Aktivitetsfältet är låst vid start!

Permalänk

Aktivitetsfältet är låst vid start!

Tjena!

Ja, som topicen lyder!
Varje gång jag startar datorn så går det ej att trycka på Aktivitetsfältet, det bara tutar till i högtalarna varje gång jag klickar på det!
Så vid varje start får jag starta aktivitetshanteraren och avsluta processen explorer.exe och sedan starta den processen igen, då funkar det! Men det är inte så jäkla roligt att göra varje gång!
Så vad är problemet och hur ska jag lösa det?

Tacksam För Svar!!

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem!

Dessutom startas inte vissa program upp automatiskt längre.

Permalänk

Jag installera om XP och blev då av med problemet, jag prova massa andra saker men inget hjälpte!

Visa signatur

i5 3450 @ Turbo 3.9GHz || Asus GTX 660Ti || 8gb Corsair Vengeance LP @ 1600MHz || Asus P8Z77-V LX || Intel 535 SSD 120gb || Corsair VX550W || Cooler Master Silencio 550

Det var inte jag!...... Förresten var det inte bara jag!

Permalänk
Medlem

Något av dina autostartande program hänger och låser fönstersystemet när det ska dras igång. Msconfig kan användas för att välja vad som skall startas. Stäng av så mycket som möjligt, starta om och aktivera ett program åt gången med omstart emellan. Då bör du hitta det felande programmet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara