Alla Xbox360 är defekta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Happen
Den enda anledningen till att Microsoft inte är tysta om problemet är för att det kommer komma ut för eller senare, och då förlorar de mer pengar.
Det är bra att folk gnäller på företag, då skärper de till sig förhoppningsvis.
Det är väldigt dåligt att vara som dig när man är konsument, du är alldeles för godtrogen.

Jag är inte godtrogen. Jag är kritisk men jag gnäller inte oavkortat varje gång ett företag gör något fel bara för att alla andra gör det. Jag granskar alltid kritiskt innan jag köper någon produkt som kostar lite mer än vad som räknas som fickpengar. Man kan gnälla på företag men då ska det vara något vettigt också. Det är just det jag menar. Många gnäller för gnällandets skull och inte för förbättring. Det finns dom som kritiserar med vettiga argument också men de är oftast lätträknade.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

ha ha ha. den va änna skoj den

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Nintendo det är grejer det. Aldrig haft problem med dom. Kommer ihåg mina gammla Nintendo konsoler (dom blev misshandlade rejält) och dom höll. Det va grejer det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av St0rm69
Ärligt talat...
Microsoft gör en del bra grejer och hel jävla massa skit. Det senaste dom gjorde riktigt bra va Xbox360, dealen att göra en mus tillsammans me Razer (hoppas på utveckling där) och Windows 98 (yeah you heard me!!!). Det senaste dom gjorde som va skit är ju typ Win ME, Win 2000 o Win Vista... XP e halvbra.

Apple är OXÅ bra på o göra dåliga grejer, som den vanliga ipoden (batteritid någon?? Någon?? ingen som bryr sig om batteritid? o dessutom e inte ljudkvaliten bäst...) , fula jävla laptops i massa glada färger och dåliga möss. DOm gör däremot Dagens laptops förbannar j**** bra, bättre än någon annan. Ipod nano är snart perfekt, o deras trådlösa routers o grejer e grymma...

Och Sony va ute ur leken i början på 2000-talet. dom va skitbra på o göra tvapparater o div. förr, men inte längre. tyvärr sony ni sunkar ner er mer o mer för varje år som går.

Sådär nu har ni alla fått en smäll på käften XD

Angående konsollerna e d kanske inte ett bra alternativ att förlänga garanting men det är ett jävligt strategiskt beslut som kommer spara dem huuuuuur mycke pengar som helst. Och jag måste säga att det är rätt, ja hade inte tagit ett annat beslut eller stämt microsoft för att dom e kassa över en sån här sak.

Om PS3 kommer hålla eller inte tänker jag inte uttala mig om.

Goodnight peeps!

Hehe blev tvungen att citera migg själv o lägga till en grej nu bara för det...

NINTENDO 8-bit RULLAR STADIGT!!!!!! Har spelat på min 8bit från releaseåret varje månad sen mamma o pappa köpte den o den funkar fortfarande! Aldrig bytt en del!

Visa signatur

Coolermaster Centurion, 2800+ AMD, 1024 mb minne (2x 512 mb ddr dualchannel), Seagate SATA 160 GB, HIS Excalibur 128 MB Radeon 9800 PRO

Permalänk
Inaktiv

wow kvalitetstest is teh shit..fyfan va klantigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Nintendo det är grejer det. Aldrig haft problem med dom. Kommer ihåg mina gammla Nintendo konsoler (dom blev misshandlade rejält) och dom höll. Det va grejer det.

Nä för man behövde aldrig blåsa på kasseten till NES 8 bitars. Kom igen nu. Igen produkt är 100% perfekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är ett massa obefogat gnäll på Microsoft allmänt tycker jag, det verkar precis som att det är något som man bara ska göra. Microsoft är av ondo född och kommer alltid så vara eller?! Jäkla patetiskt att gnälla tycker jag. Det är väl bra att de faktiskt säger något istället för att bara vara tysta om det eller hur?

