Permalänk
Medlem

P35 Moderkort till Q6600

Tja, kan ni hjälpa mig välja ett moderkort som kommer passa bra till Q6600 processorn? Jag letar nog efter en P35 moderkort eftorsom den kommer kunna klocka processorn bättre. Har en budget runt 2000.

Förresten vet ni om de nya processorerna hos komplett kommer ha den här G0 steppingen?

Tack till ni som svarar.

Permalänk
Medlem

Abit IP35 pro har fått riktigt bra kritik, förmodligen köper jag ett själv. Kolla den här länken för recensioner:

http://www.neoseeker.com/Hardware/Products/abit_ip35_pro/

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem

Skaffa själv ett Asus P5K dxl, och ska köra en Q6600 på den

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tänker satsa på att Abit ip35-pro när det är köptime, klockar bra, bra layout, kylning helt ok utan att vara ivägen som på många andra p35'or. Har inte allt som tex Asus wifi korten, men inget jag använder endå. Drar mindre ström/producerar mindre värme en dom flesta andra etc...

Permalänk

Köpte P35-DS4 och tänker köra en Q6600 på den.
Behöver många heatpipes så det blev inget svårt val då jag hört mycket annat gott om den. Klarar även 1333 FSB från start.

Håller på modda in 2 datorer i ett skrivbord så därför behövde jag en extra bra lösning på kylningen.. kör even Thermalright Ultra 120 på den och tänkar snart skaffa HR-01 Plus till mitt 8800GTS kort.