Fick känna på T650 idag.

Permalänk
Medlem

Att man har massor med patent är inte en garanti för en succé. Och jag undrar om du tittat på en telefon ifrån slutet av 90-talet på senare tid. Vi kan jämföra med lite Ericsson-lurar.

Det här är då en populär företagar-modell från 1999:

Det här är en företagar-modell från 2001:

Och det här är en populär företagar-modell från 2003:

För att inte nämna alla Windows-lurar, Nokia-modeller etc. Utvecklingen har inte stått still, men visst, en spark i baken är väl bra för alla parter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Grundprinciperna har varit de samma hela tiden. Det stör mig en hel del.

Därför tror jag det är bra att någon ny bryter sig in. Nytt blod behövs. Jag hade en skiss på ett GUI till Ericsson 2000. Visade skissen för en på deras HR-avdelning. De bara skratta och sa de redan hade det perfekta användargränssnittet. Glömmer det aldrig.

Ps. Hur lyckades du pricka in tre lurar jag har haft? ds.

Permalänk
Medlem

en fråga
är det folke i bakgrunden på bild 3?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Att man har massor med patent är inte en garanti för en succé. Och jag undrar om du tittat på en telefon ifrån slutet av 90-talet på senare tid. Vi kan jämföra med lite Ericsson-lurar.

...

För att inte nämna alla Windows-lurar, Nokia-modeller etc. Utvecklingen har inte stått still, men visst, en spark i baken är väl bra för alla parter.

Visst hände det mycket i början av 2000. Men de senaste två åren har det inte hänt lika mycket.

2005:

2007:

Permalänk

nån som vet om det är safirglas på kameralinsen också? har den inte det känner jag inte att telefonen är så intressant..med vanligt linskydd hade jag varit riktigt sugen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
Visst hände det mycket i början av 2000. Men de senaste två åren har det inte hänt lika mycket.

2005:
http://www.sonyericsson.com/images/spgd/GPD_40654_26_0_4000.p...

2007:
http://www.sonyericsson.com/images/spgd/GPD_45150_26_0_4000.p...

Jag kan inte hålla med. Jag har använt mobiltelefoner sen slutet av 80-talet och tycker seriöst inte att så mycket har skett. Det är knappsatser och liknande system i grund och botten. Ett tag köpte jag ny telefon bara för den hade en ny funktion som jag tyckte var intressant. Nu tycker jag ingen telefon, förutom iPhone, är intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Jag kan inte hålla med. Jag har använt mobiltelefoner sen slutet av 80-talet och tycker seriöst inte att så mycket har skett. Det är knappsatser och liknande system i grund och botten. Ett tag köpte jag ny telefon bara för den hade en ny funktion som jag tyckte var intressant. Nu tycker jag ingen telefon, förutom iPhone, är intressant.

OT: Vad är det då som är nytt med iPhone som du inte sett i utvecklingen sedan 80-talet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xhit
OT: Vad är det då som är nytt med iPhone som du inte sett i utvecklingen sedan 80-talet?

Gränssnittet.
Riktigt internet i en riktig webbrowser.
Rätt användande av telefonsvarar delen.

Permalänk
Medlem

Ett system som VERKLIGEN går att använda utan att slita av sig håret.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Ett system som VERKLIGEN går att använda utan att slita av sig håret.

Det får väl iallafall tiden utvisa.

Permalänk
Medlem

Jao, därför jag satte en glad gubbe på slutet.

Permalänk
Medlem

Mailade Elgiganten här om kvällen, fick svar idag.
Dem har skrivit på sin hemsida att T650i (den gröna) kommer ut tidigaste nu den 14:de. Jag frågade dem om dem samtidigt får in den fast i blå. Den finns i grön och blå. Men dem var inte hundra om när dem skulle få in den i blå... Tänkte bara dela med mig med denna info

Permalänk

Ingen som hört något om Tre kommer ta in denna i sitt sortiment?

