Permalänk
Robot

Orjan.Project[III]

Orjan.Project[III]

Projekt som kommer att byggas under sen vår och sommaren 2007.

Jag har tänkt att chassit ska vara klätt av aluminiumplåt med läckra detaljer av aluminium- och svartlackerad stålplåt. Några belysningar har jag dock ej bestämt.

Kom gärna med tips och frågor.

//Orjan

Besök albumet: Orjan.Project[III] av busorjan

Permalänk
Medlem

Vad ska du täcka den i för plåt? Och ska du lacka eller inte?

Permalänk
Medlem

Tung!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Tung är bra Aluminium plåt, borstad. Svarta m6 och uppåt -skruvar. Aluminium- och stålplåtdetaljer. Aluminiumen borstad, stålen svart och klarlackad. Kommer bli fint. Vågar inte visa CAD eftersom det kommer troligen ändras under bygget.

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Tung, Järn och stål dator fördelar + :
Om huset rasar har datorn en chans att klara sig.
Om huset börjar brinna har datorn en chans att klara sig
Om en tjuv kommer in orkar han kanske inte ta datorn med sig.
Du kan använda datorn som ett Kassaskåp.
Om en demolerings kula saknas kan dom alltid låna din dator.

Permalänk
Medlem

Haha Inte så tung kanske

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Fan va nice med lite hemma bygge:D skulle vara jävla nice att sitta vid ett chassi man byggt från gruden(:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Tung, Järn och stål dator fördelar + :
Om huset rasar har datorn en chans att klara sig.
Om huset börjar brinna har datorn en chans att klara sig
Om en tjuv kommer in orkar han kanske inte ta datorn med sig.
Du kan använda datorn som ett Kassaskåp.
Om en demolerings kula saknas kan dom alltid låna din dator.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Fan va alla gnäller om att den blir tung, skit samma man är väl man? :D:D

Visa signatur

"Öl är beviset på att gud älskar oss och att han vill att vi ska vara lyckliga" - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Sätt genomskinliga glaspaneler på den så blir den som ett akvarium

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Medlem

Okej, nu har jag lackat ramen, fått hem plåtar. Dock inte alla. Jag har monterat två, snart tre... innan regnet började falla. Om vädret vänder ska jag försöka få dit fyra av dom. Den del som jag ej har är bottenplåten, så det är inte krisläge. Dock är jag inte helt redo förrän jag har fått två stålplåtbitar som ska lackas svarta, klarlackas och blir till saftigt mastordonta detaljer. Men man ser ändå helheten då de svarta M6-skruvarna är basen till snygg design.

Ska försöka få upp bilderna så tidigt som ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

egentligen borde jag jävlas med folke..
pinsvetsa ihopp ett chassi i 10mm Hardox 600
och hänga på en kassaskåps dörr som sidoplåt^^

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Meeeeeeer bilder!

Permalänk
Medlem

Har nu äntligen börjat med chassit igen, efter några veckors jobbande osv har jag ej haft mycket tid, men nu ska chassit bli klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snyggt ... gillar hur du har satt dit plexit blir skit bra .... Keep it up

sjuuukt snyggt med fronten

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Härligt:P Mer än man förväntade sig i början av loggen:) Påminner lite om SleepstreameRs grejer... Haft honom som insperation?

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk
Medlem

Är rädd för att din hårddiskmontering kommer skapa resonans i chassit, inte funderat på att göra någon sorts ljuddämpning?
Annars ser det skitfint ut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tackar för all feedback!

Jo visst har jag sneglat på SleepsteameRs chassin, jag menar dom är ju så sjukt snygga!

Hårddiskmonteringen är inte klar... Jag gjorde bara en liten del för att bestämma hur ungefär den skulle placeras, så jag kan veta vilka områden som är fria för fläktar och annat mojs. Jag har faktist tänkt att jobba lite mer på den imorgon samt ovansidan och börja tänka på kylning osv.

Om det blir taskig resonans får jag lösa det med något ljuddämpande.

Åter igen tack för feedback, kom med mer frågor och kritik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer bli riktigt kul att se resultatet av ditt arbete med chassit, ser redan snyggt ut, och då har det fortfarande tejpen kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nyken
Kommer bli riktigt kul att se resultatet av ditt arbete med chassit, ser redan snyggt ut, och då har det fortfarande tejpen kvar!

Känns skönt att höra. Haha, maskeringstejpen har jag på för att jag lätt ska kunna rita var saker ska monteras och sågas osv, plus att det skyddar mot eventuella repor som kan uppkomma under arbetet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bästa på länge

Visa signatur
Permalänk

ser bra ut......helt klart

Visa signatur

Asus P5KC P35, E4500 2.2Ghz@3.3Ghz 1.385v , 2GB Corsair XMS2 5-5-5-12 800Mhz, 160GB sata, Radeon x1950GT 256mb, Xilence 500W, Philips 190S

Permalänk

Najs : )

Permalänk
Medlem

Det ser ut att bli riktigt tufft!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Ser skit snyggt ut när du tagit bort det vita 8]

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk
Medlem

det fita är nog tejp för att skyda för repor.. och så inte borar glider etc

Permalänk
Medlem

Det blir bara bättre och bättre Orjan
Man önskar att man var lika skillad som dig, och hade tid.

Du får min röst när du är klar!

Mvh

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Skillad och skillad, vet inte om jag är så skillad. Jag har lätt för att lära och provar mej fram. Mitt nuvarande bygge är mitt tredje chassi ( andra aluminium, första "avancerade"), innan har jag knappt gjort något annat än det jag gjorde i slöjden i högstadiet.

Tid - Det har jag väl inte så jättemycket själv, har jobbat i sommar och nu är det tillbaka till skolan som gäller. Och då blir det mycket skolarbete och pluggande som står ivägen, men om man koncentrerar sej så gott man kan så hinner man med rätt mycket på bara två timmar.

Dock har jag gjort väldigt många små misstag som inte syns på bild, och alla kanter och dylikt ser mycket bättre ut på bild. Egentligen är det bara att känna att det här vill jag göra, koncentrera sej, lägga ner lite tid, lite pengar och bara köra! Är man intresserad och vill ha ett bra resultat så går det.

Mvh Orjan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur mycket maskeringstejp har du använt??
Nice bygge annars!!

Visa signatur

AMD64 3800+ 2,65ghz Tt Big T | Gecube x1900xt 615/1494| G.Skill HZ PC4000 3.4.4.8 | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | 570GB-250Gb S-ata-320Gb ide| Aspire ATX-AS500W | 3DMark05 10203p

There Are No Secrets, Only Information You Don't Yet Have

Permalänk
Medlem

Tillräckligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

snyggt massa + för du har likadan mus som jag love mx serien

Visa signatur

P4 3,4GHz, 2Gb ddr2 pc6400, 320GB wd, 8600gt 256mb