Permalänk
Medlem

samsung 206bw bra dålig?

Tjo!
Kollade på samsung 206bw idag på computercity och tyckte den verkade ha en schysst bild till ett schysst pris 2690kr. Är det något att hänga i julgranen?
Såg endel tester att betygen var höga och massa yrandes om S och A panel men det fanns någon fil att tanka ned för den med A få samma färger som den med S.

Permalänk

S-panel d.v.s versionerna från samsung ska tydligen vara bäst. Själva har ja en A-panel.. fast ja kan väl inte precis säga att ja märkt något jobbigt men ja är inte superkrässen heller. Men ja skulle bra gärna vilja se jämförelse rakt framför ögonen =/

Kanske att man köper en till nån gång framöver då ja känner att ja behöver space.

edit: Om de nu finns firmware-uppdateringen för A>S så skulle man ju gärna vilja ha den, om de nu gör nån skillnad.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

var köpte du denna A version ? Vare på computercity eller? Är det verkligen skönt med det där contrast ändrandet som den har kontinuerligt i längden?

Permalänk
Medlem

tjena jag har också denna skärm köpte den från computercity ... dock vet jag inte vad jag har för panel..... men jag är skit nöjd med skärmen i sig till både film och spel är den kung:D

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Medlem

coolt.. det står bak på skärmen om du vill veta vilken det är.. står typ modell betäckning bak på skärmen där det är antingen ett A eller ett S.
Fast vet inte om det gäller för 206 men det gäller för 226bw som är 22" skärmen storebrorsan.

http://www.hardware.fr/medias/photos_news/00/19/IMG0019702.jp...

Permalänk
Medlem

aa såg det nu ... jag har A ... vad är det för skillnad mellan A och S?

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Medlem

verkar som A har lite sämre grått eller något sådant o det fanns någon fix om man orkar bry sig dvs. Typ kefft det där att det finns olika

Permalänk
Medlem

ok... men om vi säger så här kollade igår i nån tråd där nn länkade en sida där dem hade jämfört 226bw a panel med en s panel..... förns då såg jag att a panelen(som jag har själv) var lite mer åt det blåa hållet.... men jag har inte märkt någonting av det innan den länken så jag bryr mig faktiskt inte om det heller... tycker att det är rätt skönt med lite blåa nyanser .. blir inte allt så jävla ljust heller:D

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Avstängd

Hehe...kul med folk som kan se positivt på saker och ting.

Visa signatur

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Permalänk
Medlem

haha findus1

EkeNs det finns någon ny färg schema till windows att tanka ned till din 226bw skärm.

http://www.maximumpc.com/article/samsung_syncmaster_206bw

Står nere vid comments lite information på sidan.
Verkar dock inte gälla 206bw den mindre skärmen 20" varianten.
Utan det gäller bara för 226bw 22" varianten.

Permalänk
Hedersmedlem

Såvitt jag vet är A-paneler tillverkade av ett annat företag vid namn AU Optronics, dvs billigare än Samsung egna S-paneler.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Såvitt jag vet är A-paneler tillverkade av ett annat företag vid namn AU Optronics, dvs billigare än Samsung egna S-paneler.

Precis!
Sen har vi C-panelen som fraktats till Asien sam USA, typ Chin-chu står som tillverkare. Denna version ska tydligen vara riktigt kass. Så igentligen är ja glad att ja inte är så petig + att man inte fick de sämsta tänkbara.
Nån gång framöver ska jag ha en till eventuellt 226BW varpå mycket kommer underlätta för min del med två.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

AHh just det.. finns c panel oxå men det behöver man ju inte oroa sig för så mycket i Sverige. Väntar bara på att butiken ska öppna sig så jag kan åka ned o titta lite på den igen fast den mindre varianten 206bw.

EDIT1:
Var nere och kollade nyligen på den skärmen och kunde inte riktigt bestämma mig det kändes som ögonen blev trötta av det där dynamiska ändringarna. Hittade inga inställningar på skärmen där man kunde stänga av det. Kanske går i drivrutinen ska kolla upp det nu.

EDIT2:
Coolt glömde nämna att den i butiken stod det P istället för A eller S som det har stått på olika websidor. Mystiken ökar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EkeNs
tjena jag har också denna skärm köpte den från computercity ... dock vet jag inte vad jag har för panel..... men jag är skit nöjd med skärmen i sig till både film och spel är den kung:D

En sak bara, visst medföljer en DVI kabel även hos computer city? Dom rekommenderar nämligen att köpa till en DVI kabel när man väljer "köp" på skärmen på deras hemsida.

Visa signatur

Antec P182 - XFX nForce 780i - C2D E8400 @ 3,0Ghz - OCZ XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB - Gainwad GeForce 8800GT GS 1024Mb - Thermalright Ultra-120e

Permalänk
Medlem

Vart fan ser man vad man hade för panel? Kan inte urskilja något sådant bak på min skärm :\

Visa signatur

Antec P183 | Intel Core i7 860 (2.8GHz) | Asus P7P55D Pro | OCZ Gold XTC DDR3 3x2GB | Corsair CMPSU-750HX 750W | Radeon HD5850 1GB

OS: Windows 7 x64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienZ
Vart fan ser man vad man hade för panel? Kan inte urskilja något sådant bak på min skärm :\

Ändra Brightness till 0 och samma sak med kontrassten, sedan gå in i menyn och håll in Source knappen i 5 sec, kommer komma en liten info ruta där. En grej som är dåligt med A panelen är att den blåa färg nyansen är dominerande.