Hur slutade du med WoW eller något liknande spel?

Permalänk
Medlem

jag hade helt enkelt ingen lust att lira mer.. jag har fortfarande kvar det och min karaktär, men det är ju inte som förut.. hoppar in väldigt sällan för att kolla läget

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Sålde min gubbe till en kompis, får logga in och kolla läget ibland i guilden.. Men man känner inget direkt sug längre ^^

Visa signatur

Intel Q6600|Antec Sonata II |Gigabyte P35-DS3|7800GT|4096Mb |900Gb HD |Logitech Z-5500|LG 22" |X-fi XtremeMusic|Philips SHP895
SteamID: Baebis
http://live.xbox.com/member/baebis

Permalänk
Medlem

Många som verkar vilja logga in till och från för att "kolla läget"... VARFÖR? Själv är man så trött på spelet att man inte är INTRESSERAD av att veta något längre. Blir tvungen att fråga då dom flesta (långt ifrån alla, men fortfarande väldigt många) gör på det viset. Kolla om något nytt har hänt med stats på items, eller är det för att höra dagens skvaller?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Jag loggar in för att "AH:a" tycker det är rätt kul o se hur mycket pengar man kan käna på AH min lvl 30 hunter har ca 450 g nu

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

imo så är wow endgame pve det roligaste jag spelat. jag har pvp mycket sedan starten, inte våldgrindat till rank14 och inte skaffat mig fulla arena set och nolifat in i pvp, och pvp i sig är väl roligt men det är fasen bara i griefing som pvp är skrattande roligt. Att kuta runt och jaga honor hela dagarna är inget som jag kan se nöjet i, har man inget guild eller ett dåligt guild så finns det kanske inte mycket annat att göra.

Så varför att sluta? ptja det var väl så enkelt att jag inte kände att jag ville spendera all min lediga tid till att fixa allt som behövdes för PVE längre helt enkelt, det blev för mycket. raidar man 6-7h 4ggr under veckan + eventuella mindre raider (nu snackar vi Naxx, BWL, ZG tiden) samt att söndagar var ett 10-11h commitment så blir det lite jobbigt att hålla uppe farmingen på sidan om. Så jag sket i det, sa tack och adjö nu får det vara nog, tyckte jag hade upplevt mycket av spelet ändå.

Så bästa sättet att sluta? Innse att det är ett spel och skit i att vara så besatt av någon epeen / wow-status som ändå inte spelar någon roll. Verkliga livet kanske är tråkigt ibland men det är verkligt iaf, vilket wow inte är.

NOTE: det här är min högst subjektiva bedöming.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deegan
imo så är wow endgame pve det roligaste jag spelat. jag har pvp mycket sedan starten, inte våldgrindat till rank14 och inte skaffat mig fulla arena set och nolifat in i pvp, och pvp i sig är väl roligt men det är fasen bara i griefing som pvp är skrattande roligt. Att kuta runt och jaga honor hela dagarna är inget som jag kan se nöjet i, har man inget guild eller ett dåligt guild så finns det kanske inte mycket annat att göra.

Så varför att sluta? ptja det var väl så enkelt att jag inte kände att jag ville spendera all min lediga tid till att fixa allt som behövdes för PVE längre helt enkelt, det blev för mycket. raidar man 6-7h 4ggr under veckan + eventuella mindre raider (nu snackar vi Naxx, BWL, ZG tiden) samt att söndagar var ett 10-11h commitment så blir det lite jobbigt att hålla uppe farmingen på sidan om. Så jag sket i det, sa tack och adjö nu får det vara nog, tyckte jag hade upplevt mycket av spelet ändå.

Så bästa sättet att sluta? Innse att det är ett spel och skit i att vara så besatt av någon epeen / wow-status som ändå inte spelar någon roll. Verkliga livet kanske är tråkigt ibland men det är verkligt iaf, vilket wow inte är.

NOTE: det här är min högst subjektiva bedöming.

Kunde inte sagt det bättre själv! WORD!

Jag blev bannad från wow efter jag lirat från betan och nåra veckor sen.
R.I.P. 70 shaman, 70 druid, 70 rogue, 70 priest, 70 palladin, 64 warrior.
Blev bannad pga account sharing. Två polare brukade lira lite på min ibland, o jag lirade på deras när vi ville pröva nått nytt. De blev inte bannade.
Iofs jävligt skönt. Jag var nog en sån där "addict".

