Permalänk

Problem med Amd64 x2 4200+ socket 939

Hej.

Ja som topicen lyder så har jag problem med min nya cpu, får nämligen ingen bild på skärmen, den förblir svart när jag ska starta upp datorn, cpun är sprillans ny så borde inte vara något fel på den, när jag sätter i min gamla Amd64 3200+ så fungerar datorn utmärkt, moderkortet är ett MSI k8t Neo2, har uppdaterat till bios 3.30 utan någon framgång, har själv inte en aning vad som är fel, moderkortet stödjer x2....

Tacksam för svar.

Permalänk
Avstängd

Har du senaste bios:et? ditt nuvarande kanske inte upptäcker den nya processorn. Jag personligen brukar formatera om hårddisken när jag skaffar ny hårdvara för att vara säker på att det inte ska bli konflikt med gammal data i registret

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Hunter(Swe) enligt MSI live update 3 så är det senaste biosen just 3.30, men får kika in på MSI hemsidan och kolla runt lite.

EDIT, satt och kollade runt på MSI hemsida, hittade ett bios 9,4 som uppdaterar CPU ID, är nog det som gör som jag kan köra på dualcore, men bara det att man måste tydligen flasha då, har nämligen ingen diskett, måste väll finnas något annat sätt att få in biosen på?