Kvalité dator (vaio/thinkpad)för ca 8000kr?

Permalänk
Medlem

Kvalité dator (vaio/thinkpad)för ca 8000kr?

Hej,
jag ska köpa en ny bärbar och vill lägga runt 8000kr helst lite lägre. Jag har föredrar kvalité och driftsäkerhet före prestanda. Märken som enligt mig själv lever upp till kraven är ibm/lenovo thinkpad och sonny vaio. Jag vill inte ha en mac.

-Någon som vet en bra dator, helst från dessa tillverkare i prissklassen 8000kr?

Någon som vet något bra ställe där man kan köpa thinkpad mer än på dustin?

tack på förhand
//anders

Visa signatur

JAVA äter C++

Permalänk
Medlem

Vill du ha kvalitet, köp IBM Thinkpad då, inte sony vaio. Thinkpad är dyra för sin driftsäkerhet, sony vaio är dyra för sin design och för att sony har så höga tankar om sig själv.

För 8000kr, köp begagnat. Det är rätt många IBM Thinkpads ute på marknaden, kanske för att de är de enda som håller flera generationer?

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Thinkpad Z61M är nog det närmaste du kommer om du ska ha en ny Thinkpad och den kostar knappt 10 000 kr. http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101316

Precis som Ackelind sa så är sonys datorer inte bättre än många andra, det är designen och märket du betalar, inte hållbarhet.

Permalänk
Medlem

Köpte en THINKPAD T60 från dustin så jag hoppas den är bra och håller i de 5 åren som jag ska studera. den gick på 11500 med försäkring och frakt.

Visa signatur

JAVA äter C++

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoLu
Thinkpad Z61M är nog det närmaste du kommer om du ska ha en ny Thinkpad och den kostar knappt 10 000 kr. http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101316

Precis som Ackelind sa så är sonys datorer inte bättre än många andra, det är designen och märket du betalar, inte hållbarhet.

Den hade jag helt klart köpt om jag var ute efter kvalitet.
Har haft min IBM R40 i ca 5 år som jag inte har haft några problem alls med förutom självförvållande sådana (tappat den i trappor mm).
Så IBM/Lenovo rekommenderas starkt!

Visa signatur

IBM R40