Permalänk
Medlem

Din åsikt om Zepto!

Tanken var att zepto användare skulle få skriva här om vad de tycker om sin zepto dator.

Tänk på att vara objektiv och se både positiva och negativa åsikter om just din dator.

Permalänk
Inaktiv

Hoppas nu att bara Zepto folk röstar

Permalänk
Medlem

Vore det inte trevligt om ALLA röstande skrev vad som är bra/inte bra? på så sätt blir väl inte testresultatet för manipulerat.. jag ska ta en tur med hunden sen återkommer jag

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

hmmm jag har själv aldrig personligen haft en zepto, men en polare har en och den bara krånglar för honom så anus röst blire för mig!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

hokai; min 3415W

positiva saker; möjlighet att köpa utan OS då man inte pallar vista än, hög prestanda i förhållande till priset, kvalitet (ja mitt tangentbord fungerar problemfritt), 2megapixels webcam och fingeravtrycksläsare som varit guld för mig, designen..

negativa saker; ingen häftig design för dem som nu gillar det... får återkomma..

med andra ord röstade jag "bra"

@exxoritas, tanken var att zepto Användare skulle rösta eftersom, annars skulle vem som helst på forumet rösta iom att det finns gaanska mycket kring zepto här.. "jomen jag rösta anus, för kolla bara va mycket problem folk har" >.<

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Precis som reoshi sa så är det meningen att de med handfasta erfarenheter ska rösta.
Ni får gärna skriva vad det är som får er att rösta på ett eller annat sätt.

Permalänk
Medlem

Har inte så mycket att säga här, men det är exakt samma sak händer när folk vill ha rekommendationer om ett visst märke. Då är det alltid nån snubbe som har en kompis vars mammas/pappas dator av det märket inte fungerade som kommer med råd.

Permalänk
Inaktiv

Sålänge man haft kontakt med datorn anser jag att man kan rösta. Jag har bara läst... så jag håller mig ifrån. Eller ni kanske bara anser ägare... men det är ju faktiskt så att folk som bara lånat/tittat på fått intryck med (både bra och dåliga).

Permalänk
Medlem

ja jag vene.. jag skulle nog inte vilja rösta angående min farsa vaio.. visst jag har använt den och så, lånade den en del innan jag köpte min.. dock har jag ingen aning om vad den kostade, hur supporten är, om det var något krångel i början eller sånna grejjer, jag lånade bara en fungerande dator, använde den till att spela upp musik, och lämnade tillbaks den.. det intryck jag har är bara att den var helt ok..

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Eller om det är kompisen själv som massuppfittat datorn och supporten etc när denne kommer och klagar i efterhand...

Permalänk
Medlem

ja.. bäst tycker jag iaf om alla röstar skulle kunna skriva varför dem röstat som dem gjort.. det är hur som helst väldigt bra att veta

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

BRA!
Har haft en 6224w i hmm.. två tre veckor nu.
Det jag har att klaga på är:
- Att fläkten möjligen låter för mycket ibland.
- Om man trycker på sidan av en tangent kan den "låsa" sig. Man får helt enkelt trycka till så den går ner. Möjligt att det är så för alla tangentbord för bärbara.
- Den blir ganska varm. Men det var väntat på en 14" med ett fett grafikkort
- Touchpaden saknar tydliga kanter vilket gör att man råkar trycka lite utanför ibland. Händer ofta när man inte har något ljus i rummet.

Kör med Vista och det funkar klockrent. Har kört några spel t.ex Overlord. Flöt på bra. Inte med de bästa inställningarna dock.
Högtalarna är bättre än väntat men de är inte som externa direkt.

Det var det jag kom på just nu.

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Zeptos datorer med kraftfull hårdvara är och speciellt har varit billigare än konkurenterna. För att Zepto ska kunna hålla priset så antar jag att kvalliten är därefter. Sen är det också datorer för lite kunniga då man kan behöva pilla lite extra för att få allting att fungera, vilket jag inte har problem med när det gäller Windows i alla fall.

Jag tycker om min 3415W i alla fall. Inga värmeproblem, lagom tyst och hyffsat stadigt chassi. Finns som sagt Dell om man vill känna sig tryggare. Men egentligen, alla laptops har sina svagheter och problem.

Permalänk
Medlem

Jag kan skriva om min dator när tråden ändå är igång.
En zepto 6214w:
Dåligt: icke stabilt trådlöst nätverkskort (zeptos egna). Trasig s-video ut. Konstanta blåskärmar som icke gick att fixa trots ett antal samtal med support.
Ingen skarp kant på touchpaden. Ingen HDMI

Bra: Chassit är stabilt, högtalarna var bra för att vara interna, Bra skärm vad gäller skärpa och färgåtergivning.

