Permalänk

Tunic tower?

Är tunic tower fortfarande med i leken inom dem bästa kylarna?
Den var ju omottligt populär för någon månad sedan?

Mvh jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

jag äger en och det var med den jag tog 4437Mhz med min E6850 !! utan den vette fan om jag skulle nå det.

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Min tuniQ tower kyler dåligt, jag kör 3.6ghz 1.45v 52 grader idle vilket är för mycket. Jag har monterat om den många gånger och satt på flera 120mm fläktar. Dock så har jag upptäckt att i bottenplattan så är det gropar och repor, som om man har slagit i något tror ni att det kan vara felet? Eller att det skulle vara en konkav (vet inte om det stavas så) ihs?

Men till din fråga, de flesta verkar vara nöjda med sina så det blir nog du också.

Permalänk
Medlem

MaSaz9023

Jag föreslår att du "lappar" din tower.

Sandpappra ned den tills den blir perfekt platt med olika fina sandpapper.
Finns kit på nätet där man får alla sandpapper man behöver och en glasskiva som man kan testa så den är exakt platt.

Därefter se till o fixa en bra kylpasta (tex Arctic Silver 5) och använd dess instruktioner till att använda den.

http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Permalänk

men är den bättre eller sämre mot till ex. infinity?

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan de olika top end luftkylarna är väldigt liten (1-3 grader max). Det som spelar roll är hur bra kontakt du har mellan processorn och kylaren.

Masszazz9010123, kommer du ihåg hur det såg ut på processorn och på kylaren när du hade plockat av kylaren? Hur som helst så är det ganska stor risk att processorn är konkav (inte lika hög i mitten som i hörnena). Min var det. Min Tuniq Tower var ganska konvex i en riktning och rak i andra riktningen (som en cylinder)

Har du ett nytt frascht rakblad så kan du ju prova hålla det mot processorn framför en ljuskälla och se om du ser några springor. prova alla riktningar, och gör även samma sak med kylarens botten.

Edit: Och om du vill lappa dem så testa måla hela ytan svart med typ en tuschpenna, sen slipa 5-10 "drag" och sen kolla om färgen är kvar på stora ytor.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk

Jag har länge funderat på att lappa kylaren och eventuellt cpun men jag har väll inte riktigt vågat. Tycker att det ser ut att vara repor, eller spår i koppar plattan på tuniq towern så det blir väll till att lappa. Cpun har jag inte kollat på men jag får väll ta mig en titt. Tackar för upplysningarna.

Hittade den här sidan med lappningskit: http://www.easypckits.com/products/