Damn straight! Microsoft har kommit med en helmassa bra saker, däribland Xboxen. Dock känns det lite pissigt att som Xbox360 ägare veta att boxen som man betalat hundratals euro för bara "väntar på att gå sönder" och de vägrar ens säga vad felet kan vara. Tycker inte dom har rätt att sitta inne med sån information...

Finns det några rykten om vad felet kan tänkas vara?

Visa signatur

www.tomodomo.org - indie spelstudio i Helsinfors
www.fatcatrush.com - en 3D runner för iPhone som vi gjort på Tomodomo

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Skönt att dom har fixat problemet, nu slipper man spara ihop till det dubbla för en ps3a iallafall, även om en ps3 skulle vara 1000 gånger så nice.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eskepola
Skönt att dom har fixat problemet

Har dom det?
Det enda dom sagt är att dom inte talar om felet (för det kan gå sönder på så många sätt med samma felmedelande - jo tjosan, stor ide med olika felmeddelanden då…) och att dom förlängt garantin till tre år om den går sönder med det felet (som var? eh…) och den är i orört (original) och ej på annat sätt onormalt misshandlat skick…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Bra att du insåg ironin eller sarkasmen i inlägget ..

bra att du insåg min

jag har bara ps2 än så länge, ingen av 'next generation' konsollerna och kommer antagligen inte skaffa någon på länge. men isåfall blir de ps3. fast endast tack vare spelen. eller så är jag sonyfanboy

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är ett massa obefogat gnäll på Microsoft allmänt tycker jag, det verkar precis som att det är något som man bara ska göra. Microsoft är av ondo född och kommer alltid så vara eller?! Jäkla patetiskt att gnälla tycker jag. Det är väl bra att de faktiskt säger något istället för att bara vara tysta om det eller hur?

Vi har nog Microsoft att tacka för mycket av utvecklingen vi har sett på IT-sidan.
Att ligga i fronten av utvecklingen är aldrig lätt och man kommer alltid stöta på problem. Sen hur media uppmärksammar eller tystar ner saker är i verkligheten skit samma. Det är så klart att en miss från Microsoft ska höras och gnällas om mer än om ett litet företag gör någon miss.

Ett jäkla fjanteri är det att hela tiden gnälla på de stora drivande och framgångsrika företagen. Men det är ju så typiskt svenskt också att göra det.

Någon kan ju starta upp ett eget konkurrerande företag då som inte gör några missar alls någonsin, eller hur? Om det nu är så fel på Microsoft.

Nej jag jobbar inte på Microsoft och nej jag är ingen fanboy heller. Jag tycker bara att många gnäller helt obefogat på allt och alla när en miss av något slag har begåtts. Nu har de upptäckt ett fel och går ut med det, är inte det bra?!

Vadå obefogat gnäll?
Dom har tillverkat miljontals konsoler som alla är defekta och för att strö salt i såren så är deras kundservice helt jävla värdelös. Dom har även nekat till att problemet har varit så utbrett och sagt att bara ca 3% av alla konsoler är defekta.
Deras operativsystem är ju inte heller buggiga och fyllda med säkerhetshål...

Sedan när har Microsoft legat i fronten för utvecklingen? Tycker för det mesta dom ligger 4 - 5 år efter alla andra...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Obefogat gnäll? Dom har spenderat mång-miljard belopp på utveckling, tillverkat 11.6 miljoner maskiner under ett och ett halvt år och säger nu "hoppsan, dom är tydligen felkonstruerade".

Och dom höjer garantin till 3 år!!!

Kan ju börja att ränka ihop hur mycket dom kommer att lägga på reparationer pga att folk inte kommer behöva handla nya konsoller som det blev för dem som körde PS2.

Förmodligen kommer 360 bli en sjuhelvetes maskin om det bara blir möjligt att köra den med XBMC. Det är största anledningen till att folk sitter o trycker med sina gamla Xbox1 istället för att RUSA!! ut och köpa nytt.

