Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Fräckt att det finns svenska som alternativ iaf. Verkar som att det är ett rätt unikt spel om man ser till spelbarhet. Inte alls som NG eller GoW. ]

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Heavenly Sword vart det största Antiklimax jag vart med om. 1 gig för 4 minuters spelande.
Lite pissigt att demot hackar såpass som det gör. Hoppas de polerar upp slutprodukten så man slipper det.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

När jag spelar Heavenly Sword så känns det som om att det körs i 1080i. Jag får såna där panoreningar (stavning?).

Permalänk
Medlem

blir nog köp på hs nu.
litet men väldigt nice.
lite väl lätt dock tycker jag.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Du vet aldrig om dom gjort det enklare i demon och detta var enklare motståndare. Finns betydligt svårare som man får slåss mot i grupper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Rättelse: 576i har dom PAL är 576i medans NTSC är 480i. Men nej det kommer inte funka på alla deras TV apparater om dom är för gammla. De flysta nyare burk-TV's stöder NTSC signaler men de äldre gör inte det. För att få det att fungera på dem så måste du ha en RGB kabel. Förutsatt att den stödjer det ens. Riktigt gammla TV apparater har inte det vet jag. Men sån gammal TV hoppas jag för deras egna bästa att de inte har

ääh! Några pixlar hit eller dit ;P
Okej tack för infon, tyvärr så är de felsta apparater de har ärlde än min förra TV som var mer än 13 år gammal

Så jag får väl bjuda hem folk till projjen istället :D, damn att HS demot var så kort, konstigt tycker jag på 1Gig....

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

btw så ligger gameplay videon från mgs4 uppe på amerikanska psn.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
ääh! Några pixlar hit eller dit ;P
Okej tack för infon, tyvärr så är de felsta apparater de har ärlde än min förra TV som var mer än 13 år gammal

Så jag får väl bjuda hem folk till projjen istället :D, damn att HS demot var så kort, konstigt tycker jag på 1Gig....

Det är väl alla jävla språk som tar upp sådan plats.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Rockstar: 'Complete' GTA IV Experience on 360

Citat:

Upon being asked whether there were any discernible advantages for PS3 owners that could compare to the Xbox 360 downloadable content, Simon replied "not that I can think of."

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3161552

Money buys everything...

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det är väl alla jävla språk som tar upp sådan plats.

Nej det är introt som tar upp så mycket plats. Dom har vart lite kluriga där. Istället för att introt måste laddas och spelas upp i realtid så har dom gjort en film utav "real-time" cut-scenen så det ser ut som att det är realtid grafik. Fördelen är ju att man slipper laddningstiden men det tar ju som ni märkt mer plats. Dom har även gjort så att banan loadar i bakgrunden medans filmen visas. För jag märkte att när andra gången jag skulle spela igenom demot så klicka jag bort filmen och då fick jag en load sida istället.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
http://www.fz.se förstås

Har de en speciel sida för PS3 eller är det jag som är blind ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pascal
Har de en speciel sida för PS3 eller är det jag som är blind ?

Skapar du ett konto och väljer att du vill läsa om PS3 så får du bara PS3-nyheter iirc

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Gran Turismo 5 Prologue Screenshots

http://forums.exophase.com/showthread.php?t=2901

Finner inga ord!

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem

Jävlar va sweet GT5 Prologue ser ut då

Permalänk
Medlem

Hej! Nybliven ps3 ägare här.

Måste börja med att säga att maskinen känns ju ofattbart stadig, på ett bra sätt! Och menyerna känns snygga o lätta. Har haft en xbox360 och jag gillade aldrig hur dashboarden fungerade. Kändes bara fult

Men jag hade en fråga också. Jag har en ganska gammal plasma med DVI och VGA men inte HDMI. Undrade om det fanns något sätt att komma upp i 720p med dom ingångarna. DVI ska väl va svårt då ps3an kräver HDCP. Men om det gick att konvertera komponent till VGA kanske? Någon som vet eller testat?

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Medlem

@skogum. den kan ju ha HDCP ändå, pröva med HDMi-DVI du.

inga bidrag från lilla Sverige i prolog? kommer kanske i det riktiga iof..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
@skogum. den kan ju ha HDCP ändå, pröva med HDMi-DVI du.

