Permalänk
Medlem

Dell order försenad!

Beställde en Dell 1520 den 2007-08-02 och var medveten om att det kunde ta någon vecka, fick ett leverans datum: Sep 4 2007.
okej tänkte jag, det får la gå. Tyckte att det var grymt lång tid, men bet ihop!

Fick E-post idag: Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2007-10-10

ska man verkligen ta detta?!
jag har ju betalt över 10 000:- på en produkt som jag inte får förän 2 månader efteråt!

Från dell:
Orderdatum: 2007-08-02
Beräknat leveransdatum (på eller före detta datum): 2007-10-10

I förproduktion den 2007-08-25

är verkligen sne på Dell just nu! :[
vad kan jag som som köpt denna produkten göra, ska jag bara acceptera detta??

Permalänk
Inaktiv

det bestämmer du ju helt själv, avboka och köp något annat istället

Permalänk
Inaktiv

Ringa och förhandla lycka till... hoppas du är duktig Rätt personer får rätt behandling

Permalänk
Medlem

hört med dell vad detta kan bero på? kan ju bero på komponentsbrist.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Går inte att nå dell på en lördag/söndag tydligen, funderar starkt på att avboka!

Permalänk
Medlem

ja såhär går det när man inte är artig vid beställningen ;P

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /

Permalänk
Medlem

Jag hade leveransdatum på min Inspiron 1520 den 30/8. Fick ändrat leverans till 5/10 vilket jag fick reda på för någon dag sedan. Tyckte det va ganska orimligt så avbeställde den och beställde en Vostro 1500 istället. De e väldigt mycket billigare trots att det är samma dator (förutom färgen). Beställde igår och fick beräknad leverans den 25/9. Alltså fortfarande tidigare än jag skulle fått min Inspiron.

Då jag frågade dell hur något kan bli försenat en månad sa de bara att de hade problem på fabriken. Kändes ju lite som om något hänt med den dator som de byggde till en och att man hamnade längst bak i produktionskön igen eftersom förseningen var så stor.

Visa signatur

Macbook Pro (mid 2009) | Playstation 4 | Wii | Panasonic PX70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reoshi
ja såhär går det när man inte är artig vid beställningen ;P

hehe! jag var artig, och tjejen var jätte trevlig och sa att det kunde ta en vecka lr två, jo man tackar!

barry_J: är inte det en "företagsdator"?

Permalänk
Medlem

vostro går utmärkt att beställa som privat person, finns många på forumet som gjort det inklusive jag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
vostro går utmärkt att beställa som privat person, finns många på forumet som gjort det inklusive jag

okey. ska höra med Dell på måndag och se vad dom har att säga och vad man kan göra!

Permalänk
Medlem

Jag fick en väska för nästan 1200:- i kompensation av dell

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H8R3D
Jag fick en väska för nästan 1200:- i kompensation av dell

inte så dumt!

Permalänk
Medlem

verkar ju som skärmbrist kan vara osaken till din försening http://www.idg.se/2.1085/1.117936

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

är det inte samma skärm i Vostro?

Permalänk
Medlem

kan ju vara det, men nått sånt där måste det ju vara pga. att de inte kan leverera.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kan ju vara det, men nått sånt där måste det ju vara pga. att de inte kan leverera.

Mm, det stämmer nog.

Permalänk
Medlem

Kan man begära nån form av kompensation ? eller kanske ett prisavdrag ?

Permalänk
Medlem

kan o kan, det skadar ju inte att fösöka

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

avboka om 2 månader kommer säkert någon dator som är mycket bättre för samma pris, man vet ju hur det är med elektronik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ownage
avboka om 2 månader kommer säkert någon dator som är mycket bättre för samma pris, man vet ju hur det är med elektronik

hehe..helt riktigt

Permalänk
Inaktiv

Ja jag får min imorrn och mitt datum var 2/10... så jag tror de kommer tidigare det är bara stooora marginaler pga vad som precis hänt.

Permalänk
Medlem

Har nu pratat med "min" säljare, och jag får antingen avboka eller få någon form av "kompensation". Hon trodde inte heller att jag skulle hinna få typ vostro tidigare än mitt datum för min nuvarande beställning.
skulle ringa tbx i veckan och säga hur jag ville göra, kan ju alltid hoppas att det inte tar längre tid än denna extra månad nu iaf, för då blir ja sne!

undra vad kompensationen innebär?

Permalänk
Medlem

jadu, en på forumet fick en datorväska för typ 1500

Permalänk
Medlem

Inte så dumt! =]

Permalänk
Medlem

Min dator är fortfarande i "förproduktion" och nada händer

Permalänk
Medlem

Tråkigt, för egen del är det inga problem att vänta, min gamla laptop fungerar bra än så länge. Beställde en Vostro 1500 igår. Det är värre för de som behöver en nu.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Busterxl
Min dator är fortfarande i "förproduktion" och nada händer

Hur länge har du väntat?
jag fick ett mejl efter 3 veckor.

Permalänk
Medlem

Imorrn har min varit i förproduktion i en arbetsvecka, kan bara hoppas att det inte tar mer än 2-3 veckor att leverera, för jag orkar fan inte vänta till den 3e oktober 0.o

Permalänk
Medlem

Jag la beställningen den 27:e aug. Fortfarande i förproduktion som sagt.
Ringde Dell igår och fick svaret att det beror på komponentbrist. Men dom lovade någon form av kompensation....bara gilla läget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Busterxl
Jag la beställningen den 27:e aug. Fortfarande i förproduktion som sagt.
Ringde Dell igår och fick svaret att det beror på komponentbrist. Men dom lovade någon form av kompensation....bara gilla läget

Jag begärde en väska för 1200 av dell i kompensation men jag tror jag kunde begärt mer.
Tänk på att sikta högt när du begär kompensation.

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare