Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NYPD
Beställde precis skärmen (HP w2207) lite små less på min 19 ;P

Så nu blir det 22" som spel/film/what ever och 19" till IRC + winamp..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
alltid trevligt med dualscreen:)

Japp är verkligen sugen på denna skärmen är jobbigt att ha en gammal CRT + TFT på skrivbordet, hade varit mycket bättre med två TFT

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prince yaku
Tjena alla dataentusiaster.. jag behöver hjälp.. Det är såhär att jag är en designer av datamöbler och jag behöver hjälp med denna specifika skärm, det är så att jag behöver veta om dataskärmen startar upp igen om man startar skärmen och drar ur sladden, sen sätter den i jacket igen, Skulle någon kunna tänka sig att prova det åt mig om ni har en sådan skärm skulle det hjälpa mig något otroligt.. tack på förhand

Jag drog ur sladden ur jacket och min skärm startade igen då
Antar att det är lika på alla

Permalänk
Medlem

Vad är systemkraven på denna skärm om man vill att Vista och Filmer ska flyta på i native upplösningen?

Funkar det med 1gb ram, 9800pro 128mb, och en 3000+ osv? Tänkte det kunde vara roligt att veta för oss som sitter på lite äldre system

Visa signatur

Antec P182|Gigabyte GA-P35-DS3|Gainward BLISS 8800GT|Corsair XMS2 Xtreme 6400CL4 2MB|E6750 (boxed) @ 2,8 |Corsair HX Series 520W|750 Gb HDD|HP w2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av briggen
Vad är systemkraven på denna skärm om man vill att Vista och Filmer ska flyta på i native upplösningen?

Funkar det med 1gb ram, 9800pro 128mb, och en 3000+ osv? Tänkte det kunde vara roligt att veta för oss som sitter på lite äldre system

Ska fungera alldelles utmärkt, kör med burken i sign.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Perfa! tack för svaret. Lägger in en beställning nu och hoppas på att den hinner fram innan helgen

Visa signatur

Antec P182|Gigabyte GA-P35-DS3|Gainward BLISS 8800GT|Corsair XMS2 Xtreme 6400CL4 2MB|E6750 (boxed) @ 2,8 |Corsair HX Series 520W|750 Gb HDD|HP w2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av briggen
Perfa! tack för svaret. Lägger in en beställning nu och hoppas på att den hinner fram innan helgen

Med Dustinhome är det inget problem.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Med Dustinhome är det inget problem.

Det är verkligen inte ofta problem hos Dustinhome, men nu är w2207 slut på lager hos de så hoppas inte för mycket på att du får den tills på fredag

Permalänk
Medlem

Jag beställde min från onoff just för att det var slut nästan all annan stans, men det gick smidigt och kostade totalt ~3200 och inga döda pixlar

Permalänk
Medlem

Denna skärmen ska ju följa en viss standard för väggmontering, om ja nu vill väggmontera den, får man med ett fäste med skärmen eller det måste man köpa till? Isf var får man tag på ett sådant?

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem

Nej du får inte med något fäste!

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110350

Till höger har du väggfästen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fat7
Nej du får inte med något fäste!

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110350

Till höger har du väggfästen!

Tackar!

Inga problem att hänga upp skärmen me detta fäste då? http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010110350

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem

Du länkar bara till skärmen

Men antar att du valde någon anna än dom på höra sidan, och svaret har jag ingen aning om, visste bara att dom hade rekomenderade tillbehör på höger sida!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fat7
Du länkar bara till skärmen

Men antar att du valde någon anna än dom på höra sidan, och svaret har jag ingen aning om, visste bara att dom hade rekomenderade tillbehör på höger sida!

Woops, här är den riktiga länken http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010105248

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem

För andra gången har jag en HP w2207, jag måste fått ett riktigt dåligt exemplar på den första. Extrem blacklight bleeding och tre döda pixlar

Denna gång köper jag ifrån butik, ingen död pixel, minimal blacklight bleeding. Tycker skärmen är bra att lira spel på, lite kass svärta men men.

Har min gamla CRT när jag skall jobba med foton och 3D

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dblood
För andra gången har jag en HP w2207, jag måste fått ett riktigt dåligt exemplar på den första. Extrem blacklight bleeding och tre döda pixlar

Denna gång köper jag ifrån butik, ingen död pixel, minimal blacklight bleeding. Tycker skärmen är bra att lira spel på, lite kass svärta men men.

Har min gamla CRT när jag skall jobba med foton och 3D

Samma här! Beställde skärmen på nätet och fick ett riktigt måndagsexemplar. Skickade tillbaka den och gick sedan till en butik för att köpa skärmen istället. Inte en död subpixel och väldigt lite ljus-igenomsläpp runtom. En riktigt bra skärm, till ett överkomligt pris!