PS3 hade isf varit ganska meningslös att ens släppa IMHO

Permalänk

Har en kompis i Kalifornien som köpte 360 tidigt och med någon sorts utbytesgaranti från återförsäljaren. Han berättade igår att han är inne på sin femte(!) 360 just nu och är rätt nöjd att de tydligen åtgärdar felet nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefanpson
Att säga att PS3 är så mycket bättre är ju att lura sig själv. Hur var det nu igen med alla de där PS2:or som lasern var så dålig så den bara dog gång på gång. Flera som har köpt 3-4 PS2 där snackar vi kvalite alla Sony. Alla har sina spöken i garderoben. Svårt att hålla hög kvalite när man skall ge alla snåla konsollgamers en dundermaskin som är nextgen för 20% av en fet spelrigg.

Har själv haft ps2 och pstwo. De var av senare versioner så de fungerade tillfredställande utan problem. Men ps2:an var version 9 och pstwo version 12 på samma grundkoncept. När det är så många versioner osar det katt och många har haft problem. Men en hel del av de som bränt lasern har även gjort det pga att de eller någon annan chippat maskinen på fel sätt, att det inte varit något motstånd eller annat mer avancerat skydd. Har en kompis som kört version 7 i åratal och den maskinen fungerar fortfarande utan problem. Jag brukar alltid vara försiktig att köpa tv-spel då de är helt ny, som med all hårdvara är man då "preuser" och då får man finna sig i en del problem. Fast det finns tillverkare av hårdvara som visar sig gång på gång hålla hög kvalitet, tänker då på nintendo som hållit en jämn kvalitet och inte vad jag vet behöva släppa 10-15 versioner av något. Men antalet versioner av hårdvara beror samtidigt på att tillverkningsprocesser förfinas, att moderkort, processorer görs mindre och att nya läsare används pga ekonomi eller tillgång. Allt är därför inte alltid svart eller vitt.

Permalänk
Medlem

Alla 360 är defekta, det var en jävla felprocent det. Hur 17 kan de inte ha lyckats märkt det tidigare? Borde inte varningsklockorna på MS ha ringt för bra länge sedan? några månader efter releas kanske, då problemen började bli rätt uppenbara för allmänheten. Ringar av död, repade skivor, kassa lödningar, maskinen är billig att köpa, det märks varför. Lider den månne av så många problem att MS av den anledningen vill hålla tyst om det?

Vet att många PS2or fick brända lasrar för att folk matade dem med kass media, så som billiga cd-r skivor och billiga hemkörda dvder. Maskinerna fick svårt att läsa de billiga skivorna och lasern brändes i förtid. Ingen produkt är felfri. Men 100 % krånglande maskiner efter 1 ½ år torde vara ett rekord.

Permalänk
Medlem

Jag har en Xbox 360 och är lite orolig att den kommer gå sönder efter de tre åren som garantin sträcker sig. Min Xbox 360 kommer säkert vara aktuell i 5 år eller mer. Så det är sjukt dåligt om detta innebär att livslängden förkortas rejält. Jag tycker en konsoll bör hålla i 10 år eller mer för att det ska vara acceptabelt. Hoppas verkligen min gör det.

Permalänk
Citat:

Microsoft did not disclose the exact nature of the problems, but said that it had made the necessary design changes and that units currently in stock will be upgraded.

Gäller detta även Sverige? Betyder det att de återkallar alla felaktiga enheter i butikerna?

edit:

Enligt Gamespot:s 360 failure rate undersökning var det ca 44% som haft en konsol som dött.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det finns ju något i mitten också, allt är inte svart eller vitt. Sen är det skillnad på att vara kritisk och att bara gnälla helt obefogat. Det är även skillnad på att vara naiv och att tycka att det är fjanteri med gnäll hela tiden, obefogat gnäll varje j***a gång Microsoft eller något annat stort bolag gör något som inte är så bra.

Alla företag vill tjäna pengar det är väl inte så konstigt... och ja, man ska vara kritisk, men också rättvis och inte en dryg fjant som bara ska gnälla för gnällandets skull.

Meh. Jag anser att det är bra när folk gnäller. Alltid bra när ett företag får lite press på sig.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Jag skrattar. Nintendo ftw.

