekniken, och satsa på mail, då Wi-Fi-spots blir vanligare och vanligare. Så tycker iaf jag, men jag förstår vad du menar med dina fördelar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av homeboy87
Precis, man är tvungen att vara uppkopplad(vilket inte är unikt för iPhone). Till skillnad från MMS så är man tvungen att teckna dyra abonnemang eller betala för nerladdad data bara för att kunna ta emot mail. Detta blir mindre roligt om man befinner sig utomlands och får betala multum för att läsa 2-3 mail. Det är 100% gratis att ta emot MMS och man kan även göra det om man inte har pengar på telefonen. Desamma kan inte sägas för mail.
Jag håller med dig om att mail är bättre än MMS men förtillfället så är MMS den mer rimliga och smidigare lösning för att skicka bilder mellan mobiltelefoner. Dessutom är det till och med gratis att skicka MMS med vissa operatörer idag. Inte nog med det så kan till och med de allra billigaste telefonerna ta emot MMS.

du har inte läst andra tråden in iphone va?, absonumangen som tecknas med iphone innehåller obegränsat med datamängd.

citerar mig själv:

"59 dollar. och man får 450 fria minuter, unlimited Data (Email&web), 200 fria sms, plus Rollover minutes vilket jag antar är att de minuter man har kvar förs över på nästa månad"

sen vare väll nån som nämnde i annan tråd att i usa får mottagaren betala nån avgift för mottaget medelande eller nått, vet dock inte om det va skitsnack eller inte.

men som sagt, vi får se va apple släpper i form av ny mjukvara, det är som sagt osx på den, så inget är omöjligt att lägga in för apple.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
xhtml-geek kan ibland skriva en hel del som kan anses som lite "fanatiskt", men acceptera att han bara gillar apple. egentligen förstår jag inte varför man ens ska svara på nå frågor om apple på detta forum, om man gillar apple alltså, eller ens skriva nått om apple här, när man inte får säga nått om nått om apple, eller gilla en proukt från apple utan att bli kallad fanboy, tyvärr är det jä****t vanligt på detta forum, det är okay att gilla zepto, det är okay att gilla iriver, det är okay att gilla iaudio, det är okay att gilla microsoft, man blir ändå inte kallad fanboy, men gillar du apple, då är du minsan en fanboy. no mather what.

Kan ju bero på att Apple med sin reklam där man försöker göra deras produkter till något för människor som är något har retat och retar upp väldigt många inklusive mig själv.

Så visst har Apple på sätt o vis lyckats i sin marknadsföring då dom väcker upp känslor men hos mig åt fel håll för tack vare deras typ av marknadsföring så vill jag inte ta i deras produkter med tång ens :p.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Kan ju bero på att Apple med sin reklam där man försöker göra deras produkter till något för människor som är något har retat och retar upp väldigt många inklusive mig själv.

Så visst har Apple på sätt o vis lyckats i sin marknadsföring då dom väcker upp känslor men hos mig åt fel håll för tack vare deras typ av marknadsföring så vill jag inte ta i deras produkter med tång ens :p.

Apple är ett av världens bästa företag på att lyckas med gratisreklam anser jag. Vad de än tar sig för så får de ruskiga mängder med publicitet.

Permalänk
Inaktiv

jens, jag tror mer "fanboy" kommer när man säger att inga andra produkter duger... och att Apple gör gudagåvor där folk reagerar Det är ju inte så att Apple-folket är ensamma om att bli "påhoppade". De som gillar Apple och anser det är enda vägen... berättar ju för resten av världen hur jävla värdelösa alla andra produkter är så det är nog lite åt båda hållen där ;). Tur man köper det man tycker är vettigt bara... slipper hålla sig till ett märke eller hur?

Permalänk
Medlem

Olirc: det är för att många (bland annat du) inte ser humorn i det. många som tar allt ordagrant vad apple säger. som när de gjorde film om en brinnande intel gubbe, vafan, lite humor måste man ju ha.
tycker personligen det är lite kul att man vågar sticka ut lite, vara lite kaxig, för det har ändå varit lite david mot goliat i kampen på datormarknaden.
finns för många tråkiga företag på marknaden, som inte gör nå väsen av sig, som aldrig gör nå rolig reklam och när de försöker, så blir det utan nån "klackspark" så att säga.

det är ju ännu mer skrämmande att vissa inte kan skilja på företag o privatperson, om jag som privatperson gillar en apple produkt, varför ska jag bli hatad och få utstå för glåpord bara för att jag personligen gillar apples grejjer, grejjer från ett företag som du inte gillar. får jag inte tycka vad jag vill? och få uttrycka det?

vill du inte ha apples grejjer, men köp dem inte, ingen tvingar dig, du har lika mycket rätt till att göra ett val som att jag har rätt till att tycka om apples grejjer. skillnaden mellan dig o mig är att du inte kan acceptera att andra gillar sådant som du inte gillar, tråkigt, men så är värden, alla gillar olika saker. ja gillar inte linux, du gillar linux (antar jag då du har det nämnt i din sign, inte fan sitetr jag o kastar skit på dig för det, inte för ditt val av att tycka om nått.
men me tanke på din sign, så visar det ju hur trångsynt en del kan vara. jäkligt tråkigt.

Danne_Jaha: skulle det vara kriteriet, så finns det MÅNGA här på swec som faller under den regeln, men det är klart, att gilla t.ex. iaudio är ju okay, att hata apple är ju okay, så då blir man ju inte bli kallad fanboy. självklart är det åt båda hållen, men ta o sök lite på forumet, så ska du snart finna att det i mycket större utsträckning är riktat mot apple än mot andra populära märken här på swec, så som iaudio, iriver osv. har egentligen bara ett märke som jag kan komma på att det varit likadant med, o det har varit i diskussionera om amd vs. intel under den tiden amd var bättre än intel. där man blev kallad fanboy om man gillade o förespråkade intel, men inte var fanboy även om man höjde amd till skyarna o sa att allt annat va skit.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
du har inte läst andra tråden in iphone va?, absonumangen som tecknas med iphone innehåller obegränsat med datamängd.

Nähäää det menar du väl inte.

Betalar man för abonnemanget och alla oberängat data? Ja det gör man
Vill alla betala för att kunna ta emot bilder? Nej
Behöver man betala något när man tar emot ett bild som man har fått via MMS? Nej

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Om man nu skulle vara intresserad av att söka upp trådar där folk som gillar iPods blir kritiserade, så kan man även ta sig tid till att läsa hur de flesta som blir kritiserade även är de som kommer med de mest icke-objektiva argument som finns. Det finns en stor mängd iPod-diggare som vägrar att inse att även iPods har svagheter, utan väldigt ofta vill man vrida det till att det bara är fördelar t.ex. med att inte ha en egen justerbar EQ eller radio. Sen är det såklart statistiskt sett uppenbart att det finns fler iPod-fanboys med tanke på den stora mängden iPod-ägare, så naturligtvis kommer dessa att märkas klart oftare än t.ex. motsvarande personer som avgudar Iriver eller iAudio.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Inaktiv

jens, mjo jag läser mycke i denna forumdelen och bärbar (Som du säkert ser... då du läser o skriver där med ). Är nog sant... Apple är mest påhoppad Men å andra sidan tror jag inte att jag läst om någon som håller på annat märke och påstår ALLT annat är skit... så som jag ser med Apple-ägare rätt ofta... antingen för att jag bara skiter i det och uppmärksammat Apple mer... eller för att det är så :/... eller så borde jag köpa mer från Apple rent av :). vet inte... svårt det där ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
Olirc: det är för att många (bland annat du) inte ser humorn i det. många som tar allt ordagrant vad apple säger. som när de gjorde film om en brinnande intel gubbe, vafan, lite humor måste man ju ha.
tycker personligen det är lite kul att man vågar sticka ut lite, vara lite kaxig, för det har ändå varit lite david mot goliat i kampen på datormarknaden.
finns för många tråkiga företag på marknaden, som inte gör nå väsen av sig, som aldrig gör nå rolig reklam och när de försöker, så blir det utan nån "klackspark" så att säga.

det är ju ännu mer skrämmande att vissa inte kan skilja på företag o privatperson, om jag som privatperson gillar en apple produkt, varför ska jag bli hatad och få utstå för glåpord bara för att jag personligen gillar apples grejjer, grejjer från ett företag som du inte gillar. får jag inte tycka vad jag vill? och få uttrycka det?

vill du inte ha apples grejjer, men köp dem inte, ingen tvingar dig, du har lika mycket rätt till att göra ett val som att jag har rätt till att tycka om apples grejjer. skillnaden mellan dig o mig är att du inte kan acceptera att andra gillar sådant som du inte gillar, tråkigt, men så är värden, alla gillar olika saker. ja gillar inte linux, du gillar linux (antar jag då du har det nämnt i din sign, inte fan sitetr jag o kastar skit på dig för det, inte för ditt val av att tycka om nått.
men me tanke på din sign, så visar det ju hur trångsynt en del kan vara. jäkligt tråkigt.

