Kaspersky segar ner internet!

Permalänk
Inaktiv

Kaspersky segar ner internet!

Hej!

Varje gång jag ska gå in på en sida som inte har sparad cache så kan det ta minuter för bilder att ladda klart.
Så fort jag pausar Kaspersky så laddar bilderna klart med en gång. Detta är ju sjukt irriterande!
Är detta något vanligt problem eller är det bara jag som har problemet?

Jag kör med Kaspersky 7.0 och XP.

Edit: Kör med Firefox.

Permalänk

jag tror antiviruset går igenom alla filerna och kollar efter virus
kolla om det fins några inställningar där du kan stänga av virussökning när du surfar

Visa signatur

[Intel E6750 2,66 @ 3,2] [Corsair 4x1024MB 800mhz] [Gainward GeForce 8800 GT] [Antec neoHE 500w]

Permalänk

Prova att bocka av funktionen under egenskaper för anslutning till lokalt nätverk med rubrik [ Kaspersky Anti-Virus NDIS filter ]

Se om detta kan hjälpa dig.

Visa signatur

" You gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite? " - Mr. Blonde

Permalänk
Medlem

Köp orginalversion av Kaspersky

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Inaktiv

Gabriel Shear --> Det verkar inte funka, lika segt fortfarande.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Köp orginalversion av Kaspersky

Vad har det med min fråga att göra? Och hur vet du om jag köpt det eller inte?

Permalänk
Medlem

Testa att bocka ur Stealth Mode, (nu sitter jag på nån 6.x version, har inte skaffat senaste än, men det borde så typ lika ut).

Iallafall, Settings -> Anti Hacker -> Settings (den där dendär "baren" är) -> Zones -> bocka ur Stealth mode.

Om det inte räcker så gå in under Additional också och kryssa i Maximum Speed istället för Maximum Compability.

Det sista kan göra att du kan få lite problem med DC, det fick jag, men då får jag använda Win-brandvägg medans jag kör DC.