Nemen stackars alla xbox360 ägare. Behöva springa in och byta är ju bara jobbigt i sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Det är ett massa obefogat gnäll på Microsoft allmänt tycker jag, det verkar precis som att det är något som man bara ska göra. Microsoft är av ondo född och kommer alltid så vara eller?! Jäkla patetiskt att gnälla tycker jag. Det är väl bra att de faktiskt säger något istället för att bara vara tysta om det eller hur?

Vi har nog Microsoft att tacka för mycket av utvecklingen vi har sett på IT-sidan.
Att ligga i fronten av utvecklingen är aldrig lätt och man kommer alltid stöta på problem. Sen hur media uppmärksammar eller tystar ner saker är i verkligheten skit samma. Det är så klart att en miss från Microsoft ska höras och gnällas om mer än om ett litet företag gör någon miss.

Ett jäkla fjanteri är det att hela tiden gnälla på de stora drivande och framgångsrika företagen. Men det är ju så typiskt svenskt också att göra det.

Någon kan ju starta upp ett eget konkurrerande företag då som inte gör några missar alls någonsin, eller hur? Om det nu är så fel på Microsoft.

Nej jag jobbar inte på Microsoft och nej jag är ingen fanboy heller. Jag tycker bara att många gnäller helt obefogat på allt och alla när en miss av något slag har begåtts. Nu har de upptäckt ett fel och går ut med det, är inte det bra?!

Tack.. Någon mogen, någon som förtstår.

Visst, får man vara "avundsjuk", visst behöver man inte älska MS, men fan utan windows skulle det inte ha hänt mycket förresten är det MÅNGA SQL, servrar och mycket annat som drivs på av MS, men men..

Synd att forumet förstörs av omogna personer, det tar liksom bara ner nivån på hela forumet.. och man märker det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Tack.. Någon mogen, någon som förtstår.

Visst, får man vara "avundsjuk", visst behöver man inte älska MS, men fan utan windows skulle det inte ha hänt mycket förresten är det MÅNGA SQL, servrar och mycket annat som drivs på av MS, men men..

Synd att forumet förstörs av omogna personer, det tar liksom bara ner nivån på hela forumet.. och man märker det.

Äh lägg av. Det finns ju kritik av olika nivåer. Skulle du vara glad om du hade köpt en svindyr apparat och sen får veta att den kommer gå sönder?

Jag tror ett av världens mest framgångsrika företag inom datorer klarar lite kritik.

Permalänk
Medlem

Bra att Microsoft tar sitt ansvar! Har själv en 360 som fått de röda ringarna, UPS var och hämtade konsolen igår.

Tycker det är synd och skam att så många 360 är trasiga och visst ska man ge Microsoft kritik för att kvaliten är så dålig, men man kan inte ta ifrån Microsoft att de tar det på allvar, reparerar utan knussel och förlänger garantierna.

Visst, "vill man vara kvar länge"-argumentet kan man ju alltid åberopa... Jag minns i alla fall de trasiga lasrarna på PSX som Sony högaktningsfullt sket i att åtgärda.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
Visst, får man vara "avundsjuk", visst behöver man inte älska MS, men fan utan windows skulle det inte ha hänt mycket förresten är det MÅNGA SQL, servrar och mycket annat som drivs på av MS, men men..

Den som uttalar sig på det viset kan inte sin historia särskilt bra.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Att säga att garatin höjs från ett till tre år gäller väl just hela världen i allmänhet? I Sverige är den väl tvingad till två år eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Obefogat gnäll? Dom har spenderat mång-miljard belopp på utveckling, ...

Mångmiljardbelopp heter det, inget annat. Testa att uttala det, borde kunna hjälpa en del. Mång är inte ett ord, man kan t ex aldrig skriva endast "mång", "mång-nånting" går inte heller utan det ska sitta helt ihop. Belopp är eget ord men om man testar att skriva isär dem så blir det två olika delar som inte alls behöver ha någon anknytning. Mångmiljard och belopp, jaha ja, är "mångmiljarden" ett belopp eller? Det är två ensamma substantiv, jämför med höga belopp, där beskriver höga (ett adjektiv) beloppet (substantiv).