Danne_Jaha: skulle det vara kriteriet, så finns det MÅNGA här på swec som faller under den regeln, men det är klart, att gilla t.ex. iaudio är ju okay, att hata apple är ju okay, så då blir man ju inte bli kallad fanboy. självklart är det åt båda hållen, men ta o sök lite på forumet, så ska du snart finna att det i mycket större utsträckning är riktat mot apple än mot andra populära märken här på swec, så som iaudio, iriver osv. har egentligen bara ett märke som jag kan komma på att det varit likadant med, o det har varit i diskussionera om amd vs. intel under den tiden amd var bättre än intel. där man blev kallad fanboy om man gillade o förespråkade intel, men inte var fanboy även om man höjde amd till skyarna o sa att allt annat va skit.

Nja nu har du missuppfattat mig för nog unnar jag dig till att gilla vilka produkter du vill utan att jag ser ner på dig. Gällandes Linux så är jag ingen linuxtomte utan fick fråga en hel del innan jag fick min laptop konfigurerad som jag ville ha den för vad man än kallar Linux så INTE är det användarvänligt MEN däremot kan man ändra oerhört mycket i den BARA man vet hur och vad :).

Sen ang Apples reklam så visst en del är gjort med glimten i ögat men tror däremot inte att det gäller deras försök att positionera deras produkter till folk som har kommit sig uppåt på karriärstegen. Sorry med så är iaf min analys av deras marknadsföring.

Köper inte Apple heller men fick jag en Iphone så visst skulle jag kunna tänka mig att använda den för att se hur den funkar så du Peter @ JAYS du kan väl kanske låna ut en Iphone till mig och så recenserar jag den sedan och jag lovar att den kommer att vara så opartisk som möjligt och i vilket fall som helst så inte kan man säga att jag favoriserar Apples produkter iaf :D.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM Sen är det såklart statistiskt sett uppenbart att det finns fler iPod-fanboys med tanke på den stora mängden iPod-ägare, så naturligtvis kommer dessa att märkas klart oftare än t.ex. motsvarande personer som avgudar Iriver eller iAudio. [/B]

En fanboy är lika märkbar som 10 fanboys som stödjer en annan tillverkare. De subjektiva argumenten och de löjliga uttalanden sticker ut lika mycket som ett par neongröna rave byxor på en studentmottagning.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

What he said ↑

Edit: Nej! Det kom en emellan

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TM
Om man nu skulle vara intresserad av att söka upp trådar där folk som gillar iPods blir kritiserade, så kan man även ta sig tid till att läsa hur de flesta som blir kritiserade även är de som kommer med de mest icke-objektiva argument som finns. Det finns en stor mängd iPod-diggare som vägrar att inse att även iPods har svagheter, utan väldigt ofta vill man vrida det till att det bara är fördelar t.ex. med att inte ha en egen justerbar EQ eller radio. Sen är det såklart statistiskt sett uppenbart att det finns fler iPod-fanboys med tanke på den stora mängden iPod-ägare, så naturligtvis kommer dessa att märkas klart oftare än t.ex. motsvarande personer som avgudar Iriver eller iAudio.

tror jag skrivit detta förut, men skriver det igen, svagheter för vem? vad som är en svaghet för dig, behöver inte vara en svaghet för mig, vad som är en styrka för mig, behöver inte vara en styrka för dig. jag skiter i EQ, därmed är bristen i EQ:n i ipod inte en svaghet för mig, för dig är den kanske det. för mig är paketeringen med itunes en styrka, jag lägger en gissning på att det är en svaghet på din "ipod lista". hoppas du förstår vad jag menar.
sen finns det säkert de som försöker få det till att ipod inte har nå svagheter för nån, att man bara inte kan hata itunes. visst är det lite löjligt att tycka så, emn det är minst lika löjligt att tycka att nån ä dum i huvudet bara för att de gillar itunes. vilket man får höra rätt ofta här på forumet, kanske inte ordagrant, men lite fint inlindat

säger inte att det inte finns fanboy på andra märken, säger bara att det verkar mer okay i detta forum. man får mer skit om man gillar apple o avgudar dem, än vad man får om man avgudar andra märken, därmed absolut inte sagt att det inte finns andra fanboys