Permalänk
Medlem

Eftersom den inte fanns i lager på dustin när jag beställde, borde det väll betyda att jag får en sprillans ny och inte någon begagnad skärm?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
Eftersom den inte fanns i lager på dustin när jag beställde, borde det väll betyda att jag får en sprillans ny och inte någon begagnad skärm?

Varför skulle du få en begagnad skärm? Men som svar på din fråga, så kommer du få en sprillans ny skärm från de, oroa dig inte över det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Varför skulle du få en begagnad skärm? Men som svar på din fråga, så kommer du få en sprillans ny skärm från de, oroa dig inte över det.

tänkte eftersom man ser en hel del personer som säger att de fått s.k måndagsexemplar när dem skickat tillbaka sina skärmar så kanske det gäller även då man beställer en helt ny att man kan få en repig osv

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

designdata

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pgojim
Jag drog ur sladden ur jacket och min skärm startade igen då
Antar att det är lika på alla

Tack så mkt för hjälpen. det är uppskattat

Permalänk
Medlem

Att få döda pixlar är det sista men vill när man har eller köper en LCD skärm. Jag lirade lite CCS igår och ni vet när en när laddningsrutan kommer fram och bakgrunden blir svart så märkte jag att nått lyste längst upp i höger hörn på skärmen. Jag tittade extra noga så såg det klart och tydligt ut att det var en död pixel. Jag köpte skärmen för en månad sen och använder den 4-6 timmar om dan (för lite tid att sitta vid datorn eftersom jag jobbar). Den stör mig inte så mycket och syns inte vid filmtittande eller när jag surfar eller spelar, men just vid svarta bakgrunder syns den vitt. Jag vet inte om jag ska retunera skärmen (om det ens framgår av försäkringen). Tror ni att det dyker upp fler döda pixlar i framtiden när man som jag använder skärmen för den perioden?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Avstängd

garantin omfattar ett visst antal döda pixelfel... tror det minst är 3-5 st pixelfel för att det skall gå att byta på garantin.

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

funderar på att köpa en sådan här skärm till bärbara och ha ett annat tangentbord till. Finns det någon "bra" anledning till att skippa att köpa den här skärmen?

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
funderar på att köpa en sådan här skärm till bärbara och ha ett annat tangentbord till. Finns det någon "bra" anledning till att skippa att köpa den här skärmen?

Den är för snygg?

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Avstängd

ja, ett argument är att du blir för nöjd med den... det vill man ju inte va eller?

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Var innte på onoff i dag å kikade på skärmen. Måste säga att jag blev förvånad över hur mycket reflektion det var i den.
Tänkte ju köpa en sån..men nu när ja sett den irl så nej.

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maktkatt
Var innte på onoff i dag å kikade på skärmen. Måste säga att jag blev förvånad över hur mycket reflektion det var i den.
Tänkte ju köpa en sån..men nu när ja sett den irl så nej.

Jag blev förvånad över hur lite reflektion det va i den. På såna riktigt ljusa öppna ytor så lär det va reflektioner med 100 lampor, men där hemma är det perfekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Jag blev förvånad över hur lite reflektion det va i den. På såna riktigt ljusa öppna ytor så lär det va reflektioner med 100 lampor, men där hemma är det perfekt.

Jo de klart, de har du rätt i!

Visa signatur

i5 750|Asus P7P55D Pro|12Gb1600Mhz|HD5870

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Jag blev förvånad över hur lite reflektion det va i den. På såna riktigt ljusa öppna ytor så lär det va reflektioner med 100 lampor, men där hemma är det perfekt.

word deluxe... jag har aldrig någon reflektion hemma även om jag har lampor igång. men med 100 lampor och sjukhusbelysning samtidigt som du inte står korrekt framför den i butik eftersom du har 30 pers som går bakom dig hela tiden och rör på sig...

jag rekomenderar dig till att testa den. Du har 2 veckors öppet köp om du köper över internet. reflekteras det för mkt -> skicka tillbaka den. garanterar att du kommer behålla den jag köpte min av onoff online.

den enda gången den reflekterar är när den är avstängd och jag tittar på tv. då ser de ut som jag har en svart spegel på skrivbordet men det stör mig absolut ingenting.

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

Köpte 2207 idag. Snygg är den, fast jag har en fast död pixel.

Sen tycker jag att skärmen beter sig lite konstigt och jag hittade ingen info om det. Vissa färger får för sig att bli "döda". Problemet är att vissa färger får döda pixlar, t ex i min Winampskin, är en en rosa halvcirkel på , fast skinnet är (nästan) helt silvrig. Räknas det som döda pixlar? I sådana fall har jag 1000 sådana och tänker absolut byta.

Min fundering var mest om det är pixelfel eller drivrutinsfel.

Permalänk
Avstängd

det låter ju defenitivt som ett problem. så beter sig inte min iaf... du kan inte fota och visa?

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.