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Den gröna var tamejf*n den fulaste telefonen i mannaminne, hands down.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Ingen som hört något om Tre kommer ta in denna i sitt sortiment?

Frågade precis Tre chatten om dom kommer att ta in k850/t650 men tjejen där visste inget om det.
Men jag själv tror att dom gör det,det tjänar dom på.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adzam 1
Ett system som VERKLIGEN går att använda utan att slita av sig håret.

http://www.intomobile.com/2007/08/10/analyst-apple-iphone-scr...

Permalänk

Läste på Esato att SAR-värdet är mycket högt. Sony Ericsson har uppenbarligen lyckats mäta upp 1,8 W/kg och det är nära gränsvärdet som ligger på 2,0 W/kg.

http://www.sonyericsson.com/downloads/T650i__SAR_ROW_R1a_Mult...

Permalänk
Medlem

Detta är ju sjukt. Från början tyckte jag den var den fulaste telefonen någonsin, idag är den plötsligt näst intill snygg. Tror jag är schizo. Får bli att boka en.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rince
Detta är ju sjukt. Från början tyckte jag den var den fulaste telefonen någonsin, idag är den plötsligt näst intill snygg. Tror jag är schizo. Får bli att boka en.

Tänk vad dåliga bilder kan ställa till det.

Permalänk
Medlem

Riktigt läcker lur, SE är riktigt duktiga på att kombinera egen design med hög kvalitets känsla parat med bra funktioner och ett vettigt pris!

Visa signatur

Dell XPS 420 + 2408WFP
HP Pavilion dv9390ea
PS3/Wii + Panasonic TH-42PZ70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexander.l
Läste på Esato att SAR-värdet är mycket högt. Sony Ericsson har uppenbarligen lyckats mäta upp 1,8 W/kg och det är nära gränsvärdet som ligger på 2,0 W/kg.

http://www.sonyericsson.com/downloads/T650i__SAR_ROW_R1a_Mult...

Det är mycket synd! Annars hade jag köpt en.....ska sälja min W880 pga av det höga SAR-värdet.
Synd att man inte vet hur SAR-värdet påverkar en själv i längden.....men tills man vet så får man klara sig utan vissa lurar. Värt eller inte, smaken är som baken

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Mobiltelefoner har funnits relativt länge nu, tidigare mobiler strålade bra mycket mer än dagens lurar och det finns många som använt mobil dagligen i mer än 10 år. Hittils har ingen tagit skada av strålningen.

Strålningens inverkan på människokroppen är bara ännu en nyhetsbristsdomedagsprofetia från bild-extra redaktionens fikarumsavdelning. Dessutom är SAR-värdet inte representativt då det är den maximala strålningsnivån en viss mobil kan ge ifrån sig och inte vilket många verkar tro ett värde som faktiskt förekommer när man använder telefonen och om så är fallet mycket sällan. Dags att vakna upp och ignorera dessa fjanterier.

Permalänk
Medlem

Är man skraj så använd headset...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexxander
nån som vet om det är safirglas på kameralinsen också? har den inte det känner jag inte att telefonen är så intressant..med vanligt linskydd hade jag varit riktigt sugen

Efter vad jag har hört från folk som testar, så var det plastglas på prototyperna, men det ska vara glasglas även på kameran vid lansering...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Hedersmedlem

1.8 i sar värde. det var fan mycket asså

Permalänk
Medlem

Fick äran att känna på K770 idag, riktigt niiice var den

Fick ingen bild på den snygga baksidan då min n95s batteri dog.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Lutar åt att det blir en K770i så fort tre börjar kränga den,bra mkt tunnare än k800i också då tjockleken på k800/k810 känns lite för mkt.

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_k770_cybershot_hits_on-...

Permalänk
Medlem

den va rätt fin, o äntligen en vettig knappsats från SE; tucker det varit mycket konstiga knappsatser på de senare SE nallarna

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Den lila varianten var ju sjukt fin!

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

t650 och k770 kommer att börja säljas av Tre i slutet av september,Så då blir det förlängning för min del.K770 blir det isåfall