olirc: på vilket sätt har apple påstått att de är för det "fina" folket? är det inte bara nått du läser mellan raderna, för så uppfattar jag då inte apple, och har aldrig hört nå sådant förut alltså vill bara försöka förstå hur du menar.
kollar du t.ex. på ipod, så äre ju raka motsatsen, de siktar verkligen in sig på "svenssons", paketlösning med stor integrering mellan mjukvara på dator och ipod, snygg inramning på hårdvaran, inte 100 funktioner, utan rätt basic. helt enkelt en spelare som tilltalar den större massan. dock tilltalar den kanske inte de som älskar ljud, alltså de som har höga krav på att det ska vara väldigt bra EQ, stödja lite mer udda format som ogg (därmed inte sagt att det är litet format, men inte lika stort som mp3 och aac). ungefär som på datorsidan, apple tilltalar troligen inte de som gillar att bygga ihop sina datorer själv, plocka ihop vad de vill ha, men den delen av marknaden är oxå väldigt liten om man räknar i %. ska man rikta in sig på en del av marknaden, och har som mål att nå så stor mängd användare som möjligt, så är det "tyvärr" så att det är "svensson"marknaden som ä störst räknat i %. alltså de som går in på onoff eller elgiganten t.ex. o köper en färdig dator, o sen har i den i X antal år, möjligen petar de i mer minne, ibland inte ens det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem

Så mycket snack om en vanlig telefon...hur många mil text skulle skrivas om Apple släppte en iCar...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Haha, hur många mil...iCar...

Det tyckte jag var roligt iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

olirc: på vilket sätt har apple påstått att de är för det "fina" folket? är det inte bara nått du läser mellan raderna, för så uppfattar jag då inte apple, och har aldrig hört nå sådant förut alltså vill bara försöka förstå hur du menar.
kollar du t.ex. på ipod, så äre ju raka motsatsen, de siktar verkligen in sig på "svenssons", paketlösning med stor integrering mellan mjukvara på dator och ipod, snygg inramning på hårdvaran, inte 100 funktioner, utan rätt basic. helt enkelt en spelare som tilltalar den större massan. dock tilltalar den kanske inte de som älskar ljud, alltså de som har höga krav på att det ska vara väldigt bra EQ, stödja lite mer udda format som ogg (därmed inte sagt att det är litet format, men inte lika stort som mp3 och aac). ungefär som på datorsidan, apple tilltalar troligen inte de som gillar att bygga ihop sina datorer själv, plocka ihop vad de vill ha, men den delen av marknaden är oxå väldigt liten om man räknar i %. ska man rikta in sig på en del av marknaden, och har som mål att nå så stor mängd användare som möjligt, så är det "tyvärr" så att det är "svensson"marknaden som ä störst räknat i %. alltså de som går in på onoff eller elgiganten t.ex. o köper en färdig dator, o sen har i den i X antal år, möjligen petar de i mer minne, ibland inte ens det.

Hittar ingen reklam nu som bevisar mitt påstående men säkert finns det folk här som kan visa på reklam där Apple klart och tydligt vänder sig till folk som är något i kärriärväg och inget jag läser mellan raderna.

Sen gällandes min profil så visst är jag en poweruser som själv sätter ihop och felsöker mina och andras datorer så Mac passar inte mig men den som är nöjd med paketlösningen så visst jag fördömmer ingen.

Permalänk
Hedersmedlem

All denna hype som alltid skall omgärda nya prylar. När jag väl fick hem min i990P telefon var all hype över och man fann att allt man hade var en vanlig telefon med pekskärm...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
tror jag skrivit detta förut, men skriver det igen, svagheter för vem? vad som är en svaghet för dig, behöver inte vara en svaghet för mig, vad som är en styrka för mig, behöver inte vara en styrka för dig. jag skiter i EQ, därmed är bristen i EQ:n i ipod inte en svaghet för mig, för dig är den kanske det. för mig är paketeringen med itunes en styrka, jag lägger en gissning på att det är en svaghet på din "ipod lista". hoppas du förstår vad jag menar.
sen finns det säkert de som försöker få det till att ipod inte har nå svagheter för nån, att man bara inte kan hata itunes. visst är det lite löjligt att tycka så, emn det är minst lika löjligt att tycka att nån ä dum i huvudet bara för att de gillar itunes. vilket man får höra rätt ofta här på forumet, kanske inte ordagrant, men lite fint inlindat

säger inte att det inte finns fanboy på andra märken, säger bara att det verkar mer okay i detta forum. man får mer skit om man gillar apple o avgudar dem, än vad man får om man avgudar andra märken, därmed absolut inte sagt att det inte finns andra fanboys

Har du verkligen testat en väl fungerande EQ på en mp3-spelare så du är säker på att det inte skulle vara till nytta i vissa situationer? I synnerhet om man inte har särskilt bra hörlurar så är det ofta som vissa frekvenser som är för svaga och behöver höjas lite. Men det beror på hur stor vikt man lägger på ljudkvalitén.

