Permalänk
Medlem

spänning mindre än 12 v?

Jag kollade just i bios och märkte att spänningen på 12volt ligger på 11.95..ibland brukar denna ligga på runt 11.80 eller 81...jag har ett chieftec 620 watt agg med datorn i sign...

min fråga är: är detta normalt eller är det allvarligt?

nätagget flämtar på som bara *** ibland när jag inte ens kör nåra spec apps och beter sig allmänt konstigt bara...

/M

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -

Permalänk

12 volt är ju ungefär vad en fläkt tar.. så förstår inte varför ditt nätagg skulle ta "illa upp"? Tror inte det är något allvarligt.. nätaggs fläkten kanske bara tokar sig?

Permalänk
Medlem

Köp nytt ?

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

Re: spänning mindre än 12 v?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michieff
Jag kollade just i bios och märkte att spänningen på 12volt ligger på 11.95..ibland brukar denna ligga på runt 11.80 eller 81...jag har ett chieftec 620 watt agg med datorn i sign...

min fråga är: är detta normalt eller är det allvarligt?

nätagget flämtar på som bara *** ibland när jag inte ens kör nåra spec apps och beter sig allmänt konstigt bara...

/M

Spänningsnivån 11,8V är ingen fara.
Har du kollat om nån process har hängt sig och tar alll CPU-kraft? På min dator brukar fläkten gå igång ganska snabbt efter att en process/applikation har hängt sig. Kolla CPU-lasten i task manager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Spänningsnivån 11,8V är ingen fara.
Har du kollat om nån process har hängt sig och tar alll CPU-kraft? På min dator brukar fläkten gå igång ganska snabbt efter att en process/applikation har hängt sig. Kolla CPU-lasten i task manager.

äh det är väl inte nått allvarligt...jag är less på ljudnivån iaf så det blir väl till o köpa ett corsairagg...nej jag har inte uppe nåra apps som drar och jag är tämligen säker på att agget bara är ren skit och inte kan hantera dessa spänningar för det går riktigt instabilt..

Visa signatur

c2d e6600 @ 3.5 @ Scythe Infinity - p5w dh DLX - 2048 Corsair XMS2 pc6400 - Antec P182 - BFG 8800 GTS 640 OC2 - Acer AL1916W 19 tft Widescreen - Corsair HX520 - Itrigue 3300 2.1 - Razer Diamondback -