Rätt säker på att jag lästa upp mig på det där för ett tag sen och kom fram till att den inte hade det. Den är ändå 2 år gammal nu.

Visa signatur

| Fractal Design Arc | Asus GTX670 | Asus P8P67 B3 | i5 2500k | Corsair 8gb@1600mhz | Corsair HX750
| Intel 330 120gb + 1tb WD Black | Logitech mx518 | Logitech G930 | Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS

Permalänk
Medlem
Citat:

inga bidrag från lilla Sverige i prolog? kommer kanske i det riktiga iof..

Nope =/ Tror inte det iallafall. Vi har inte sett alla bilar från Prologue versionen ännu. Det är 40 bilar sammanlagt.

Jag tror vi inte kommer få se svenska bilar i Gran Turismo 5 heller. Vi har väl inte det innan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nope =/ Tror inte det iallafall. Vi har inte sett alla bilar från Prologue versionen ännu. Det är 40 bilar sammanlagt.

Jag tror vi inte kommer få se svenska bilar i Gran Turismo 5 heller. Vi har väl inte det innan?

Volvo var med i Fyran med en 240 Kombi och en S60... Dom lär ju vara tillbaka, men ja hoppas messt på en Saab 93 som man kan trimma järnet
Eller kanske en Saab 93 i pikes peak version eller va det heter

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är 40 bilar sammanlagt.

ah, ja då är nog proriteringarna lite andra ja..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
men ja hoppas messt på en Saab 93 som man kan trimma järnet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.dn.se/content/1/c4/16/11/lag_1.jpg

Viggen Jag hade velat ha den nya 2007 Anniversary Edition och 9-3 SS (Sport kombi)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Volvo var med i Fyran med en 240 Kombi och en S60... Dom lär ju vara tillbaka, men ja hoppas messt på en Saab 93 som man kan trimma järnet

Ah. Bleh, Volvo! Usch! Jag vill ha Saab!

Menar du den Pikes Peak versionen som Per körde med? (Eller vad han heter).

http://www.lehigh.edu/~cak7/eklund5.jpg

Jag kommer ihåg att den fick enbart köra på specialla ställen pga. den lät så jävla mycket. Den fick typ köra på Saab's test bana och racing banor

Kommer ni ihåg denna bilen från Gran Turismo? http://www.gta.cz/sanandreas/data/Peter/Images/Suzuki_Escudo_...

Hade typ 2 000 hästar =p Gick som fan!

Permalänk
Medlem

Eller varför inte Saabs senaste conecpt bil=D

Ge oss saab så blir vi nöjda:)

Ahh är den Per körde ja, JJa har för muig att han vann med den... Iallafall gick den som satan=)

Jovisst minns ja Escudon,, kul som faan på bakghjulen:D

Permalänk
Medlem

Saab Aero X Concept? Mmm, den är fin den.
http://pici.se/94525/ - Där är en som passar XMB, för er som gillar Saab

Massor av bilder här. Jag tog dom där ifrån men ändrade dom lite. Skärde av en liten bit

http://www.dieselstation.com/archive/Saab-Aero-X-Concept/

Permalänk
Medlem

Man behöver ju inte ändra storleken och så på dom innan. När man väljer en bild som bakgrund på PS3:an så kommer det ju upp ett beskärningsprogram som gör att du kan beskära bilden som man vill där. Mycket smidigare tycker jag iaf.

Visa signatur

Live Olimp (adda gärna)

Permalänk
Medlem

Någon som har manuallen i pdf format?

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Någon som har manuallen i pdf format?

pdf finns på tex Webhallen.

borde finnas nån mer direkt tycker jag men annars finns http://manuals.playstation.net/document/sw/ps3/current/index.... om det inte måste vara pdf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir så jävla lack på posten. Har beställt PS3 från elgiganten och paketet levererades i tisdags. Paketet kom till örebro i onsdags 05:39 och har legat där sedan dess. Får fan vänta tills på måndag eller kanske ännu längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Blir så jävla lack på posten. Har beställt PS3 från elgiganten och paketet levererades i tisdags. Paketet kom till örebro i onsdags 05:39 och har legat där sedan dess. Får fan vänta tills på måndag eller kanske ännu längre.

=( Posten är jävligt sega ibland

Permalänk
Medlem

Kan man överföra filer från datorn till ps3 via nätverket elle ska man behöva bränna ner allting =P