Som jag skrev tidigare så har många iPodälskare som skriver här mycket sig själv att skylla eftersom det är de som beter sig mest fanatiskt och hasplar ur sig de mest osannolika saker. Det finns inte i närheten en lika stor skara hjärntvättade fans som är helt sålda på andra märken som skriver här på sweclockers.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Hittar ingen reklam nu som bevisar mitt påstående men säkert finns det folk här som kan visa på reklam där Apple klart och tydligt vänder sig till folk som är något i kärriärväg och inget jag läser mellan raderna.

Sen gällandes min profil så visst är jag en poweruser som själv sätter ihop och felsöker mina och andras datorer så Mac passar inte mig men den som är nöjd med paketlösningen så visst jag fördömmer ingen.

hehe, fint sätt att skriva när man inte har nå bevis "jag hittar inte nu, men nån annan kan visa"

jag är snabbast i värden, men jag kan inte bevisa det just nu

apple kan säkert nån gång gjort reklam för folk som är mitt uppe i karriären, men vilket företag har inte det. hatar du SE oxå? de gör ju P990 t.ex. som inriktar sig till affärsmänn, alltså kariärfolk, usch, hemska tanke. då är hela företaget så, hoppas du förstår ironin

TM: har haft en iriver, duger deras EQ:n? ja alltså, jag körde med orginal lurarna på irivern, kör med orginal lurarna på ipoden. visst hör jag skillnad när man ändrar ljudet i en EQ, men inte så att jag tycker att det blir till det bättre, och inte till det sämre. o då är jag helt allvarlig och kan säga att jag inte tror jag är själv om att tycka detta. det är ju just detta, en del som anser att det o det ä bättre för alla, har svårt att förstå hur man inte kan tycka att EQ är så viktigt. har kompisar som tycker att mp3 isig är dåligt som fan, men de sitter o andra sidan o lyssnar på musik över rörförstärkare och jag får ständigt höra "tycker du inte att det låter bättre" o sanningen är att jag inte kan höra det, hör skillnad javisst, men bättre, nä, varken sämre eller bättre. sen är vi där igen, vad är ljudkvalitet? ett jäkligt subjektivt ämne att diskutera. vad som är bra ljud för en som lyssnar på klassiskt, behöver inte vara bra ljudkvalitet för en som lyssnar på hårdrock. smaksak, smaken är som baken, delad, eller som nån käns person sa, smaken är som baken, vi har alla en egen.

sen så förstår ja inte varför det ska vara acceptabelt att man får skit bara för att det är apple. javisst, en del skriver inte objektivt och en del är inne på att t.ex. ipod är det ända som gäller, MEN det finns minst lika många som skriver liknande om t.ex. iaudio och liknande, men de får inte i närheten av samma skit. detta forum är riktigt anti apple, så äre ju. blir säkert kallad fanboy bara för att jag försvarar apple, eller kanske ser ut så, o det ä jävligt tråkigt. hade det varit iaudio t.ex. så hade det varit okay.
det tråkiga i allt detta, ä inte att folk inte gillar apple, det skiter ja fulständigt i, det tråkiga är att en hel del här inte gillar att man gör det och skriver det.
ännu tråkigare är det att många som t.ex. kritiserar os x, inte har nån större erfarenhet av båda sidor. 10 minuter på onoff ger inte en rättvis grund att kritisera nått egentligen, om du förstår va jag menar.

o sen om sagt, sådan skit kan ju inte apple göra, med tanke på hur många ipods de säljer och hur bra företaget går.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hehe, fint sätt att skriva när man inte har nå bevis "jag hittar inte nu, men nån annan kan visa"

jag är snabbast i värden, men jag kan inte bevisa det just nu

apple kan säkert nån gång gjort reklam för folk som är mitt uppe i karriären, men vilket företag har inte det. hatar du SE oxå? de gör ju P990 t.ex. som inriktar sig till affärsmänn, alltså kariärfolk, usch, hemska tanke. då är hela företaget så, hoppas du förstår ironin

Jodå och tar inte åt mig för det och antar du inte menar att du är snabbast i värden för då har ni någonting ihop och det har ni antagligen inte?

Hatar är väl ett starkt ord för det är mer så att jag inte kan med Apple pga detta att dom vänder sig mer till "eliten" i deras marknadsföring av datorerna och i viss mån även andra produkter.

Men men man kan inte tycka att alla produkter är bra och tur är väl det för mångfald är bätre än enfald om du frågar mig.