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B3rger
Kunde inte sagt det bättre själv! WORD!

Jag blev bannad från wow efter jag lirat från betan och nåra veckor sen.
R.I.P. 70 shaman, 70 druid, 70 rogue, 70 priest, 70 palladin, 64 warrior.
Blev bannad pga account sharing. Två polare brukade lira lite på min ibland, o jag lirade på deras när vi ville pröva nått nytt. De blev inte bannade.
Iofs jävligt skönt. Jag var nog en sån där "addict".

Den där regeln är lite jobbig tycker jag, visst förstår jag varför dom har den då dom givetvis inte vill att folk delar konton. Men det leder ju också till att man inte kan lira sitt eget konto från annan ip, om man är på semester t.ex, vilket är rätt surt. Visste dock inte hur hårda blizzard var på just den här punkten men uppenbarligen har dom lite koll då iaf. Men lite beklagligt är det allt när du blir av med kontot på det sättet utan att ha fuskat på riktigt... fast som du säger är det kanske för det bästa trots allt i slutändan En annan vart ju bannad av betydligt mer odiskutabla skäl, inget man kan klaga på om man säger så...

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XiruN
Min paytime har gått ut, det är sommar, sol, lov för min del, känner inte att jag vill sitta inne hela sommaren.
Har bara 1 år kvar i gymnasiet också, ska se till att lägga ner lite mera tid på det för att senare skaffa mig ett jobb.

Så nu har jag officiellt slutat, hoppas jag håller det också.
Har gjort det tidigare också, men då blev man övertalad av en polare att börja igen.

Edit:

Det läskiga i det här är att jag känner både folk som sysslar med droger (dock inte heroin, men andra saker) och folk som sitter med mmorpg:n.
Och i vissa fall är de som sitter med spelen värre än dom som drogar..

du är ju färdig du!!!

för fan

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Man kan visst lira från olika IPn, många lirar ju bara från Internetcafeer (och många olika sådana dessutom).

Det som de borde kolla på (har ju ingen aning om hur de gör förstås) är om ip't byts snabbt på ett account. T.ex. ett ip på ett account här i sverige och helt plötsligt blir accountet aktivt i danmark (eller sthlm och gbg för den delen). Då kan man ju börja studera det kontot noggrannare.

Jag byter själv ip rätt ofta då jag spelar hemifrån (Glocalnet) sen tar jag med lappen och kör med 3g-modem (Tre) och när jag är ute på landet och lirar (Telia).

Har inte blivit bannad än iaf Och skulle garanterat aldrig dela mitt account med någon. Som att be om problem hehe.

Jaja, sorry för offtopic så jag kan ju skriva lite on-topic också.

Jag slutade med WoW förut och hade ett uppehåll på ca 6 månader. Tyckte helt enkelt att spelet hade blivit tråkigt och det kändes som att man bara slösade bort tiden. Men sen efter ca 6 månader kom jag på att jag ändå inte gjorde något vettigt med tiden, istället spelade jag andra spel, kollade på mer film och serier samt spenderade mer pengar på diverse lyxgrejjer som nya kameror, grafikkort och andra leksaker.

Jag träffade inte mer kompisar, jag tränade och motionerade inte mer och gjorde inga "utvecklande" sysslor alls.

Så därför började jag igen och har spelar i 1.5 år nu sedan dess.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag har ett extremt behov av att festa på helgerna. Har hållt på med det i flera år. Och WOW är det enda som fått mig att skita i att gå ut en helg. Det är ju en fördel med WOW. Det säger också en del om hur fast man kan bli i det :)..

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Jag slutade eftersom TBC sög stenhårt. Totalt förstörde spelet (ännu mer, det var knappast bra innan...)

Visa signatur

Livet är kort, och det är lika bra det...