Blir ett anus för mig.

Permalänk

Varför bygger man en dator som är så liten med massa prestanda om den överhettas och inte klarar av att kyla ordentligt?

De man tillverkar måste man ju testköra för att se om den är rimlig att sälja?
De är ju som att sälja en Volvobil med 800Hk för att de är grym kraft men att bilen sedan står på bakhjulen när man släpper kopplingen!

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Medlem

Till boken:

Finns väl inte många laptops som kom ut våren 2006 som hade HDMI eller?

Skulle tro att folk som inte har zepto själv röstar i denna tråden, vilket gör det lite besvärligt att få ett rättvist resultat.

Mitt svar:

Bra

Permalänk

BRA!

Har haft en 6625WD med Win XP Pro i tre veckor nu, och jag har bara positiva erfarenheter. Skärmen är lysande, mycket skarp och fin. Prestandan (6207 i 3dMark05) kan jag inte klaga på heller. På vissa håll klagas det på tangentbordet, men jag har inte märkt av något böj eller glapp. Vid tung belastning blir den lite varm, men inte värre än andra laptops jag provat. Det enda jag inte gillar är att det inte finns några klara avgränsningar på touchpaden, men den använder jag så gott som aldrig så....

Visa signatur

Zepto Znote 6625WD : Intel C2D T7300 2.0GHz, Geforce 8600M GT 512MB, 2 GB DDR2 667MHz/PC5300, Samsung 160 GB Hybrid, Windows XP SP2.

Permalänk
Medlem

Jag tror, vet, att folk som inte själva använder Zepto röstar i denna tråden..

Sen är det 5 fler hittills som röstat i denna än som röstat Zepto i min "vilket märke gör DU?".. Det behöver ju dock inte betyda nånting..

För övrigt skulle jag gärna se att alla röstande skriver varför dem röstat som de gjort, tex som Boken gjorde här ovan.. Vilken Modell och vad för problem man haft tycker jag är viktigt att veta..

Det gör det nog även lättare att få ett 'rättvist' resultat..

"Lite OT"

Jag tror inte 6625WD skulle ha problem med glapp/svikt.. Men däremot 'plastiga' tangenter, dvs lite responslösa och tunna.. Tycker det är en smaksak, men som jag förstått det är det där kritiken mot 6625WD tangentbordet kommer ifrån, alltså inte samma som 3415W.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Inaktiv

Reoshi, hade du klagat på resultatet även om det sett annorlunda ut? Då du deltog i omrösningen antar jag att du "accepterar" den och så även resultatet. eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_Jaha
Reoshi, hade du klagat på resultatet även om det sett annorlunda ut? Då du deltog i omrösningen antar jag att du "accepterar" den och så även resultatet. eller?

Nej förmodligen hade han inte det, och inte jag heller, men eftersom det finns många i diverse zepto-trådar här på forumet som själva aldrig innehaft en zepto-dator, men klagar på företaget ändå baserat på vad andra skrivit om dom.

Om röstningen hade gällt t.ex. Acer, hade jag valt "varken eller", men jag tror att många hade valt "anus" eftersom många här på forumet inte tycker om acer, trots att säkerligen hälften av dom aldrig ägt en acer.

Permalänk
Inaktiv

Ao, men ser man så stora brister i en omröstning tycker jag inte man ska delta. Man ger inte sin röst och sedan efter ett tag berättar att man inte tror på det ;). Sänder ut lite konstiga signaler... till mig iaf :).

Permalänk
Medlem

Jag deltog i hopp om att alla folk skulle rösta efter vad Boken skrev, alltså att man skriver ett omdömme också, men jag skulle inte direkt bli nöjd även om 100% skulle rösta "bra" utan att skriva varför.. Men precis som insats skriver , jag tror en stor del av de röstande aldrig haft en zepto utan ugår ifrån vad dem hört/läst..

Hade jag inte röstat så tidigt hade jag antagligen inte gjort det nu, var var den tredje röstande, antog att Boken röstat innan mig (och jag har redan läst om hans problem och att en röst var hans sa sig nästan självt) och sedan exxoritas röst som grundade sig i vad en polare upplevt, vilket jag kritiserade men eftersom han ändå skrev orsaken kunde jag enkelt bortse från en röst när man sedan kollar resultatet.. En kort stund efteråt hade antalet röster stigit markant men ej inläggen, visst man kanske röstar först och skriver sen, tar väl ett par minuter (så jag gjorde tbh, var ute med hunden dock) men nu är det väldigt tydligt att alla inte avser skriva ett omdömme, så därför jag nu missnöjd med resultatet..

Ett 'Anus' resultat glädjer mig lika mycket som ett 'Bra' så länge man berättar varför.. och det inte grundar sig på andras åsikter enbart.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Inaktiv

Men vad förväntar man sig i en omröstning här egentligen. Tror nog alla visste hur det KUNDE bli.
Sen kanske de som röstar anus (eller bra) inte pallar förklara varför, då någon kankse hoppar på dem och säger något som ändå leder till en diskution i smaksak.

Jag tror även många kan rösta bra... dels pga hur deras sida är uppbyggd, att du kan bygga utan OS, för många skriver bra här... de är billiga osv osv. Men visst, där är folk (säkerligen) som röstar Anus på grund utav vad de har läst... men det lär ju knappast bara va åt ena hållet och det var ju knappast svårt att förutspå.

Permalänk
Medlem

jomen boken syftar ju på just "din dator", då även modell.. inte att man ska tycka till om zepto som märke bara..

folk har ju dock en tendens att heldre klaga

men som du säger, går väl inte förvänta sig så mycket. blev nog lite förblindad av hopp där, dock om alla skrev sina omdömmen och vad dem röstade kunde man ju dra en slutsats utifrån det (inte själva omröstningen).. antar det var vad jag hoppades på, fast verkar inte bli mycket sånt.

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk

fan jag trodde ju anus va nått fint

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi

För övrigt skulle jag gärna se att alla röstande skriver varför dem röstat som de gjort, tex som Boken gjorde här ovan.. Vilken Modell och vad för problem man haft tycker jag är viktigt att veta..

Det gör det nog även lättare att få ett 'rättvist' resultat..

tror du har klargjort det nu. (bättre att man röstar, skriver en liten förklaring, om man vill ). vilket fall som helst så syns det att flera har haft eller har dåliga erfarenheter med Zepto.

(om man nu har använt Zepto några gånger eller massor av gånger spelar ingen roll. viktigast är att man har belägg för det man skriver/röstar. det spelar ingen som helst roll om du äger en Zepto , har ägt en Zepto eller bara har använt en Zepto).

Visa signatur

go7900gs (600/800) + (Xps)130W power supply || T7200 || 2046MB || UltraSharp TrueLife
____________________________________________
Benchmark:[img]http://img225.imageshack.us/img225/7261/38662361wc4hj5.jpg[/img]

Permalänk
Medlem

Dock är ju tanken att man skulle skriva om sin Zepto dator.. Sen tvekar jag starkt på att alla röstande har tillräckligt belägg..

Och utan kommentarer är det helt meningslöst imo.

Ser det ungefär som ett test/review där allt man skriver är "Anus" eller "Bra", sånt vill vi ju ha mera av

"Tanken var att zepto användare skulle få skriva här om vad de tycker om sin zepto dator.

Tänk på att vara objektiv och se både positiva och negativa åsikter om just din dator."

pretteh clear to me

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Zepto 6314W

+ Bra batteritid med 12-cells batteriet med tanke på prestandan
+ Bra prestanda
+ Robust chassi
+ Väldigt trevlig personal, support

- Verkade inte riktigt som att dom kontrollerat datorerna ordentilgt innan dom skickar iväg dom, den fungerade som den skulle men tangentbordet var glappt
- Datorn gick sönder efter en tids användande, stängde bara av sig helt utan anledning, kan ju vara så att jag hade otur eller att kvaltén inte är den bästa.....
- Dålig skärm, betraktningsvinkeln är under all kritik

Visa signatur

Athlon64 X2 3800+, MSI K8N Neo4, 3Gb minne, BFG 8800GTS, Corsair 650W, 2x24" Wide
Laptop: Zepto Znote 6314W, Core 2 Duo T7400, Go7600, 2048mb Kingston

Permalänk
Inaktiv

Så med andra ord, har man haft en Zepto och man (inte) gilla den. Sålde eller köpte ny... får man inte skriva?

Har man underlag för sitt tycke så kan man rösta imo. Svårt att säga att en person som tex lånat en Zepto en vecka för att grundligt kollat den inte skulle få rösta för han inte betalt och äger den?

Permalänk

är de inte bättra att ha en sån här tråd utan nån mätningsgrej utan bara att den som har erfarenhet av en zepto skriver ner sina erfarenheter med den datorn och så fylls de på med fler o fler sådan inlägg efter varann här...?

Visa signatur

www.buyuz.com elektronik när den är som Allra billigast!