Permalänk
Medlem

Sökes Konverterdosan Fiber

Hej jag söker var kan jag köpa Fiber Konverterdosan=omvandlare som har fler än 2 tp portar!Har fiber i lägenheten 100/100 Mbits!

Permalänk
Medlem

köp en switch...

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Medlem

Vad är det för typ av fiber du får in, singlemode, multimode, wdm?
Hur många ipadresser får du av din ISP?

En router verkar vara vettigt att skaffa!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Grejen är att jag vill köra Dreambox och jag använder redan 2 TP portar,altså inga kvar,jag har router,men jag vill kunna använda Dreamboxen utanför nätverket och då måste den ha egen ipadres.Jag får av min leverantör upp till 10 fasta privata ipadreser!1 tp går till privata dator,2 går till iptelefoni,och från iptelefoni modemet går tp kabel till min router då jag vill ha trådlöst på min bärbaradator!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petrucci
köp en switch...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoc
Vad är det för typ av fiber du får in, singlemode, multimode, wdm?
Hur många ipadresser får du av din ISP?

En router verkar vara vettigt att skaffa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbbbbb
Grejen är att jag vill köra Dreambox och jag använder redan 2 TP portar,altså inga kvar,jag har router,men jag vill kunna använda Dreamboxen utanför nätverket och då måste den ha egen ipadres.Jag får av min leverantör upp till 10 fasta privata ipadreser!1 tp går till privata dator,2 går till iptelefoni,och från iptelefoni modemet går tp kabel till min router då jag vill ha trådlöst på min bärbaradator!

Som tidigare sagts: köp en switch!
Om du inte vet vad en switch är så föreslår jag att du söker lite.

Permalänk
Medlem

släng upp en Switch med 2st SFP portar och släng i Gbics passande för fibern..

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Verkar ju redan som han kör TP kablage till datorerna från uttaget så skall väl bara vara att köpa en helt vanlig 100mbit eller 1gbit switch och dra allt igenom den. Onödigt att skaffa en dyr switch med fiber moduler, för det finns väl inte precis många ISP´s som ger privatpersoner riktig fiber direkt in i lägenheten utan att montera in en Fiber -> Tp konverter?

Mvh,
Viper@God