Permalänk
Medlem

Jag träffa min älskling och upptäckte att det fanns bättre saker än epics

Visa signatur

Cpu: AMD Athlon 4600 X2 Ram: Corsair 2040 DDR2 Graphics: GeForce 8800 GT Alpha Dog Edition Power: Hiper 580W Storage:2x Westen Digital 250GB / 500GB Chassi: Apevia X-Plorer Black.
PSN: huxs

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att sluta på är förstås att aldrig börja (till er som är nyfikna på spelet), precis som med allt annat beroendeframkallande. Jag har aldrig provat något MMORPG och har inte för avsikt att göra det efter vad jag sett av de som är/var beroende och hur mycket de uppoffrat.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 BE (3400 MHz) | Gigabyte GA-MA790-UD5P | Corsair 6GB 1333MHz | 2 st. Gigabyte Radeon HD5850 1GB (Crossfire) | Corsair HX 1000W 80+ | Corsair Obsidian | 26209p @ 1920x1200 (3dmark06)

Permalänk
Medlem

Idiotjävel som jag är så vart jag avscamad mitt acc och förlorade allt jag hade, därbland ~1000g. Efter incidenten så tappade jag suget.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Re: Hur slutade du med WoW eller något liknande spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cLi
Som rubriken lyder, Hur sluta du spela WoW eller något liknande spel.

Jag har försökt att sluta men aldrig klarat så nu vill jag ha era tips på hur ni gjorde, och kanske hjälper det andra som har svårt med att sluta.

För alla kan inte bara deleta sina chars som man har tillbringat månader framför, och man kan inte sälja dem för att man scammar endast tillbaka det då man blev sugen på att spela det igen.
Så hur gjorde ni?

Botade blev bannad. Började spela l2.... sen nu har jag för mycket att göra så nu spelar jag inte l2 heller har inte tid :/

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

slutade efter att man fattade att man suttit framför wow 80 dagar på 1 år.. äckligt skit spel som förstör liv

Permalänk
Medlem

Man kan bli sjukligt beroende av allt - arbete, träning, spel, sex you name it. Ska man aldrig våga sig på det heller?

Men ja, vet man med sig att man har en beroendeutvecklande personlighet gör man nog bäst i att inte ens börja. Vet många som sitter alldeles för mycket med wow och att det går ut över arbetet och förhållanden.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HuXs
Jag träffa min älskling och upptäckte att det fanns bättre saker än epics

Jäklar så hon måste varit legendary då eller rent av artifact kanske?? )

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Jäklar så hon måste varit legendary då eller rent av artifact kanske?? )

hehe g1 ^^

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte att WoW's endgame PVP är skit, sen slutade jag.

Permalänk
Medlem

Hur fan kan ni tycka att wow endgame pvp är skit? Är ju ett så sjukt uvecklat system. Finns ju knappast något annat spel som är lika advancerat. Möjligtvis EVE.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hur fan kan ni tycka att wow endgame pvp är skit? Är ju ett så sjukt uvecklat system. Finns ju knappast något annat spel som är lika advancerat. Möjligtvis EVE.

EVE är otroligt mycket mer komplext än wow. Där har man ju stora fleet battles med hundratals skepp och jag tror alla delar av rymden under en viss security lvl (sk low-sec områden) ägs och styrs av spelare. Pvp i wow däremot är inte särskilt komplicerat, dock väldigt fiffigt och roligt

EDIT: Sorry att det blev lite offtopic, var tvungen att skriva av mig lite bara

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

spelade upp till lvl60 i wow sen när jag insåg att raid med guild mer var som ett jobb än det var roligt så sluta jag.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

det är bara att sluta betala, funkade för mig iaf.

Permalänk

Det var skitroligt tills TBC kom då tappade jag lusten har lvlat 40-60 på två gubbar sen dess fast nu skiter jag i det ska sluta betala dissa grejorna och skicka pengarna till nån polare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Molotov]
spelade upp till lvl60 i wow sen när jag insåg att raid med guild mer var som ett jobb än det var roligt så sluta jag.

Håller med dig där. Jag tyckte också det blev mer som ett jobb än ett spel.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Avstängd

ja körde ett mmorpg spel nästan sen ja fick sommarlov o har säker gåt upp 2kg i vik.

innan när ja inte använde min stationära dator utan satt på laptopen blev det mycket mer träning än nu o ja sprang 2-3 dagar i veckan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
ja körde ett mmorpg spel nästan sen ja fick sommarlov o har säker gåt upp 2kg i vik.

innan när ja inte använde min stationära dator utan satt på laptopen blev det mycket mer träning än nu o ja sprang 2-3 dagar i veckan.

Förra sommaren när jag spenderade en jäkla massa tid på wow gick jag ner 5 kg. Fast det berodde nog på att jag "inte hade tid" att äta, pga allt raidande hela dagarna Inte speciellt nyttigt En massa förlorad muskelmassa pga konstant sittande också.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W