Hoppas det här inte bara ses som en tillrättavisning utan även lite hjälp för dem som har problem med sånt här.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Kul att de äntligen insett det! Vad jag har förstått så har man vetat om problemet i flera månader. (dvs precis VARFÖR RLOD är extremt vanligt).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Random-person. Titta vad curly skrev. AMG TEH D00M APPROACHES. *Tittar på Random-persons sig.* Om man nu ska definera det särskrivning, som Yonte nu gör.

Yonte. Sluta vara ett sånt control-freak (xD). Tror du har missat det här men det är grammatiskt korrekt att skriva bindestreck mellan ord om man är osäker på hur det ska vara.

Bara för att vara mindre offtopic med denna posten:

Hurra för MS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RuUpeRt
Microsoft var bra. Nu försöker de nästan driva ett sensammonopol istället för att köra rättvist vilket i sin tur skulle ge en påskyndad utveckling.

Heh, själv tycker jag precis tvärtom.

Microsoft var skit under 80 och början av 90-talet men lyckades ändån växa så det knakade med massiva kampanjer i US osv, och käka upp andra företag. Trots att det fanns bättre alternativ, så som Amigan. Deras enda Amigaprodukt, Amiga Basic, var också buggigt som satan.

Sedan kom Windows 95 som visade att de trots allt kunde gå in i rätt riktning och visade det ännu mer med 98, 2000 och XP. Speciellt 2000, som varit mitt huvudOS i över 7 år nu.

Men visst, de har kommit lite bakom på senare tid. Vista saknar många funktioner man skulle vilja ha och känns rätt klumpigt, medan Mac OS X och Ubuntu får större och större delar av OS marknaden.

Men Windows är fortfarande i mitt fokus då DX10 låter fortfarande väldigt bra. Väntar bara på att utvecklare ska kunna utnyttja det och drivrutinerna blir optimerade. Fast när det sker så finns det nog ett nytt Windows ute

Det mesta negativa jag läser om Microsoft nu för tiden när inte egentligen deras fel, utan beror mest på hur marknaden ser ut i USA nu pga av att de tillåter mjukvarupatent, vilket är helt åt helsike fel. Så är det ju denna Xboxgrej också, men när de ökar garantitiden med flera år så är det ju inte mycket att bråka om.

Och sedan så läser man ju rätt mycket positivt så som Bill & Melinda Gates Foundation, deras jakt mot spammare osv.

Har aldrig riktigt förstått hur det kommer sig att Bill Gates är ofta sedd som den onda djävulen medan Steve Jobs är den tuffa coola killen när de jämförs inte bara på internetforum, utan även av media eller till och med "dokumentärfilmen" Pirates of Silicon Valley. Gates är väldigt frikostig osv med hans tillgångar medan Jobs är mest en underlig, excentrisk, självisk, och ibland otrevlig och besvärlig person. Gammalt, men lite om det här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefanpson
Och dom höjer garantin till 3 år!!!

Kan ju börja att ränka ihop hur mycket dom kommer att lägga på reparationer pga att folk inte kommer behöva handla nya konsoller som det blev för dem som körde PS2.

Förmodligen kommer 360 bli en sjuhelvetes maskin om det bara blir möjligt att köra den med XBMC. Det är största anledningen till att folk sitter o trycker med sina gamla Xbox1 istället för att RUSA!! ut och köpa nytt.

PS3 hade isf varit ganska meningslös att ens släppa IMHO

Är väl på tiden att dom höjer garantin till 3 år när dom haft ute konsolen i mer än ett år och hela tiden haft problem med defekta konsoler. Det var inte så länge sedan garantin blev 1 år, utanför sverige då...

PS3 har sålts i ungefär samma utsträckning som 360 gjorde under samma tidsperiod. Xbox 360 säljer inte särskilt bra. Bara ca 1 miljon sålda enheter de senaste 6 månaderna WW.

Wii kommer antagligen att passera 360:in inom några månader.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Avstängd

Finns det någon någonstans som vet vad man får för låda tebax? Alltså får man en nytillverkad XBOX 360 eller en reparerad?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro